Expert Dev, s.r.o.

...specialisté na digitální marketing

Nejlepší způsoby, jak zrychlit načítání mobilního webu v roce 2022

Většinou každý, kdo navštíví nějaký konkrétní web, spěchá a chce ho mít co nejrychleji přečtený, a proto by pro správce internetových stránek alias webmastery mělo být prioritou co nejrychlejší načítání mobilní webové stránky.

Rychlost načítání je o to více důležitější, pokud se jedná o mobilní verzi vašeho webu. Mobilní uživatelé jsou obvykle neustále mimo domov nebo na cestách a nebudou mít tolik trpělivosti s těmi mobilními weby, které se načítají celou věčnost. Pokud chcete udržet pozornost mobilních uživatelů dostatečně dlouho na to, abyste generovali potenciální zákazníky nebo zvyšovali konverze, musí se rychlost načítání mobilní webové stránky zvýšit.

mobilní web

Udržujte nízkou míru přesměrování mobilního webu

Přesměrování zpomaluje váš web, protože serveru nějakou dobu trvá, než najde a načte původní dokument, na který se po kliknutí odkazuje a který je přesměrovaný. Takový proces může trvat několik dalších sekund a může zvýšit míru okamžitého opuštění. Takže pokud si chcete udržet pozornost svých návštěvníků, minimalizujte přesměrování.

POUŽÍVEJTE KOMPRIMOVANÉ OBRÁZKY

Fragmentací rozumíme, když jsou grafické prvky např. snímky nebo typografie, rozděleny na části Obrovské obrázky na vašem webu znamenají delší dobu načítání. Chcete-li stránku urychlit, použijte komprimované obrázky a přizpůsobte je i pro mobily. Pokud můžete snížit počet obrázků na vašem webu, bylo by to určitě lepší v oblasti rychlosti načítání. Ještě lepší by bylo nemít obrázky vůbec, kromě základní grafiky jako je logo webových stránek nebo úvodní bannery.

ZJEDNODUŠTE SVŮJ WEBDESIGN

Webová stránka navržená se všemi „zvonky a píšťalkami“ vypadá velmi působivě. Ale množství kódu, které se na ni vyskytují, mohou velmi zatěžovat web, která je pak pomalejší. Udržujte proto jednoduchý webdesign, který je vkusný, přehledný a odlehčený. Odměnou vám bude rychlejší načítají webu na mobilu.

OMEZTE POUŽÍVÁNÍ VLASTNÍCH PÍSMEN NA MINIMUM

Vlastní nebo speciální písma vypadají úžasně, ale využívají hodně JavaScriptu nebo CSS, které mohou všechno „zabít“. Pokud je to možné, vyhněte se používání vlastních písmen. Avšak pokud na nich do značné míry závisí celkový vzhled vašeho webu, omezte alespoň jejich použití na nadpisy nebo nejdůležitější oblast.

AKTIVUJTE GOOGLE AMP

Díky aktivaci AMP (Accelerated Mobile Pages) od Googlu budou vaše webové stránky vypadat skvěle a zároveň se budou načítat opravdu rychle, bez ohledu na zařízení nebo distribuční platformu. AMP je standart, který vychází z HTML a slouží k urychlení načítání obsahu na chytrých mobilních telefonech.

ZKRAŤTE KROKY REGISTRACE

Klasický proces registrace na webové stránky zahrnuje většinou 6 až 7 kroků. Pro urychlení doporučujeme zkrátit tyto kroky na 3 nebo 4. Každé kódování, kterého se tímto způsobem zbavíte, vaši stránku odlehčí a zrychlí.

ZAPNĚTE UKLÁDÁNÍ DO MEZIPAMĚTI PROHLÍŽEČEM

Mobilní prohlížeče si nyní mohou „pamatovat“ vaše stránky a ukládat si data do smartphonu nebo tabletu pro pozdější použití. Aktivací mezipaměti prohlížeče bude zobrazování stránek na mobilu rychlejší.

MINIMALIZUJTE SVŮJ KÓD

Váš web má spoustu kódu a některé znaky na něm jsou pravděpodobně nadbytečné nebo zcela zbytečné. Minimalizujte kód svých webových stránek jejich odstraněním, učiňte nezbytnou minifikaci a tím udělejte své stránky rychlejšími.

KVALITNÍ MOBILNÍ SEO

Mobile First index znamená, že Google k indexování a hodnocení ve vyhledávání používá převážně mobilní verzi obsahu. Dříve index při vyhodnocování relevance stránky používal převážně verzi obsahu stránky pro PC. Dnes už však vyšší procento lidi přistupuje k vyhledávání Google pomocí mobilního zařízení. Ti webmasteři, kteřínemají web uzpůsobený na mobilní verze nebo mají mobilní verze, které na chytrých telefonech a tabletech fungují špatně, mají značnou nevýhodu.

Mobile-First Index dává správcům webu motivaci zrychlit své webové stránky, protože rychlost stránek je jedním z faktorů kvalitního mobilního SEO. Optimalizace webu pro mobily je velmi důležitá pro online marketing, proto optimalizujte a udělejte vše pro jeho urychlení. Odměnou pro vás bude mobilní web, který si povede dobře v indexu Google Mobile First Index.

Tip na závěr

Vyzkoušejte výše uvedené tipy a zjistěte, zda se rychlost vašeho mobilního webu zvýší. Doporučuje vyzkoušet bezplatný nástroj PageSpeed ​​Insights od společnosti Google, abyste věděli, co je skutečně potřeba udělat pro zvýšení rychlosti a tvorbu mobilního webu.

responzivní web

Pokud byste měli zájem o vytvoření webových stránek nebo úpravu vaší webové stránkyKONTAKTUJTE NÁS. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína.

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK ZLÍN | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK PRAHA | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK BRNO | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK OSTRAVA | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU | TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK | TVORBA MICROSITE | TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU | GRAFICKÉ PRÁCE | CRM SYSTÉM | SEO OPTIMALIZACE

Sdílet příspěvek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Další články

Blog
Nevařil Jiří

Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku?

Reklamy na sociálních sítích Facebook a Instagram jsou skvělým způsobem, jak rozšířit své podnikání. Mohou vám pomoci získat více sledujících, zvýšit návštěvnost vašeho webu, zvýšit povědomí o značce a prodávat vaše produkty online. Jednou z nejvíce frustrujících věcí na Facebooku však je, že často dochází k zamítnutí reklamy. A není žádnou novinkou, že se s tímto problémem potýkají i ti nejzkušenější marketéři. V tomto článku vám proto poradíme, jak se této nepříjemné skutečnosti vyhnout či ji případně napravit.

Zobrazit článek »
Blog
Nevařil Jiří

9 nejlepších alternativ Google Analytics

Google Analytics je oprávněně jedním z nejpopulárnějších a nejlepších analytických nástrojů, bez kterého by většina webových stránek a e-shopů nebyla tam, kde je nyní. Díky analytice mají provozovatelé internetových řešení přehled o veškerých pohybech a počtech návštěvníků, délce jejich pobytu, zemi původu či o míře okamžitého opuštění (bounce rate). Pokud tedy provozujete e-shop či stránku, sběr a analýza dat je naprosto zásadní. Nejhorší, co totiž může v online světě podnikatel udělat, je spolehnout se na svůj instinkt. Ačkoliv i psychologie hraje při prodeji na internetu roli, tomuto světu vládou data, a je tak potřeba je sbírat, analyzovat, interpretovat a na jejich základě vylepšovat vaše webové řešení. Nejčastěji je k těmto účelům využíván software Google Analytics. Možná jste ale nevěděli, že k němu existuje i celá řada alternativ, které možná vašim potřebám poslouží lépe.

Zobrazit článek »
Rychlost webu
Blog
Nevařil Jiří

Rychlost webu a proč na ní záleží

V digitálním marketingu se podniky zaměřují na celou řadu faktorů, jako je placená reklama, obsahový marketing, sociální média či grafika. Faktorem, který je mnohdy přehlížen či považován za samozřejmost, ačkoliv může být z pohledu zákazníka zcela rozhodující, je výkon webu – konkrétněji rychlost webu. Rozhodně by jí však měla být věnována větší pozornost, protože má schopnost ovlivňovat konverzní poměry, hodnocení ve vyhledávačích či loajalitu zákazníků.

Zobrazit článek »