Expert Dev, s.r.o.

...specialisté na digitální marketing

Jak vylepšit SEO pro online obchod?

Jak vylepšit SEO pro online obchod a získat více návštěvnosti a prodejů?

Mít e-shop je jedna věc, ale mít e-shop úspěšný je věc druhá. Pokud jste vlastníky e-shopu, který však negeneruje ani příliš vysoké zisky ani návštěvnost, patrně děláte chybu v některém z níže zmíněných bodů. V podstatě se však nejčastěji jedná o dvě věci – buď váš e-shop na internetu zkrátka není vidět a zákazníci na něj nemají jak přijít nebo jej našli, ale našli také problém v oblasti jeho obsahu. Je však otázkou pouze prvních pár vteřin, zda je internetový obchod přesvědčí, aby na něm zůstali či si dokonce i objednali. Pojďme se proto společně podívat, jak vylepšit SEO pro online obchod co nejlépe, a vybudovat tak fungující podnikání.

Úvodní stránka

Jak již bylo zmíněno, o tom, zda návštěvník na webu či e-shopu zůstane, rozhoduje pouze prvních pár vteřin. Velmi často je prvním místem interakce právě úvodní stránka neboli homepage, která by měla být jednak obsahově i uživatelsky atraktivní, ale měla by se také rychle načítat, být responzivní pro mobilní zařízení a měla by zobrazovat fotky v dostatečné kvalitě i dostatečně rychle. Mělo by z ní také být ihned zřejmé, co je předmětem podnikání internetového obchodu, aby nemusel návštěvník základní informace složitě a zdlouhavě dohledávat.

Analýza klíčových slov

Pro vylepšení SEO v e-commerce prostředí je naprosto stěžejní provedení důkladné analýzy klíčových slov. Ta pomůže zjistit relevantní klíčová slova, která s vaším podnikáním souvisí. Odhalí také potenciální dotazy, na které se vaše cílová skupina může při vyhledávání ptát. Pokud jim proto na tyto otázky dokážete nabídnout odpovědi, které je uspokojí a vyřeší jejich problém, máte napůl vyhráno. Analýza klíčových slov však může být časově poměrně náročná. Neváhejte se tak obrátit na odborníky z Expert Dev, kteří tento krok vyřeší za vás.

Optimalizace struktury webu

Struktura webu či e-shopu je velmi důležitá, protože udává, kde se co nachází a jak se bude návštěvník po stránce pohybovat. Díky kvalitně zpracované struktuře a UX můžeme návštěvníka navádět tam, kam zrovna potřebujeme a díky tomu docílit např. nákupu či odběru newsletteru. Pokud bude struktura nepřehledná nebo nenabídne to, co návštěvník hledá, může to způsobit vysokou míru bouce rate (míry okamžitého opuštění), což je situace, kterou se snaží každý e-shop co nejvíce eliminovat, a naopak se snaží návštěvníky na stránkách udržet co nejdéle a přimět je k nějaké konverzi.

Tvorba kvalitního a relevantního obsahu

Pokud chcete, aby byl váš e-shop úspěšný, měli byste dodržovat celou řadu zásad. Jednou z takových zásad je i tvorba kvalitního obsahu, který je určen přímo vaší cílové skupině. To má schopnost zákazníky na vaši webovou stránku nejen přivést, ale také je tam udržet. Kvalitní obsah však není výhodou pouze ze strany zákazníků, ale také ze strany Google. Pokud totiž budete tvořit zajímavé a unikátní texty (nesmí být duplicitní) a další obsah, získáte od něj uznání a máte větší šanci, že se ocitnete ve vyšších pozicích v SERP (stránka výsledků vyhledávání). To je možné dále podpořit právě zahrnutím klíčových slov, která jste již získali z analýzy klíčových slov.

Nejde však jen o obsah samotný, ale také o jeho strukturu. V rámci SEO je totiž velmi důležité, aby byl text správně členěn, byly správně použity nadpisy H1, H2 a H3, odstavce nebyly příliš dlouhé a byly využívány např. i odrážky či číslované seznamy.

Technické SEO

Způsobů, jak vylepšit SEO pro online obchod je celá řada. Pokud chcete, aby toho bylo docíleno skutečně komplexně, rozhodně byste neměli opomenout technické SEO. To už však může být o něco složitější. V rámci něj můžeme zmínit např.:

Nadpisy a meta tagy

Pokud už máte splněny předcházející body, vaše stránka či e-shop obsahuje relevantní a unikátní obsah, rychle se načítá a splňuje parametry technického SEO, je potřeba vytvořit také kvalitní a optimalizované meta tagy, které zajistí, že se internetoví uživatele na váš odkaz ve výsledcích vyhledávání na Google či Seznamu prokliknou. Meta tagy se zpravidla dělí na meta title a meta description. Title je nadpis, ze kterého by mělo být ihned jasné, čemu se stránka či e-shop věnuje, ale zároveň musí obsahovat relevantní klíčová slova a také správnou délku. V případě meta description už je prostor pro rozepsání se o něco delší, avšak stále by neměl obsahovat více než 160 znaků.

 

Pokud stále tápete, jak vylepšit SEO pro online obchod, přivést na něj zákazníky a přimět je k nějaké konverzi, neváhejte se na nás obrátit. V Expert Dev jsme schopni zajistit komplexní SEO služby a vdechnout tak vašemu online podnikání nový život.

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Jak profesionální webové stránky pomáhají developerům získat více zakázek 

Webová stránka poskytuje platformu pro marketing, získávání nových zákazníků a kontrolu nad online přítomností, což je klíčové pro úspěch v dnešním digitálním světě. Webové stránky jsou důležité pro všechny firmy bez ohledu na jejich předmět podnikání. Důležitost mít webové stránky je stejná jak pro stavební firmy, firmy zabývající se nemovitostmi tak i pro developery.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

6 osvědčených tipů pro vylepšení Vašich webových stránek 

Webová stránka má zásadní význam při prezentaci značky. Oproti sociálním sítím nebo výsledkům vyhledávání ve vašem oblíbeném vyhledávači máte plnou kontrolu nad vaším webem. Proto pro většinu firem není rozumné se ho zbavovat, ale spíše je potřeba ho neustále rozvíjet. Cílem firmy však není jenom mít web, ale mít web, který skutečně funguje.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

Optiweb: Klíč k online úspěchu a cesta k předním pozicím ve vyhledávačích   

Internet se stal hlavním prostředkem, jakým lidé vyhledávají informace, produkty a služby. Abychom uspěli, musíme být tam, kde naše cílové publikum hledá – a to je právě na internetu. V tomto kontextu se stává výzva nejen vytvořit webovou stránku, ale také zajistit, aby byla viditelná mezi stovkami tisíc konkurenčních stránek. Právě zde přichází do hry koncept Optiweb neboli microsites. Tyto speciální, samostatné webové stránky jsou navrženy s cílem zvýšit účinnost online marketingu, cílit na konkrétní publikum a nabídnout obsah, který je relevantní pro určité téma nebo produkt. V tomto článku se budeme hlouběji zabývat výhodami využití microsites a jakým způsobem mohou pomoci dosáhnout přední pozice na vyhledávačích.

Zobrazit článek »