Title Image

Blog

Bannerová reklama: Jak ji zvládnout graficky i obsahově?

  |   Blog   |   No comment

Pryč jsou ty časy, kdy veškerému marketingu vévodily televizní spoty a billboardy u dálnic. Samozřejmě, velká část těchto nástrojů přetrvává dodnes, ale jsou už spíše jen něčím jako doplňkem online marketingu, který s příchodem jednadvacátého století převzal pomyslné otěže.

V době, kdy internet využíváme na denním pořádku a ke všem možným účelům, je jedním z nejúčinnějších nástrojů propagace bannerová reklama. Na rozdíl od televizních reklam, novinové inzerce, letáků a dalších propagačních nástrojů, jednu bezespornou výhodu. Přiměje uživatele k okamžité akci, donutí ho jednat a v nejlepším případě rovnou nakoupit, a to bez toho, aniž by náš zákazník mohl opouštět pohodlí svého domova, případně místo, kde na tabletu, telefonu či jiném mobilním zařízení se síťovým připojení, brouzdá po internetu.

Pokud uvidíme billboard u dálnice, na kterém nás zaujme jeho nabídka, propagovaný produkt nebo slevová akce, na krátkou dobu si to zapamatujeme. S největší pravděpodobností se nám vštěpí celkový vizuál plakátu, pokud je zajímavý, vtipný nebo netradiční slogan, jsme schopni si zapamatovat slova, a v nejlepším možném případě s zapamatujeme název výrobku nebo značky.

Buď vědomě nebo nevědomě se nám zapíše do hlavy, že bychom nejspíš o daný produkt měli zájem, případně využili služby té nebo té značky. Než ale dojedeme autem domů, už dávno myslíme na něco jiného. Málokdo si reklamu zapamatuje natolik, aby okamžitě při nejbližším sjezdu opustil dálnici a okamžitě spěchal do nejbližšího hypermarketu pro ten či onen výrobek, který se mu právě zjevil na billboardu.


Jak PPC reklama funguje?

U bannerové neboli PPC reklamy je to však jiné. Banner funguje jako proklik, odkaz na Váš web nebo e-shop a pokud poutáte na konkrétní produkt, PPC reklama je schopná návštěvníka webu nasměrovat přímo na konkrétní stránku. Návštěvníka Vašeho e-shopu tedy od konečného nákupu dělí zhruba tři kliknutí. PPC reklamy, z anglického Pay-per-click je v dnešní době hojně užívaný a velmi efektivní model inzerce.

A nejlepší na tom všem je, že za reklamu platíte pouze v tom případě, když uživatel webu skutečně navštíví Vaši stránku nebo e-shop. Podnikatelé a živnostníci se tedy nemusí obávat enormního množství peněz vynaložených na propagaci, která se ve výsledku naprosto míjí účinkem. U jiných typů reklamní komunikace (TV reklamy, tištěná inzerce) totiž hrozí, že nezasáhne potřebné množství spotřebitelů, tím pádem má mizivou odezvu a je nerentabilní.


Jak PPC reklamu zacílit?

Reklama cílí na vybranou skupinu s co největší přesností. Orientuje se podle klíčových slov, lokace a historie vyhledávání jednotlivých uživatelů. Uveďme si příklad – pokud vlastníte prodejnu školních potřeb ve Zlíně, Vaše bannerová reklama se bude při správném nastavení zobrazovat uživatelům ve Zlínském kraji, potencionálním zákazníkům ve věkovém rozmezí 30-50 let, neboť je nejpravděpodobnější, že lidé v tomto věku jsou rodiči malých školáků a tudíž možnými kupci Vašich výrobků, případně uživatelům kategorie 15 – 23 let, neboť jde o středoškoláky a vysokoškoláky, které by Vámi nabízené psací potřeby mohly zajímat.


Platíte tedy pouze za efektivní kampaň. Její výsledky jsou vidět téměř okamžitě a každá renomovaná marketingová agentura zabývající se tvorbou PPC reklam a reklamních bannerů by Vám měla poskytnout detailní přehled a statistiky toho, jak si Vaše reklama vedla v jednotlivých časových období, jaká byla odezva ze strany zákazníků a o kolik se zvýšila skutečná návštěvnost Vašeho webu nebo e-shopu.


Proč propagovat pomocí banneru?

Nepřeplácíte propagaci s nejistým výsledkem. Víte naprosto přesně, kolik a za co platíte. Agentura přesně dodrží stanovený rozpočet a po vyčerpání předem vyhrazených financí se banner přestane zobrazovat. Nehrozí tak přečerpání limitu a následné nemilé překvapení při předložení účtu.

Není nutné, abyste měli na svou kampaň desetitisíce. Reklama je virtuální, a tak se ušetří obrovské náklady na disk a distribuci. Lákat tedy můžete v třeba reálném čase na časově omezenou nabídku – po uplynutí akce se bannerová reklama automaticky vypne. Výsledek je okamžitý. Nemusíte čekat dlouhou dobu, než se reklama dostane do distribuce a než se vytvoří natolik dostatečné povědomí o Vaší značce, aby její výsledky byly vůbec měřitelné. Celosvětově nejznámějším systémem na PPC reklamy je Google Ads, v Česku pak bezesporu Sklik provozovaný Čechy nejpoužívanějším vyhledávačem Seznam.cz. Formu PPC reklam však využívají i další platformy, sociální sítě, namátkou třeba Facebook, LinkedIn a mnoho dalších.


A jak na poutavý banner?

Správná bannerová reklama by měla na první pohled upoutat čtenářovu pozornost, ale zároveň nenarušovat celkový vzhled stránky, na které se zobrazuje. Nepřežeňte to s textací, uživatel se musí v banneru vyznat a hned na první pohled by mělo být jasné, na co banner poutá. Těžko můžeme počítat s tím, že návštěvník webové stránky bude chtít trávit čas tím, že bude luštit, co se to vlastně na Vaší reklamě píše a v čem spočívá ono sdělení. Banner by měl být členitý, měl by obsahovat fotografii produktu, případně Call-to-action tlačítko, výzvu k akci typu „kupte teď“, „prohlédnout si zboží“ nebo „mám zájem o službu“ a mnoho podobného.



Obrovský rozdíl při tvorbě banneru je v tom, poutáte-li na službu, produkt nebo cenovou akci (případně nový sortiment, rozšíření portfolia atd.). Mnoho grafiků volí pro bannerovou prezentaci i gify (což by se dalo specifikovat jako pohyblivé obrázky). Je pravda, že jde o v současné době stoupající módní trend, dbejte však na to, aby gif byl jednoduchý, neuzurpující si pozornost za každou cenu. Příjemným kompromisem je například jednoduchá kreslená animace vytvořená ve sladěných barvách. Banner kromě lákání nových zákazníků může sloužit i k připomenutí se těm stávajícím. PPC reklamou je upozorníme na nové zboží v našem sortimentu nebo časově omezenou akci (poštovné zdarma, sleva 10 % po zadání speciálního kódu) a podobně.



Mohlo by Vás zajímat

Tvorba webových stránek Zlín Tvorba webu | Copywriting |SEO optimalizaceKlíčová slova | Sociální sítě | Grafické práceMarketing | Reklama|PR

Žádný komentář

Přidat komentář