Expert Dev, s.r.o.

Rychlost webu

Jak zvýšit návštěvnost webu či e-shopu?

V dnešním světě je vytvoření webových stránek jedním z nejdůležitějších kroků k úspěchu malých podniků. Je to základ, který vám umožňuje budovat vaši online prezentaci a růst vašeho podnikání. Je však nutné vědět, jak zvýšit návštěvnost vašeho webu či e-shopu. Mít jen pěkné online řešení už totiž v dnešní době nestačí. Pokud při tvorbě webových stránek či tvorbě e-shopů a jejich propagaci totiž nejdete svým zákazníkům naproti, nikdy nedostáhnete kýžených výsledků. Internetová prezentace zároveň umožňuje, že o lidech, kteří ji navštěvují se můžete hodně dozvědět a její podobu i obsah je možné díky těmto zjištěním přizpůsobit. Způsobů, jak zvýšení návštěvnosti docílit je celá řada. Sepsali jsme pro vás proto ty nejdůležitější.

Optimalizace obsahu pomocí klíčových slov

Když optimalizujete svůj obsah pomocí klíčových slov relevantních pro vaše podnikání, jedná se o proces známý jako optimalizace pro vyhledávače (SEO). Mnoho obchodních vztahů vzniká poté, co někdo hledá webovou stránku, e-shop či konkrétní produkt a zadá klíčové slovo nebo frázi do vyhledávače. Znalost vyhledávacích výrazů, které lidé používají k objevování vašeho webu usnadňuje přilákání více návštěvníků a jedná se tak o způsob, jak zvýšit návštěvnost webu či e-shopu.

V Google Analytics si můžete prohlédnout, jaké výrazy použili návštěvníci vašeho webu, aby vás v minulosti našli a tato klíčová slova použít k optimalizaci obsahu webu. Je také dobré podívat se na výrazy, které vaše konkurence používá na svých webových stránkách, v sociálních sítích nebo v e-mailech.

Technické SEO

Technické SEO se zaměřuje na backend vašeho webu, díky čemuž vidíte, jak jsou stránky technicky nastaveny a uspořádány. Mezi faktory patří prvky jako rychlost stránky, procházení, indexování a další. V rámci technického SEO byste měli v první řadě zajistit opravu nefunkčních odkazů a přesměrování, vytvoření souboru Sitemap ve formátu XML, nastavení meta značek (meta title a meta description), crawl budgetu či určení jednoho nadpisu H1. Důležité je také mít responzivní řešení jak webových stránek tak e-shopů, díky čemuž bude možné je pohodlně prohlížet také na mobilních zařízeních. Technických SEO faktorů je však poměrně dlouhý seznam. Pokud máte o odborné SEO služby zájem, neváhejte kontaktovat odborníky z Expert Dev.

 

Jak zvýšit návštěvnost webu 1

Vytvoření cílených vstupních stránek

Nasměrování návštěvníka webu na vyhrazenou vstupní stránku s tím, co ho zajímá, mu pomůže zvýšit zájem o váš web a v konečném důsledku i o vaši firmu. Pomocí analýzy webu mu můžete vytvořit stránky, které zvýrazňují obsah přizpůsobený prioritám návštěvníků webu. Může to vypadat jako speciální propagace na základě příspěvků, které někdo četl, nebo aktualizací nových funkcí produktu, který zkoumal.

Tvorba poutavého a kvalitního obsahu

Text, který je pro návštěvníky poutavý a čtivý má schopnost přimět je i k nějaké konverzi – v ideálním případě k nákupu nebo objednávce služby. Je potřeba své cílové skupině přizpůsobit tón komunikace, zamyslet se nad chytlavými titulky a text strukturovat tak, aby byl dobře čitelný, přehledný a srozumitelný pro vašeho cílového zákazníka. Zároveň by mu měl poskytnout přesně to, co hledá nebo řešit nějaký jeho problém, a to co možná nejrychleji, protože klasický internetový uživatel stále někam spěchá a neudrží dlouho pozornost. Tvorba kvalitního obsahu je však prokazatelným způsobem, jak zvýšit návštěvnost webu či e-shopového řešení.

Budování obsahu na sociálních sítích

Sociální sítě v dnešní době stále patří k platformám, které jsou ideálním způsobem, jak zvýšit povědomí o vaší značce. Mezi ty nejrozšířenější bezesporu patří Facebook a Instagram. Zvýšení povědomí lze docílit rovnou dvěma způsoby, které je v ideálním případě vhodné vzájemně kombinovat.

V první řadě je důležité budovat si komunitu. To je možné ve většině případů spíše organicky a bez reklamních sdělení. Často pomocí pravidelných příspěvků na firemních profilech či komunikací s fanoušky. Oblíbeným způsobem je však také přidávání foto a video obsahu či jiných zajímavostí z firemního prostředí.

Druhým pilířem jsou reklamy, které fungují jako užitečný způsob, jak budování komunity podpořit. Placená reklama má hlavně mnohem větší dosah, než organický obsah, a máte tak šanci na oslovení mnohem širšího publika. Digitální agentura Expert Dev vám v tvorbě reklamní obsahové strategie pro sociální sítě může pomoci.

Využití PPC reklamy a zbožových vyhledávačů

Ačkoliv je velmi důležité, aby měla webová stránka či e-shop v malíku nejprve SEO faktory, existuje způsob, který dosáhne i tam, kam SEO ne. Jedná se o PPC reklamy, které jsou tvořeny v reklamních systémech Google Ads a Sklik. Klíčem k úspěchu PPC reklam je zejména tvorba poutavého titulku a textu, který zákazníka odkáže na relevantní obsah. PPC reklamy se však nevyskytují pouze ve výsledcích vyhledávání na Google a Seznamu. Často se objevují i v obsahové sítí či jako videoreklama.

Tvorba a pravidelná aktualizace blogu

Blogy mají skvělou schopnost řešit problémy, se kterými se zákazníci právě potýkají či představovat žhavé novinky. Obsah, který na něj firmy publikují však může být mnohem různorodější. Na blogu je totiž možné sdílet nejrůznější tipy, zajímavé rozhovory, recenze, návody, případové studie či jiné zajímavosti, které se týkají vašeho pole působnosti. Kromě přinášení zajímavého obsahu pro vaše publikum však mají blogy ještě jednu výhodu. Jedná se totiž o skvělou podporu SEO, protože nejen, že díky nim zůstává web či e-shop aktuální, ale přináší také možnost budování silných zpětných odkazů. Přidání blogu na vaše internetové řešení tak rozhodně stojí za zvážení. Chce to mít jen nápad, trochu času a být konzistentní.

Využití e-mailingu

Osvědčeným způsobem, jak zvýšit návštěvnost webu či e-shopu je e-mail marketing. E-mail může být účinným nástrojem pro zacílení a informování vašeho publika a přivedení zákazníků na konkrétní stránky vašeho webu. Existují dva hlavní typy e-mailingové propagace:

  • E-mailové newslettery: mohou obsahovat užitečné informace a propagační akce, jako jsou slevy nebo události. Mohou navést zástupce publika na váš web, aby si přečetli článek nebo využili nabídky. I když vám to nemusí přinést mnoho nových návštěvníků webových stránek, může to být účinný způsob, jak generovat návštěvy a prodeje od vašeho nejlepšího publika: od těch, kteří vás již znají.
  • Propagační e-maily: mohou upozornit na konkrétní slevové akce nebo události. Mohou vám také pomoci předvést nové produkty, služby nebo videa, která jste zveřejnili.

Analýza webových stránek

Než začnete zvyšovat návštěvnost svého webu, je důležité dozvědět se o svém publiku dostatek informací. Chcete-li to provést, analyzujte svůj web pomocí platforem, jako je Google Analytics či Hotjar, abyste zjistili, kde ztrácíte a kde naopak získáváte návštěvníky, případně kde a jaké chyby se na vašem webu vyskytují. S těmito informacemi, které máte k dispozici, můžete vytvořit správný obsah, který na váš web přivede požadovanou návštěvnost.

Linkbuilding

Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů je jednou ze zásadních on-page i off-page metod optimalizace pro vyhledávače. Jedná se také o spolehlivý způsob, jak zvýšit návštěvnost webu či e-shopu. Bez tvorby zpětných odkazů totiž není možné budovat kvalitní SEO. A to platí jak pro interní, tak externí odkazy. Díky linkbuildingu jste totiž schopni svému webu zlepšit viditelnost ve vyhledávačích, a tím pádem i na internetu. Udržíte také návštěvníky na stránkách po delší dobu, protože budou mít možnost procházet stále více a více obsahu, který spolu vzájemně souvisí. Dále také zvýšíte povědomí o vlastní značce, protože zvýšíte počet zmínek, které o ní existují. A v neposlední řadě budete více zohledněni samotnými vyhledávači. Není proto radno budování zpětných odkazů nechat zcela náhodě.

 

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Zobrazit článek »
Novinky v PPC 2024
Blog
Expert Dev

PPC novinky 2024 – co se chystá v online marketingu? 

Rok 2024 je tady a s ním přišla i řada novinek v oblasti PPC reklamy. Připravte se na pohled do budoucnosti PPC reklamy a získání cenných poznatků, které vám pomohou dosáhnout maximálního úspěchu ve svém digitálním marketingu v roce 2024 a dalších letech. Ať už se jedná o trendy v oblasti automatizace a personalizace, je důležité být v obraze, abyste ze svých kampaní vytěžili maximum.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »