Expert Dev, s.r.o.

...specialisté na digitální marketing

Jak mohou sociální média posílit vaše SEO

Obě strategie, sociální média a SEO, mají své vlastní výhody a mohou se vzájemně doplňovat. Integrace obou přístupů může vést k posílení online přítomnosti a dosažení lepších výsledků. Sociální sítě přispívají ke zvýšení viditelnosti a dosahu vašeho obsahu, což může vést k vyšším organickým návštěvám na webu. Aktivní angažování uživatelů na sociálních médiích zvyšuje zapojení, co má pozitivní vliv na SEO marketing. Dále mohou sociální média zlepšit personalizované výsledky vyhledávání a posílit povědomí o značce, což povede k vyšší autoritě a důvěryhodnosti ve vyhledávačích.

Co je to strategie sociálních medií?

Strategie sociálních médií je plán nebo přístup, který organizace nebo jednotlivec používá k dosažení konkrétních cílů prostřednictvím sociálních médií. Jedná se o systematický a dlouhodobý plán, který zahrnuje výběr vhodných sociálních médií, definování cílové skupiny, stanovení obsahové strategie, správu komunikace, správu sociálních sítí, online marketing na sociálních sítích a hodnocení výsledků.

Sociální média vs. SEO (Optimalizace pro vyhledávače)

Sociální média

Zaměřují se na budování komunity a interakci s uživateli prostřednictvím sociálních platforem, jako například Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, TikTok a YouTube. Cílem sociálních médií je zvyšovat povědomí o značce, angažovat uživatele a rozšiřovat obsah. Sociální síť samotná nemá přímý vliv na pozici ve vyhledávačích, ale může přispět ke generování zpětných odkazů a zvýšení povědomí o značce.

SEO

SEO (nebo jak si někteří mylně myslí SEO optimalizace) se zaměřuje na zlepšování pozice webu ve výsledcích vyhledávání a získávání organického provozu. Po vytvoření si webových stránek je důležité budování SEO, kterého cílem je zvýšit viditelnost webu pro relevantní vyhledávací dotazy. Je dlouhodobější strategií, která postupně zvyšuje organické vyhledávaní a má trvalejší účinek. SEO služby mají přímý vliv na pozici webu ve výsledcích vyhledávání, na kterou ovlivňují různé faktory jako kvalita obsahu, technická optimalizace, zpětné odkazy apod.

Výhody zvýšení povědomí o značce díky SEO

Kvalitní obsah optimalizovaný pro SEO přináší vyšší návštěvnost webu, což zvyšuje povědomí o nabídce značky a posiluje její vnímání. Získání vyšších pozic ve vyhledávačích ať už se jedná o organické vyhledávání nebo PPC reklamy, zvyšuje se tím konkurenceschopnost a celkově umožňuje značce vyniknout mezi konkurencí. Vyšší povědomí o značce také vede k většímu zapojení uživatelů a zvyšuje pravděpodobnost opakovaných návratů a konverzí.

ukázka seo strategie v grafu

Způsoby, jak mohou sociální média zlepšit vaše SEO

Existuje několik způsobů, jak přítomnost na sociálních sítích může pomoci zlepšit vaše SEO:

  • Sdílet obsah – jako jsou například blogy či různé příspěvky. Reakce na váš obsah na sociálních sítích vysílá signály sociálním algoritmům, a proto je často ukazuje novým lidem. Pravidelným sdílením zajímavého a hodnotného obsahu můžete oslovit širší publikum a získat nové zákazníky. Lidé budou mít větší povědomí o vaší značce a její hodnotě. Jedním ze způsobů, jak to v Expert Dev děláme, je právě tento blog! Vše, co publikujeme, je propagováno na našich kanálech sociálních médií, což nejen zvyšuje návštěvnost, ale staví cenný obsah přímo před naše publikum, aby z něj získali okamžitý přehled.
  • Vytváření vztahů se zákazníky – sociální sítě umožňují přímou komunikaci se zákazníky. Můžete odpovídat na jejich otázky a naslouchat jejich názorům. To vytváří důvěru, posiluje vztahy a ukazuje, že si vážíte svých zákazníků.
  • Optimalizace profilů – snažte se pravidelně optimalizovat profily na sociálních médiích a co nejvíce usnadnit svým zákazníkům přístup na váš web.
  • Cílová skupina – posledním způsobem a doporučením je zaměření se na své cílové publikum, které je připravené ke konverzi.

Pokud potřebujete poradit s posilněním vašeho SEO nebo sociálními médií můžete se obrátit na odborníky z Expert Dev. Rádi vám poradíme a navrhneme řešení na míru.

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Jak profesionální webové stránky pomáhají developerům získat více zakázek 

Webová stránka poskytuje platformu pro marketing, získávání nových zákazníků a kontrolu nad online přítomností, což je klíčové pro úspěch v dnešním digitálním světě. Webové stránky jsou důležité pro všechny firmy bez ohledu na jejich předmět podnikání. Důležitost mít webové stránky je stejná jak pro stavební firmy, firmy zabývající se nemovitostmi tak i pro developery.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

6 osvědčených tipů pro vylepšení Vašich webových stránek 

Webová stránka má zásadní význam při prezentaci značky. Oproti sociálním sítím nebo výsledkům vyhledávání ve vašem oblíbeném vyhledávači máte plnou kontrolu nad vaším webem. Proto pro většinu firem není rozumné se ho zbavovat, ale spíše je potřeba ho neustále rozvíjet. Cílem firmy však není jenom mít web, ale mít web, který skutečně funguje.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

Optiweb: Klíč k online úspěchu a cesta k předním pozicím ve vyhledávačích   

Internet se stal hlavním prostředkem, jakým lidé vyhledávají informace, produkty a služby. Abychom uspěli, musíme být tam, kde naše cílové publikum hledá – a to je právě na internetu. V tomto kontextu se stává výzva nejen vytvořit webovou stránku, ale také zajistit, aby byla viditelná mezi stovkami tisíc konkurenčních stránek. Právě zde přichází do hry koncept Optiweb neboli microsites. Tyto speciální, samostatné webové stránky jsou navrženy s cílem zvýšit účinnost online marketingu, cílit na konkrétní publikum a nabídnout obsah, který je relevantní pro určité téma nebo produkt. V tomto článku se budeme hlouběji zabývat výhodami využití microsites a jakým způsobem mohou pomoci dosáhnout přední pozice na vyhledávačích.

Zobrazit článek »