Expert Dev, s.r.o.

Zasáhly nás nelehké časy. Vyplatí se tedy investovat do reklamy?



Jaro roku 2020 obrátilo naše soukromé i pracovní životy naruby. Pandemie nového typu koronaviru přinesla především obchodníkům a podnikatelům krušné časy. Většina kamenných prodejen se na několik týdnů uzavřela, společenský život se nadobro zastavil a lidé nakupují pouze základní věci a někteří se bojí více utrácet.



Část lidí přišla dočasně nebo úplně o práci, dalším se zase vlivem karanténních opatření snížily mzdy a většina osob i firem se potácí ve velké nejistotě.
Co bude, co nás čeká a kdy se vše vrátí do normálu? Zasáhne mě a můj podnik krize? Co se v současné situaci vyplatí nejvíce? Šetřit každou korunu nebo se naopak snažit získaný čas co nejvíce využít k činnostem, ke kterým bych za běžného chodu podniku neměl čas? Vyplatí se investovat do reklamy? A jestli ano, tak kolik a do jaké?



Jedno ale můžeme s jistotou říct určitě – lidé tráví karanténu doma, velká část buď najela na homeoffice a práci z domu, nebo do zaměstnání dočasně nechodí. A jelikož je omezený pohyb venku, většina lidí je několik hodin denně připojená, ať už kvůli práci nebo pro zábavu, k internetu a sociálním sítím.



Logicky tedy nemá cenu investovat do venkovní reklamy, billboard, poutač nebo plakát nyní jen stěží někoho osloví, navíc se s tímhle typem reklamy pojí zbytečné výdaje za tisk a distribuci.
Zvolit samozřejmě můžete reklamu televizní nebo rozhlasovou, jste-li firma disponující velkým rozpočtem a můžete si dovolit uvolnit nemalé finance na propagace.



Jako prospěšnější řešení se jeví investice do internetové reklamy a propagace na sítích. Prorazit na poli virtuálního světa (ale reálného obchodu) je v dnešní době jedním z klíčových aspektů úspěchu každého podnikatele.



SEO optimalizace



Pokud máte najednou více času (i když nejspíš nedobrovolně), zamyslete se, jestli Vašemu podniku nebo firmě fungují webové stránky nebo e-shop tak, jak mají, mají-li moderní design, poutavé logo, jestli jsou přehledné a graficky pěkně zpracované, jestli jsou optimalizované pro všechna elektronická zařízení a tak dále a tak dále.



Máte představu, jak si Váš e-shop stojí ve vyhledávačích? Umisťuje se na předních pozicích nebo je leckdy těžké ho vůbec najít? Jestli se přikláníte spíše k druhé možnosti, položte sami sobě otázku – není právě tohle v době, kdy drtivá většina lidí tráví čas na internetu, škoda? Nepřicházíte tak o možné zákazníky?



„Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za reklamu.“
– Henry Ford





expertdev nabízí kompletní SEO optimalizaci Vašich webových stránek nebo e-shopu. Skládá se z několika desítek aspektů a výsledkem je posunutí www stránky nebo internetového obchodu na první příčky ve vyhledávačích Google, Seznam, Bing a podobně. Bude-li tedy potenciální zákazník hledat produkt, který nabízíte ve svém sortimentu, zobrazí se mu právě Váš e-shop  na předních pozicích a je tak velká pravděpodobnost, že uživatel zavítá právě k Vám.



PPC reklama



A další možností jak předběhnout konkurenci mílovými kroky je placená PPC Google nebo Sklik reklama. Jde o prémiové pozice ve vyhledávačích.  Vaše stránka se tak uživatelům na základě zadaných klíčových slov zobrazí ještě před www stránkami, které si propagaci nezaplatily a které vyhledávač nachází přirozenou cestou. Stránky Vaší firmy tedy okamžitě vyskočí na první příčce!



Ptáte se, kolik tohle stojí? Je to velmi individuální a cena za jeden proklik u PPC reklam se odvíjí od několika faktorů, jedním z nich je jak početná je Vaše konkurence. Pokud vyrábíte něco, v čem podniká minimálně na poli e-shopů a www stránek mnoho dalších subjektů, bude samozřejmě mnohem těžší si internetového zákazníka uzurpovat. Pokud však produkujete něco, co nemá aspoň v blízkém okolí velkou konkurenci, cena za proklik se bude pohybovat v řádu korun až haléřů.



Důležité je samozřejmě také podotknout, že strop ceny za jeden proklik nebo cenu za konverzi, a maximální útratu za den a měsíc si určujete vy sami. Nehrozí tak, že byste se pak nestačili divit nad účtem, který by Vám Google za PPC reklamy předložil.



A nejlepší věc na konec? Za zobrazení nezaplatíte ani korunu. Platíte pouze tehdy, když Vaše reklama někoho zaujme a on navštíví Váš e-shop nebo web. Pokud se zákazníkovi pouze zobrazíte ve vyhledávání a on se „nechytne“, nestojí Vás to nic.



Propagace na facebooku



A na stejném principu fungují facebookové PPC reklamy. To jsou reklamy, které se zobrazují na pravé straně vedle kanálu sdílených příspěvků neboli zdi. Cílení zde však bývá ještě přesnější než u Google Ads, neboť reklamy zaměřujete podle (nákupního) chování jednotlivých facebookových uživatelů.



Propagovat však můžete i facebookový příspěvek. Zde se platí za dosah, který si v nastavení můžete určit. Nastavíte si lokaci, demografické údaje cílové skupiny, její zájmy, obory působnosti, dosažené vzdělání a mnoho, mnoho dalšího. Reklama tak bude cílit pouze na uživatele, u nichž je reálný předpoklad, že se stanou Vašimi platícími zákazníky.



Tohle reklamní řešení je vhodné i pro jednotlivce. Jste fotograf, umělec, překladatel, účetní, daňový poradce, advokát, designér nebo architekt? I vy můžete být na internetu více vidět! PPC reklama ve vyhledávačích nebo krátkodobější facebooková propagace Vás nepřipraví o kdovíjak horentní sumy, ale její efekt může být více než uspokojivý.



Microsite



V případech OSVČ se navíc hodí i vlastní stránka microsite. Jde o jednoduchou webovou stránku s vlastní doménou propagující určitou službu. Většinou slouží jako doplněk většímu e-shopu nebo www stránce, může však existovat i samostatně. A to právě případech, podnikáte-li jako jednotlivec nebo malá skupina.



Microsite má jednoduché grafické rozhraní a nekomplikovanou navigaci, každý návštěvník tak okamžitě získá informace, pro které na stránku přišel. Vy tedy můžete s minimem nákladů a starostí propagovat pomocí stránky microsite svou službu. Hlavním cílem microsite je přimět zákazníky koupit si Váš produkt nebo službu. Microsite je rychlá, levná a nabízí rychle viditelný efekt.



Mohlo by Vás zajímat

Tvorba webových stránek Zlín Tvorba webu | Copywriting |SEO optimalizaceKlíčová slova | Sociální sítě | Grafické práceMarketing | Reklama|PR


Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

Jak vytvořit dokonalý Optiweb?  

V dnešní digitální éře, kde online přítomnost hraje klíčovou roli v úspěchu, je tvorba webových stránek důležitým krokem pro každého, kdo chce oslovit svou cílovou skupinu. V tomto kontextu vzniká otázka: Jak vytvořit webovou stránku, která nejen osloví, ale především přináší výsledky? V tomto článku se zaměříme na koncept mikrostránky, známé též jako Optiweb, a prozkoumáme, proč je její volba klíčová pro dosažení optimálního online úspěchu.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

Proč je výhodné mít blog na vašem e-shopu? 

Pro místní podnikatele a obchodníky s online přítomností se stává klíčovým prvkem nejen kvalitní a atraktivní e-shop, ale také inovativní blog. V našem článku se zaměříme na to, proč by měl mít každý e-shop svůj vlastní blog. Jak může tvorba obsahu přinést zvýšenou viditelnost, budování vztahů s místní komunitou a pozitivně ovlivnit celkový růst online podnikání v regionu. Zjistíme, jak může blogování posílit propojení e-shopů s jejich zákazníky a proč je to klíčový prvek v konkurenčním prostředí moderního online obchodu.

Zobrazit článek »