Expert Dev, s.r.o.

9 jednoduchých triků, jak zlepšit vzhled svého webu

Proč je design webu klíčovým faktorem v jeho úspěšnosti? Chytněte zákazníka, jen co klikne na Váš web, a nepusťte jej! Jen prvních několik málo vteřin stačí zákazníkovi na to, aby se rozhodnul, jestli na webu zůstane a porozhlédne se dále, anebo odejde. Sepsali jsme pro vás několik bodů, které když dodržíte, nemůžete při tvorbě webu a jeho designu šlápnout vedle.

1. Jak má web působit na zákazníka?

Jako první si při tvorbě webu ujasněte styl. Chcete, aby web působil elegantně, seriózně nebo chcete, aby byl web spíše živý? Styl webové stránky by se měl odvíjet od povahy vašeho podnikání.

2.  Zlatá střední cesta, i v designu!

I ve světě webdesignu platí, že méně je někdy více. Nesnažte se na svůj web dostat za každou cenu všechno. Celý web si slaďte do maximálně tří barev. Skutečně nepůsobí dobře, pokud stránka hraje všemi barvami a zákazníkovi z toho jdou oči kolem. Při tvorbě webových stránek se držte také pravidla jednotných fontů písma, nejlépe bezpatkových. Bezpatková písma se z monitorů počítačů a displejů mobilních telefonů mnohem lépe čtou.



Na webu se střídají pouze 3 barvy – prostor, kde je text, je v kontrastní černé a bílé, následně je použita živá a příjemná zelená barva. Web působí příjemně a optimisticky, ale zároveň není překombinovaný.


A do třetice neméně důležitý prvek webdesignu – text. Ano, text prodává, ale ani s ním to nepřežeňte. Text čleňte na odstavce, důležité věci vyznačte tučně, pro lepší čtení, větší interaktivou (a v neposlední řadě také pro lepší SEO optimalizaci) se nebojte do textu zakomponovat prolinky do dalších rubrik, na konkrétní produkty nebo na podstránky.


3. Nemáte nápady? Držte se osvědčené klasiky

Každý se nenarodíme s estetickým cítěním, a pokud nejsme webdesigner s léty praxe, občas při tvorbě webu tápeme. Pokud si ohledně své weboví stránky nevíte rady a nápady nepřicházejí, nebojte se zůstat u klasiky. Černá a bílá opravdu není špatná kombinace! A jednoduché, přehledné a hlavně dobře čitelné schéma webu udělá větší službu než překombinovaný webdesign, u kterého je na první pohled znát, že jej netvořil profesionál. To, že web nebude příliš originální, nemusí okamžitě znamenat, že bude špatný.

Tlumené barvy, ničím nerušený design, jasně definované kategorie a stručný text. Webová stránka působí seriózně a odpovídá typu služby, kterou nabízí.


Pokud jste v tvorbě webových stránek začátečník, používejte spíše tlumené a pastelové barvy, designu to zalichotí. Vyhnete se tak tomu, že webdesign bude zbytečně agresivní. Experimentujte opatrně a s citem. Jestli si nejste jistí, nebojte se zeptat lidí ze svého okolí, kteří vám zhodnotí, jak na ně váš web působí.




4. Zaujměte fotografií

Profesionální dobře nasnímaná fotografie s osobitou atmosférou udělá při tvorbě webu velkou službu. A pokud si nevíte při tvorbě webových stránek rady s designem, nebojte se stočit pozornost přímo na ni. Správně vybraná fotka na homepage upoutá zákazníka na první dobrou, navíc jde o velmi praktickou záležitost – fotografie ihned řekne zákazníkovi, co potřebuje vědět.

Důraz při designu stránky je kladený na profesionální fotografii, která zaujme na první dobrou.



Latté s nadýchanou pěnou na stránkách kavárny nebo detail opracovávání dřeva na webu stolařství nebo hotový dům na stránkách stavební firmy uvedou návštěvníka do kontextu okamžitě.
Fotografii můžete například i využít jako pozadí webu a hlavní prvek webového designu máte hotový. Pak stačí zbytek stránky sladit do příslušných barev a reprezentativní web je na světě.

Působivá fotografie a stručný text udělají na návštěvníka webu dobrý dojem. Myslete na to při tvorbě webových stránek.


5. Dodržujte velikost písma

Většina webů dodržuje stejnou nebo alespoň velmi podobnou velikost písma. A dobře vědí proč. Z monitoru nebo displeje se totiž nejlépe čte písmo mezi 14 a 15 pixely a řádkování 1,25 – 1,5. Text by měl být členěn do odstavců a obsahovat titulky a nadpisy, velikost jednoho odstavce by neměla přesáhnout 10 řádků. Při tvorbě webových stránek dbejte na to, aby bylo písmo kontrastní a tudíž dobře čitelné.

Čitelné a bezpatkové písmo je nejlepší volbou pro web. Text je členěn do odstavců a odrážek.

Zkrátka a dobře, pište tak, aby se to dobře četlo vám! Nenechte své zákazníky zoomovat na webu, když si chtějí přečíst popis výrobku, stejně tak na ně nekřičte obrovským písmem. Používejte maximálně dva druhy fontů.

6. Nebojte se prázdných míst

Velká část lidí, která začíná s tvorbou webových stránek, má pocit, že musí web zaplnit do posledního místa. Zahltí tak svoji stránku obrovským množstvím textu a nepasujících fotografií, což ale vede k tomu, že stránka je nepřehledná, zákazník se v ní nevyzná a web opustí.

Stručný text, fotografie a čistá bílá plocha působí uceleným a přehledným dojmem.

Nebojte se nechat na webu prostor a prázdné místo. Uděláte pro design svého webu dobrou věc. I oči zákazníka si musí odpočinout a web nejenže bude působit čistě a úhledně, ale navíc vynikne text a zákazník tak bude více soustředěný na obsah, který mu chcete sdělit.

7. Používejte v designu geometrii

Jednotlivé sekce se při tvorbě webových stránek nebojte vyznačit. Použití geometrických obrazců v designu webu pomáhá posílit koncepty a pořádek v rozvržení webu. Hranatý obrazec (obdélník, čtverec jen velmi zřídka) se používá pro plynoucí a ucelený text, kulatý zase pro věci, které chceme nějakým způsobem zdůraznit (například citát, upozornění na novinku a podobně.

Modrá a bílá a obdélníky, které jasně definují a oddělují jednotlivé služby. Jednoduše, přehledně a hlavně účinně.


8. Vyskakovací okna a call-to-action? Tak s tím opatrně!

Samozřejmě mít na webu upozornění ohledně cookies a sledování za účelem marketingu nebo návštěvnosti je povinnost, i když to může některé uživatele obtěžovat, bez toho se to nedá.  Ale pokud na zákazníka každých deset vteřin vyskočí nové okno s „novou akcí“ nebo „velkou slevou“, s největší pravděpodobností se naštve a odejde. Myslete na to při tvorbě webových stránek.

Call-to-action tlačítko by mělo (nejen barevně) zapadat do celkového konceptu stránky.

A stejně tak call-to-action tlačítka. Ta plní svůj účel pouze v případě, pokud se s nimi nakládá rozumě. Nekřičte na zákazníka za každou větou „Nakupujte
hned!“ nebo „Přihlaste si odběr!“, znechutí ho to. Barevně vyznačená proklikávací výzva k akci stačí i jedna na konci textu.

9. Design nekraďte, inspirujte se!

A rada na závěr. Nebojte se inspirovat, podívejte se, jak má web řešený vaše konkurence nebo jak tvorbu webových stránek pojaly firmy v zahraničí. Pozor ale, nekopírujte je! Působí hloupě a lacině, pokud zákazník uvidí, že jste při tvorbě webu postupovali podle mustru své známější konkurence. Čerpejte nápady, tvořte, ale buďte sví!

Potřebujete vytvořit webové stránky v roce 2021?

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE GRAFIKA | MARKETING SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK ZLÍN|TVORBA WEBU PRAHA|TVORBA WEBU BRNO|TVORBA WEBU OSTRAVA |TVORBA WEBU OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

Jak vytvořit dokonalý Optiweb?  

V dnešní digitální éře, kde online přítomnost hraje klíčovou roli v úspěchu, je tvorba webových stránek důležitým krokem pro každého, kdo chce oslovit svou cílovou skupinu. V tomto kontextu vzniká otázka: Jak vytvořit webovou stránku, která nejen osloví, ale především přináší výsledky? V tomto článku se zaměříme na koncept mikrostránky, známé též jako Optiweb, a prozkoumáme, proč je její volba klíčová pro dosažení optimálního online úspěchu.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

Proč je výhodné mít blog na vašem e-shopu? 

Pro místní podnikatele a obchodníky s online přítomností se stává klíčovým prvkem nejen kvalitní a atraktivní e-shop, ale také inovativní blog. V našem článku se zaměříme na to, proč by měl mít každý e-shop svůj vlastní blog. Jak může tvorba obsahu přinést zvýšenou viditelnost, budování vztahů s místní komunitou a pozitivně ovlivnit celkový růst online podnikání v regionu. Zjistíme, jak může blogování posílit propojení e-shopů s jejich zákazníky a proč je to klíčový prvek v konkurenčním prostředí moderního online obchodu.

Zobrazit článek »