Title Image

Blog

e-shop

Zdlouhavá platba na e-shopu = Ztráta zákazníků

  |   Blog   |   No comment

Každý z nás už prošel procesem, kdy jste si na internetovém obchodě vybrali produkt, ale platba nebo celkový proces byl nepřehledný, komplikovaný, a nebo zdlouhavý. V tomto případě stále více lidí k platbě vůbec nedojde a půjde koupit stejný nebo podobný produkt na jinou webovou stránku. Pokud i Vy jste si všimli na základě výstupů, například z Google Analytics, že ztrácíte zákazníky, když už mají umístěné produkty v košíku, tak je velmi pravděpodobné, že máte komplikovanou platbu na e-shopu.

V dnešním článku Vám představíme jednotlivé tipy, které stojí za vyzkoušení, abyste zbytečně neztráceli mnoho zákazníků.

Buďte v roli zákazníka

Když budete přemýšlet o jakýchkoliv změnách na Vašem e-shopu, je potřeba se vžít do role zákazníka. Zákazník je vždy na prvním místě, a proto je potřeba udělat Váš internetový obchod co nejjednodušším a nejpřehlednějším přímo pro něj. To samozřejmě platí i v případě platby. Zamyslete se nad tím, co byste očekávali a požadovali od platby přímo Vy!

Když přijdete s nápadem, který je podle Vás ideální, tak se neváhejte zeptat potenciálních zákazníků a udělat si vlastní průzkum. Takto můžete získat kvalitní data přímo od Vaši cílové skupiny a zároveň jiný úhel pohledu člověka, který není nijak zainteresovaný ve Vašem podnikání. Přece jenom všechny změny děláte pro něj, tak se nebojte být otevřeným novým nápadům a připomínkám.

Call to action button

Jedním z možných postupů, jak to nejvíce zjednodušit nákup na e-shopu, je přidání Call to action tlačítka. Tato funkce odkáže návštěvníka přímo do košíku či platební brány. Tímto nabídnete jednoduchou cestu k platbě, která nebude vyžadovat jakékoliv hledání na internetovém obchodě.

Poskytujte platbu pomocí Apple Pay a Google Pay

V posledním roku byla překonána hranice, kde více než polovina nákupů na internetu je provedena z mobilních telefonů. Proto není na škodu této situace nevyužít. Pokud máte vlastní aplikaci, tak neváhejte přidat jako způsob platby Apple Pay a Google Pay. Díky těmto prvkům ušetříte svým zákazníkům mnoho času, kdy nemusí hledat svou platební kartu, opisovat veškeré potřebné údaje, čekat na ověřovací SMS a podobně. Díky těmto vymoženostem platba proběhne v rozmezí několika vteřin a je zde mnohem menší šance, že ztratíte zákazníky během platebního procesu.

e-shop

Vyzkoušejte PayPal

Pokud máte internetový obchod, kde své produkty nabízíte světovému trhu, tak se u platební brány často stává, že u zahraničních karet se účtují nemalé poplatky. Každý z nás je jistě setkal s nepříjemností, kdy chcete zaplatit na internetovém obchodě, který je zahraniční, a byly Vám tam naúčtovány poplatky za mezinárodní platbu. Abyste se těmto nepříjemnostem vyhnuli a zbytečně nepřišli o zákazníky je důležité mít možnost platby pomocí služby Paypal. Paypal slouží pro převod peněz a platbu na internetu bez jakýchkoliv poplatků, přičemž nezáleží z jakého konce světa chcete poslat peníze. I když v České republice není tak často využíván jako v zahraničí, tak není na škodu jej zvolit jako jednu z možných platebních metod.

Nenuťte své zákazníky k registraci

Mnoho internetových obchodů požaduje registraci, aby bylo možné nákup dokončit. Tento krok v mnoha případech odradí zákazníky nákup dokončit. Zejména v případě, kdy se registrace zbytečně komplikovaná. Avšak je pochopitelné, že e-shop chce mít co nejvíce registrovaných lidí, a to zejména k marketingovým účelům. Proto dejte zákazníkům na výběr a pouze jim připomeňte, že se mohou zaregistrovat, ale není to podmínka. Pokud však registraci i tak chcete požadovat, tak se ji snažte udělat co nejrychlejší, abyste zbytečně neztráceli zákazníky. Případně je můžete motivovat slevou na na první nákup.

Neskrývejte žádné poplatky

Buďte ke svým zákazníkům upřímní a transparentní. Uvádějte konečnou cenu produktu dříve než až u platební brány. Připisujte pod každý produkt například kolik svoji doprava, pojištění produktu nebo balné. Když budete již od začátku zobrazovat konečnou částku, tak nebudete ztrácet zákazníky těsně před platbou. Jedinou změnu částky, kterou zákazník ocení, když uvidí v košíku je pouze sleva.

Věříme, že Vám tento článek pomůže snížit procento nedokončených objednávek. Pokud však máte nějaké otázky, tak se na nás neváhejte obrátit!

Pokud byste měli zájem o tvorbu webu v šablonovém řešení nebo o vytvoření webu na míru nebo tvorbu e-shopu na míru, KONTAKTUJTE NÁS. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína.

Weby tvoříme v těchto městech:

GRAFIKA ZLÍN|GRAFIKA PRAHA|GRAFIKA BRNO|GRAFIKA OSTRAVA |GRAFIKA OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Žádný komentář

Přidat komentář