Expert Dev, s.r.o.

Zasáhly nás nelehké časy. Vyplatí se tedy investovat do reklamy?



Jaro roku 2020 obrátilo naše soukromé i pracovní životy naruby. Pandemie nového typu koronaviru přinesla především obchodníkům a podnikatelům krušné časy. Většina kamenných prodejen se na několik týdnů uzavřela, společenský život se nadobro zastavil a lidé nakupují pouze základní věci a někteří se bojí více utrácet.



Část lidí přišla dočasně nebo úplně o práci, dalším se zase vlivem karanténních opatření snížily mzdy a většina osob i firem se potácí ve velké nejistotě.
Co bude, co nás čeká a kdy se vše vrátí do normálu? Zasáhne mě a můj podnik krize? Co se v současné situaci vyplatí nejvíce? Šetřit každou korunu nebo se naopak snažit získaný čas co nejvíce využít k činnostem, ke kterým bych za běžného chodu podniku neměl čas? Vyplatí se investovat do reklamy? A jestli ano, tak kolik a do jaké?



Jedno ale můžeme s jistotou říct určitě – lidé tráví karanténu doma, velká část buď najela na homeoffice a práci z domu, nebo do zaměstnání dočasně nechodí. A jelikož je omezený pohyb venku, většina lidí je několik hodin denně připojená, ať už kvůli práci nebo pro zábavu, k internetu a sociálním sítím.



Logicky tedy nemá cenu investovat do venkovní reklamy, billboard, poutač nebo plakát nyní jen stěží někoho osloví, navíc se s tímhle typem reklamy pojí zbytečné výdaje za tisk a distribuci.
Zvolit samozřejmě můžete reklamu televizní nebo rozhlasovou, jste-li firma disponující velkým rozpočtem a můžete si dovolit uvolnit nemalé finance na propagace.



Jako prospěšnější řešení se jeví investice do internetové reklamy a propagace na sítích. Prorazit na poli virtuálního světa (ale reálného obchodu) je v dnešní době jedním z klíčových aspektů úspěchu každého podnikatele.



SEO optimalizace



Pokud máte najednou více času (i když nejspíš nedobrovolně), zamyslete se, jestli Vašemu podniku nebo firmě fungují webové stránky nebo e-shop tak, jak mají, mají-li moderní design, poutavé logo, jestli jsou přehledné a graficky pěkně zpracované, jestli jsou optimalizované pro všechna elektronická zařízení a tak dále a tak dále.



Máte představu, jak si Váš e-shop stojí ve vyhledávačích? Umisťuje se na předních pozicích nebo je leckdy těžké ho vůbec najít? Jestli se přikláníte spíše k druhé možnosti, položte sami sobě otázku – není právě tohle v době, kdy drtivá většina lidí tráví čas na internetu, škoda? Nepřicházíte tak o možné zákazníky?



„Kdybych měl v kapse poslední dolar, utratil bych ho za reklamu.“
– Henry Ford





expertdev nabízí kompletní SEO optimalizaci Vašich webových stránek nebo e-shopu. Skládá se z několika desítek aspektů a výsledkem je posunutí www stránky nebo internetového obchodu na první příčky ve vyhledávačích Google, Seznam, Bing a podobně. Bude-li tedy potenciální zákazník hledat produkt, který nabízíte ve svém sortimentu, zobrazí se mu právě Váš e-shop  na předních pozicích a je tak velká pravděpodobnost, že uživatel zavítá právě k Vám.



PPC reklama



A další možností jak předběhnout konkurenci mílovými kroky je placená PPC Google nebo Sklik reklama. Jde o prémiové pozice ve vyhledávačích.  Vaše stránka se tak uživatelům na základě zadaných klíčových slov zobrazí ještě před www stránkami, které si propagaci nezaplatily a které vyhledávač nachází přirozenou cestou. Stránky Vaší firmy tedy okamžitě vyskočí na první příčce!



Ptáte se, kolik tohle stojí? Je to velmi individuální a cena za jeden proklik u PPC reklam se odvíjí od několika faktorů, jedním z nich je jak početná je Vaše konkurence. Pokud vyrábíte něco, v čem podniká minimálně na poli e-shopů a www stránek mnoho dalších subjektů, bude samozřejmě mnohem těžší si internetového zákazníka uzurpovat. Pokud však produkujete něco, co nemá aspoň v blízkém okolí velkou konkurenci, cena za proklik se bude pohybovat v řádu korun až haléřů.



Důležité je samozřejmě také podotknout, že strop ceny za jeden proklik nebo cenu za konverzi, a maximální útratu za den a měsíc si určujete vy sami. Nehrozí tak, že byste se pak nestačili divit nad účtem, který by Vám Google za PPC reklamy předložil.



A nejlepší věc na konec? Za zobrazení nezaplatíte ani korunu. Platíte pouze tehdy, když Vaše reklama někoho zaujme a on navštíví Váš e-shop nebo web. Pokud se zákazníkovi pouze zobrazíte ve vyhledávání a on se „nechytne“, nestojí Vás to nic.



Propagace na facebooku



A na stejném principu fungují facebookové PPC reklamy. To jsou reklamy, které se zobrazují na pravé straně vedle kanálu sdílených příspěvků neboli zdi. Cílení zde však bývá ještě přesnější než u Google Ads, neboť reklamy zaměřujete podle (nákupního) chování jednotlivých facebookových uživatelů.



Propagovat však můžete i facebookový příspěvek. Zde se platí za dosah, který si v nastavení můžete určit. Nastavíte si lokaci, demografické údaje cílové skupiny, její zájmy, obory působnosti, dosažené vzdělání a mnoho, mnoho dalšího. Reklama tak bude cílit pouze na uživatele, u nichž je reálný předpoklad, že se stanou Vašimi platícími zákazníky.



Tohle reklamní řešení je vhodné i pro jednotlivce. Jste fotograf, umělec, překladatel, účetní, daňový poradce, advokát, designér nebo architekt? I vy můžete být na internetu více vidět! PPC reklama ve vyhledávačích nebo krátkodobější facebooková propagace Vás nepřipraví o kdovíjak horentní sumy, ale její efekt může být více než uspokojivý.



Microsite



V případech OSVČ se navíc hodí i vlastní stránka microsite. Jde o jednoduchou webovou stránku s vlastní doménou propagující určitou službu. Většinou slouží jako doplněk většímu e-shopu nebo www stránce, může však existovat i samostatně. A to právě případech, podnikáte-li jako jednotlivec nebo malá skupina.



Microsite má jednoduché grafické rozhraní a nekomplikovanou navigaci, každý návštěvník tak okamžitě získá informace, pro které na stránku přišel. Vy tedy můžete s minimem nákladů a starostí propagovat pomocí stránky microsite svou službu. Hlavním cílem microsite je přimět zákazníky koupit si Váš produkt nebo službu. Microsite je rychlá, levná a nabízí rychle viditelný efekt.



Mohlo by Vás zajímat

Tvorba webových stránek Zlín Tvorba webu | Copywriting |SEO optimalizaceKlíčová slova | Sociální sítě | Grafické práceMarketing | Reklama|PR


Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Zobrazit článek »
Novinky v PPC 2024
Blog
Expert Dev

PPC novinky 2024 – co se chystá v online marketingu? 

Rok 2024 je tady a s ním přišla i řada novinek v oblasti PPC reklamy. Připravte se na pohled do budoucnosti PPC reklamy a získání cenných poznatků, které vám pomohou dosáhnout maximálního úspěchu ve svém digitálním marketingu v roce 2024 a dalších letech. Ať už se jedná o trendy v oblasti automatizace a personalizace, je důležité být v obraze, abyste ze svých kampaní vytěžili maximum.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »