Expert Dev, s.r.o.

...specialisté na digitální marketing

SEO audit: K čemu slouží a co všechno to obnáší?

Optimalizace SEO je základem každé úspěšné webové stránky. Častokrát se však setkáváme s tím, že se snažíme budovat SEO několik měsíců, ale návštěvnost se nám nijak nezvyšuje. V první řadě je potřeba vyčkat několik měsíců, než začne SEO fungovat. Mluvíme zde o době 2-3 měsíců. Pokud i po uplynutí této doby se návštěvnost Vašeho webu nijak nezměnila, tak je potřeba se vrhnout na SEO audit, díky kterému odhalíte chyby, které byly příčinou nízké návštěvnosti.

V tomto článku Vám shrneme pár základních parametrů, které si při SEO auditu zkontrolovat. Pokud však chyba není v žádném z níže uvedených bodů, tak se neváhejte obrátit na nás a my si Váš web proklepneme.

Indexace

Prvním faktorem, který si musíte zkontrolovat je indexace. Indexace slouží k tomu, že povolíte robotům, aby procházeli Vaši stránky a zařazovali je do svých systémů, tím pádem se budete zobrazovat po vyhledávání. Bez povolení indexace se nebudete vůbec vyhledávačích zobrazovat, proto je potřeba dát pozor na to, abyste jej měli povolenou. Například ve WordPressu indexaci povolíte v sekci nastavení – zobrazování – dostupnost pro vyhledávače.

Rychlost načítání webu

Další technický parametr, který potřeba si zkontrolovat je rychlost načítání nejen Vaší home page, ale i ostatních podstránek či microsites. Čím rychleji se Vaše stránka bude načítat, tím lépe ji bude vyhledávač vyhodnocovat. Avšak rychlost načítání stránky neocení pouze Google či Seznam, ale také Vaší návštěvníci. Pokud se Vaše stránka bude načítat pomalu, mnoho lidí nebude ztrácet svůj čas čekáním a rychle Vaší stránku opustí. Ideální délka načítání stránek je do 1,5 vteřin. Pokud to je však do 3 vteřin, tak je to stále v normě. Jestliže je délka už větší, tak je potřeba ji urychlit. Rychlost načítání svých stránek je potřeba měřit nejen na desktopu, ale také ostatních zařízeních, a to zejména kvůli tomu, že využívání desktopu se rok od roku snižuje. Rychlost načítání si můžete zkontrolovat například na PageSpeed.cz.

Analytika klíčových slov

Dalším důležitým parametrem je správný výběr klíčových slov. Tento výběr není vhodné brát na lehkou váhu a použít k tomu nástroje, které naleznete třeba na markeminer.com nebo na sklik.cz, avšak je potřeba věnovat pozornost tomu, že klíčová slova přes marketingminer.com jsou určena pro Google, avšak sklik.cz je určen pro vyhledávání na Seznamu. Avšak práce s klíčovými slovy nekončí v tom momentu, kdy si je jednou najdete. Je potřeba tato klíčová slova kontrolovat, zda jsou stále relevantní a vyhledávaná. Pokud najdete pro Vás výhodnější klíčová slova je vhodné jej využít a upravit svůj web tak, aby maximalizoval svůj potenciál.

Obsah webu

O důležitosti kvalitního a poutavé textu jsme již psali zde, proto není potřeba se znovu zaměřovat důležitost obsahu. Co je však důležité, avšak často opomíjeno je přehledná struktura webu, linkbuilding nebo také viditelnost textu.

Struktura webu

Přehledná webová stránka je základ nejen pro optimalizaci SEO, ale také pro všechny návštěvníky Vašeho webu. Díky rozdělení stránky do jednotlivých sekcí a podstránek je mnohem větší šance, že návštěvník najde potřebné informace, pro které na web přišel. V případě, že se na webových stránkách ztratí, tak většina z nich nemá trpělivost cokoliv hledat a raději přejde ke konkurenci.

Linkbuilding

Linkbuilding je nedílnou součástí optimalizace SEO. Ať už v případě on-page a off-page faktorů. Avšak vnitřní odkazy úzce souvisí se strukturou webu. Nejen že pomůže zákazníka přesměrovat na relevantní informace, které pravděpodobně hledá, tak dokáže provázat jednotlivé stránky. Díky jednotlivým odkazům stráví návštěvník na webu delší čas a je zde větší šance, že najde to, co hledat a konvertuje na zákazníka. O linkbuildingu jsme se rozepsali více zde.

Zobrazení textu

Důležitou součástí je také fakt, jak je text zobrazován. Obsah musí být rozdělen tak, aby byl strukturován tak, že se bude příjemně číst – použití obrázků, odstavců, videí, apod. Zde je však také potřeba dodržet správné použití barev. Mnoho webů využívá své firemní barva, avšak mnohokrát se setkáme s tím, že barvy jsou na spektru moc blízko u sebe a nedochází zde ke kontrastu barev. Když vytváříte své webové stránky, tak použijte barevné spektrum vyobrazené v kolečku, kde barvy naproti sobě kontrastují. Nejen že na některých webech je ze zákona dané, aby barvy byly v určitém kontrastu, tak je přínosné se tímto pravidlem držet i když Vás nic nelimituje.

E.A.T.

E.A.T. neboli zkratka utvořena za slov Expertise (odbornost), Authority (autorita) a Trust (důvěryhodnost). Na základě těchto parametrů posuzují vyhledávače všechny webové stránky. Na základě odbornosti posuzují, na jaké články odkazujete, zda tyto weby jsou relevantní, zda je článek napsán tak na základě odborných a ověřených informací. V případě autority se zaměřuje na to, z jakých zdrojů autor vychází, jestli se nejedná o nedůvěryhodné weby, které šíří pofiderní obsah a informace. V neposlední řadě posuzuje webové stránky na základě důvěryhodnosti, do které spadá posouzení, zda je web aktuální a je jeho obsah nějak měněn či aktualizován, zda je uvedena kontaktní osoba případně kontakt, a nebo také, jestli jsou chráněna data uživatelů. To platí zejména v případě e-shopu, kde zákazníci uvádí své platební údaje.

Doufáme, že se po přečtení tohoto článku lépe orientujete v cenách, které jsou spojené s tvorbou webu. Pokud byste měli zájem o tvorbu webu v šablonovém řešení nebo o vytvoření webu na míru nebo tvorbu e-shopu na míru, KONTAKTUJTE NÁS. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína.

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA SEO ZLÍN|TVORBA SEO PRAHA|TVORBA SEO BRNO|TVORBA SEO OSTRAVA |TVORBA SEO OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Sdílet příspěvek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Další články

Šťastný podnikatel sledující svoji e-commerce stránku
Blog
Nevařil Jiří

CRM a jeho vliv na podnikání

Správa vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management, zkráceně CRM) se stala jedním z nejdůležitějších aspektů pro mnoho firem, bez ohledu na jejich velikost nebo odvětví. V dnešní konkurenční době, kdy se počet firem neustále zvyšuje, je klíčové mít správnou strategii pro zákaznický servis, aby byla vaše firma konkurenceschopná a úspěšná.

Zobrazit článek »
Šťastný podnikatel sledující svoji e-commerce stránku
Blog
Nevařil Jiří

Jak integrovat e-commerce funkce do vaší webové stránky (tipy pro prodej produktů online)

Chcete-li být úspěšní a prodávat své výrobky online, není nic důležitějšího než kvalitní webová stránka s e-commerce funkcemi. V dnešní době, kdy se vše děje online, je to dokonce nezbytnost. V tomto článku se zaměříme na základní funkce, které by vaše e-commerce webová stránka měla mít, aby byla efektivní a dokázala uspokojit i ty nejnáročnější zákazníky.
Pokud chcete mít profesionální e-commerce webovou stránku s kompletním e-shopovým řešením, neváhejte a obraťte se na nás – ExpertDev. S našimi zkušenostmi v tvorbě webu a e-shopů dokážeme vytvořit stránku, která bude nejen moderní a atraktivní, ale také plně funkční a připravená na prodej vašich výrobků.

Zobrazit článek »
Člověk spolupracující s umělou inteligencí
Blog
Nevařil Jiří

Jak zvolit ten nejlepší chatbot pro váš byznys: Rozdíly mezi Google Bard a ChatGPT

S rostoucí popularitou chatbot technologie může být obtížné rozhodnout se, který je pro vás nejlepší volbou. Mezi dvěma populárními možnostmi, Google Bard a ChatGPT, existují rozdíly v přínosech a výhodách, které nabízejí. Než se rozhodnete, který z nich budete používat, je důležité porozumět rozdílům, abyste mohli učinit správné rozhodnutí.

Zobrazit článek »