Expert Dev, s.r.o.

Co je to strategie sociálních medií?

Strategie sociálních médií je plán nebo přístup, který organizace nebo jednotlivec používá k dosažení konkrétních cílů prostřednictvím sociálních médií. Jedná se o systematický a dlouhodobý plán, který zahrnuje výběr vhodných sociálních médií, definování cílové skupiny, stanovení obsahové strategie, správu komunikace, správu sociálních sítí, online marketing na sociálních sítích a hodnocení výsledků.

Sociální média vs. SEO (Optimalizace pro vyhledávače)

Sociální média

Zaměřují se na budování komunity a interakci s uživateli prostřednictvím sociálních platforem, jako například Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn, TikTok a YouTube. Cílem sociálních médií je zvyšovat povědomí o značce, angažovat uživatele a rozšiřovat obsah. Sociální síť samotná nemá přímý vliv na pozici ve vyhledávačích, ale může přispět ke generování zpětných odkazů a zvýšení povědomí o značce.

SEO

SEO (nebo jak si někteří mylně myslí SEO optimalizace) se zaměřuje na zlepšování pozice webu ve výsledcích vyhledávání a získávání organického provozu. Po vytvoření si webových stránek je důležité budování SEO, kterého cílem je zvýšit viditelnost webu pro relevantní vyhledávací dotazy. Je dlouhodobější strategií, která postupně zvyšuje organické vyhledávaní a má trvalejší účinek. SEO služby mají přímý vliv na pozici webu ve výsledcích vyhledávání, na kterou ovlivňují různé faktory jako kvalita obsahu, technická optimalizace, zpětné odkazy apod.

Výhody zvýšení povědomí o značce díky SEO

Kvalitní obsah optimalizovaný pro SEO přináší vyšší návštěvnost webu, což zvyšuje povědomí o nabídce značky a posiluje její vnímání. Získání vyšších pozic ve vyhledávačích ať už se jedná o organické vyhledávání nebo PPC reklamy, zvyšuje se tím konkurenceschopnost a celkově umožňuje značce vyniknout mezi konkurencí. Vyšší povědomí o značce také vede k většímu zapojení uživatelů a zvyšuje pravděpodobnost opakovaných návratů a konverzí.

ukázka seo strategie v grafu

Způsoby, jak mohou sociální média zlepšit vaše SEO

Existuje několik způsobů, jak přítomnost na sociálních sítích může pomoci zlepšit vaše SEO:

  • Sdílet obsah – jako jsou například blogy či různé příspěvky. Reakce na váš obsah na sociálních sítích vysílá signály sociálním algoritmům, a proto je často ukazuje novým lidem. Pravidelným sdílením zajímavého a hodnotného obsahu můžete oslovit širší publikum a získat nové zákazníky. Lidé budou mít větší povědomí o vaší značce a její hodnotě. Jedním ze způsobů, jak to v Expert Dev děláme, je právě tento blog! Vše, co publikujeme, je propagováno na našich kanálech sociálních médií, což nejen zvyšuje návštěvnost, ale staví cenný obsah přímo před naše publikum, aby z něj získali okamžitý přehled.
  • Vytváření vztahů se zákazníky – sociální sítě umožňují přímou komunikaci se zákazníky. Můžete odpovídat na jejich otázky a naslouchat jejich názorům. To vytváří důvěru, posiluje vztahy a ukazuje, že si vážíte svých zákazníků.
  • Optimalizace profilů – snažte se pravidelně optimalizovat profily na sociálních médiích a co nejvíce usnadnit svým zákazníkům přístup na váš web.
  • Cílová skupina – posledním způsobem a doporučením je zaměření se na své cílové publikum, které je připravené ke konverzi.

Pokud potřebujete poradit s posilněním vašeho SEO nebo sociálními médií můžete se obrátit na odborníky z Expert Dev. Rádi vám poradíme a navrhneme řešení na míru.