Expert Dev, s.r.o.

...specialisté na digitální marketing

Klíčová slova? Klíč k úspěchu na sítích!


Častým problémem je, že majitelé e-shopů nemohou najít příčinu toho, proč se jejich stránky nezobrazují potenciálním klientům v takové míře, v jaké by chtěli. Jedním z problémů může být nesprávná SEO optimalizace nebo nevhodná volba klíčových slov.


Můj web se neukazuje ve vyhledávačích. Co s tím?


To, jestli se Vaše stránka zobrazí ve výsledcích vyhledávání záleží na relevantnosti Vašeho obsahu. Google se dívá na to, jaká data by mohl předvést internetovým uživatelům. Pokud takovými daty disponuje Vaše webová stránka, a jsou kvalitnější než data konkurence, Google je zobrazí na lepších pozicích ve výsledcích vyhledávání.

Zvládnout práci s keywords neboli klíčovými slovy je jedním z hlavních klíčů k úspěchu v online marketingu. Je to jeden z nejdůležitějších aspektů tvorby webových stránek. Můžete se snažit sebevíc, ale pokud obsah na Vašich webových stránkách neobsahuje vhodná a uživateli hojně vyhledávaná slova, může se stát, že na Vaši stránku nikdo nenarazí.

Proto by jste neměli podcenit sílu SEO (Search Engine Optimization) a zaměřit se na pečlivý výběr klíčových slov.


K čemu jsou keywords dobrá?

Velká část podnikatelů, zejména těch, kteří rozjeli svůj byznys podstatně dřív, než se ke slovu dostal všudypřítomný internet, nepřikládá tomuto tématu příliš velkou váhu. Žijí v domnění, že vlastní web, e-shop, potažmo on-line marketing jako takový je něco, co je jen jakýmsi doplňkem vlastního podniku.

Jenže opak je pravdou. Na prezentaci na sítích dnes často stojí a padá úspěch firmy. Obsáhnout všechny aspekty fungování klíčových slov se může zdát jako mravenčí práce. Ne každý se chce potýkat se všemi nástrahami. V očích zákazníků obchod nebo služba, která není na webu snadno dohledatelná, ztrácí na důvěryhodnosti.

Primárním zájmem každého majitele e-shopu je, aby jej navštívilo co nejvíc zákazníků a potenciálních kupců. Pomocí keywords jim můžete dát lehce vědět, že se v okolí služba nebo obchod, jako je ten váš, vůbec nachází, a oslovit tak primárně ty zákazníky, kteří mají nejen zájem o váš sortiment, ale mají k vám blízko i lokálně. Chceme, aby si váš podnik našel cestu k zákazníkům a oni k němu.

A jak tedy klíčová slova tvořit?

Klíčové slovo má specifický význam v programovacím jazyce. Je to označení pro konkrétní slovo, sousloví nebo frázi, kterou weboví uživatelé hledají ve vyhledávačích. Klíčová slova by měly tvořit obecné pojmy i hesla specifická pro váš podnik. Analýzu, při které vznikne soupis relevantních slov, si můžete vytvořit sami, nebo to nechat na odbornících, kteří si s tím jistě poradí o něco lépe a v kratším čase.

Pokud se rozhodnete svěřit SEO optimalizaci svého e-shopu do rukou programátora, je důležitá komunikace, a tak se nebojte sdělit jasnou koncepci, svoji vizi a představu finálního výsledku. Dostat se na přední pozice ve vyhledávačích, pokud Váš podnik nabízí něco ne tak neobvyklého, jako jsou potraviny, oblečení, obuv, drogerie, kosmetika, spotřební zboží a tak dále, je velmi obtížné.

Prodáváte zeleninu? Napište si to na svoje webové stránky, nejlépe v několika obměnách, buďte konkrétní a své služby specifikujte. Slovo „zelenina“ pár zákazníků sice na web přivede, ale mnohem víc jich bude, pokud vypíšete konkrétně, že u vás můžou nakoupit „domácí rajčata, čerstvý salát a červené, zelené a žluté papriky“, bude to mít viditelné výsledky. Nezapomeňte přidat lokalitu. Jste li z vesnice u Zlína, uvádějte „Zlín“, „okolí Zlína“, „Zlínský kraj“ a tak dále, a tak dále.

Stále tápete? Analyzujte a inspirujte se!

Představte si, že jste svůj vlastní zákazník. Jakým jazykem mluvíte, co od produktu očekáváte, kde jej budete hledat? Sepište si seznam odpovědí a následně se tyto slova snažte implementovat do textů na Vaší webové stránce.

Anebo můžete omrknout konkurenci. Do vyhledávacího řádku na Googlu zadejte slovo, o kterém si myslíte, že popisuje službu, kterou nabízíte. Vyjede Vám spoustu stránek, Vy se však zaměřte na první tři. Otevřete je a čerpejte inspiraci, protože pokud je Google zařadil tak vysoko ve výsledcích vyhledávání, zjevně mají relevantní obsah.


Na co při textaci webu nezapomenout?

Je třeba ale dbát na to, že všechna zadaná klíčová slova musí být pravdivá, musí být úzce spjatá s tématem Vašeho byznysu a zbytečně zákazníka nezavádět. Předejde se tak zbytečnému rozhořčení ze strany klienta, který zjistí, že ač mu vyhledávač při hledání konkrétní služby nebo produktu nabízí Váš web, vy danou věc vlastně vůbec nenabízíte.

Myslete i na to, aby pojmy, které chcete propagovat, byly několikrát zmíněny i v textu webu. Obecný popis sice může působit na první pohled líbivě, vy ale přeci chcete, aby se potenciální zákazník dozvěděl nějaké smysluplné informace!

První krok k SEO optimalizaci máme za sebou, Google a jiné vyhledávače však vyhodnocují asi padesát dalších dílčích aspektů. Zní to děsivě, ale je to tak. Pokud vás tahle informace vyděsila, svěřte tvorbu keywords a vůbec celou SEO optimalizaci pro vyhledávače profesionálům.

A v neposlední řadě je dobré dbát také na to, aby uživatel při návštěvě webu našel to, co sem přišel hledat. Netrapte jej zbytečně složitým, větveným a těžko přehledným webem. Vy i zákazník máte zájem na tom, aby cesta od prohlédnutí výrobku až po jeho přidání do nákupního košíku a následné zaplacení, byla co nejkratší, tak jim tuto cestu neztěžujte. Nechte si udělat dobrou grafiku a upoutejte klienty vizuální stránkou vašeho e-shopu.


Relevantní obsah je nepostradatelnou součástí každého dobrého webu. Jestli chcete vědět, jak na něj, přečtěte si náš článek Poutavý text na webu? Základ úspěšného byznysu!



Mohlo by Vás zajímat

Tvorba webových stránek Zlín Tvorba webu | Copywriting |SEO optimalizaceKlíčová slova | Sociální sítě | Grafické práceMarketing | Reklama|PR






Sdílet příspěvek

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Další články