Expert Dev, s.r.o.

web design

8 trendů pro web design v roce 2022, které vás uchvátí

Web design je obor, který se neustále vyvíjí. S každým rokem přibývají další trendy a metody, které jsme si ještě před pár lety nedovedli představit. Web design sdílí vztah technologie s nápady, inovacemi či grafikou. Designéři tak dnes vytvářejí webové stránky prakticky jako umění či jako vlastní interaktivní projekty. Mezi možnosti se totiž začaly řadit nejrůznější animace, pokročilé interakce či vizuální efekty.

Pojďme se společně podívat na ty nejzajímavější, které jsme schopni vám v rámci tvorby webových stránek Praha schopni zrealizovat.

 

1.     Behaviorální design

Aplikace, které počítají nachozené kroky nebo nám připomínají, že máme udržovat pitný režim nejsou nic nového. I tak ale neustále dochází k jejich zdokonalování a prakticky se z nich stal pojem. Behaviorální web design umí zkrátka své uživatele přimět k určitému chování, za které je pak odměňuje nebo nabídne zajímavou uživatelskou zkušenost. Tyto aplikace kombinují psychologii, design, technologii a kreativní metody.

2.      Pohyblivé písmo

Pokud chcete udělat svůj web poutavý a zajímavý, jednou z možností, jak toho docílit je pohyblivé písmo. Typografie totiž už dávno není pouze nástroj k předávání informací, ale také emocí. Díky pohyblivému písmu můžete uživatelům ukázat svou kreativitu a vytvořit pro ně svěží a jedinečný zážitek. Je však potřeba mít na paměti, že animace nesmí být příliš přehnané. Mohly by návštěvníky zahltit a odvést jejich pozornost od hlavního motivu webu.

3.      Claymorphism

Jedná se o jeden z nejnovějších trendů ve web designu. Dá se díky němu vytvořit široká škála 3D postav, díky čemuž svému webu dodáte moderní a interaktivní vzhled. Tato funkce se také skvěle hodí do světa minimalistického designu.

4.      Viditelné okraje

Jedním z dalších trendů v UI designu jsou i viditelné hranice webových stránek. Použití jednoduchých okrajů či rámečků představuje značnou výhodu v tom, že od sebe dvě nebo více částí webu zřetelně odděluje. To návštěvníkovi usnadní prohlížení a nabídne možnost zobrazit mu více obsahu bez toho, aniž by byla stránka přeplněná.

5.      Interaktivní fonty

Jak jsme již v tomto článku jednou zmínili, písmo již v dnešní moderní době neslouží pouze k předávání informací. Může totiž ovlivnit řadu faktorů, jako výkon webu nebo uživatelský zážitek. Písmo zanechává v návštěvnících webu dojem, a je tedy nutné jej zvolit správně. V současnosti lze s vysoce pokročilou technologií využívat svou kreativitu a představivost naplno, a to se týká právě i fontů. Můžete využít např. možnosti zvětšování písma či měnění barvy po přejetí kurzorem, což činí text čitelnějším. Nesmíte to však s interaktivitou příliš přehánět.

6.      Retro revoluce

Retro se vrací zpátky nejen ve světě módy, ale také web designu. Přináší pocit nostalgie a co se týče propojení stránek s uživateli, jedná se o jeden z nejúčinnějších způsobů. Pokud tedy spojíte futuristické a moderní prvky s retro stylem, nabídnete tak svým uživatelům skutečně nevšední zážitek. Ve světě webdesignu se tento styl často používá k odlišení od běžného designu. Je možné jej aplikovat na online obchody, portfolia, blogy, ale i na firemní design.

7.      Kreativní scrollování

Scrollování neboli posouvání se po stránce je nejběžnějším typem interakce uživatele s webovou stránkou. Proč tuto aktivitu tedy trochu nevylepšit? Animace již sice u scrollování nejsou žádnou novinkou, pořád však existuje mnoho možností, jak překvapit návštěvníka kreativním zážitkem. Kreativní scrollování může uživatele snadno přimět, aby se vydal až na úplný konec stránky, díky čemuž jste schopni mu předat co nejvíce informací a obsahu, který chcete, aby viděl.

8.      One page

Někdy je ta nejjednodušší varianta tou nejúčinnější. Řeč je o jednostránkových webech, které se těší čím dál tím větší oblibě jak u uživatelů, tak i web designerů. Nejlépe tyto weby fungují, pokud je jejich téma užší nebo nabízejí portfolio či prezentaci jednoho konkrétního produktu či služby. One page weby na uživatele působí, jako když v rukou drží klasický papírový leták, který mohou během chvíle snadno prolistovat. Všechny informace jsou zde na jednom místě a nejsou rozděleny do více sekcí, které by musel návštěvník webu proklikat.

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Zobrazit článek »
Novinky v PPC 2024
Blog
Expert Dev

PPC novinky 2024 – co se chystá v online marketingu? 

Rok 2024 je tady a s ním přišla i řada novinek v oblasti PPC reklamy. Připravte se na pohled do budoucnosti PPC reklamy a získání cenných poznatků, které vám pomohou dosáhnout maximálního úspěchu ve svém digitálním marketingu v roce 2024 a dalších letech. Ať už se jedná o trendy v oblasti automatizace a personalizace, je důležité být v obraze, abyste ze svých kampaní vytěžili maximum.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »