Expert Dev, s.r.o.

E-mail marketing krok za krokem

Jedním z nejvíce využívaných nástrojů v online marketingu je e-mail marketing. A není se čemu divit, protože se jedná o jeden z nejvíce účinných nástrojů pro propagaci Vašich webových stránek. Tento typ marketingu využívá mnoho internetových obchodů, avšak ne všechny jej dělají správně. V dnešním článku Vám představíme e-email marketing a ukážeme Vám, jak si sestavit vlastní marketingovou strategii.

Co je to e-mail marketing?

E-mail marketing je založen na vytvoření komunity jednotlivých webových stránek na základě společného zájmu o daný web. Určitě jsme všichni narazili na vyskakující okno, které nám nabízelo odběr newsletteru od jakýchkoliv firem. Přesně takto se tato komunita tvoří. Pokud však má fungovat správně a pomoct Vám zvyšovat Vaše tržby nebo návštěvnost stránek je potřeba však dělat mnoho věcí s maximální precizností. Například posílat adekvátní množství e-mailů, posílat je ve správný čas, mít poutavý titulek a obsah, apod. Jak tedy postavit celou strategii, aby správně fungovala?

Cílová skupina

Prvním krokem v jakékoliv marketingové strategii je správné určení cílové skupiny. Pokud nemáte jasně vydefinovanou cílovou skupiny a jednotlivé persony bude pro Vás velmi těžké vytvořit kvalitní e-mail marketing, který bude fungovat.

Jakmile máte správně vydefinovanou cílovku, je potřeba na základě jejich potřeb přizpůsobit veškerou komunikaci. V tomto kroku Vám doporučuji si udělat průzkum, abyste získali veškeré požadavky a tipy, které Vám mohou pomoci při budování strategie. Pokud máte však cílovou skupinu rozdělenou do jednotlivých segmentů (např. B2B, B2C), tak rozlišujte i typ komunikace, protože každá z těchto skupin pravděpodobně referuje jiné produkty, a nebo očekává jiný styl komunikace.

Vytvořte poutavý obsah

Jakmile máte jasně vydefinovanou cílovou skupinu, tak je potřeba se zaměřit na zprávu a obsah, které má e-mail obsahovat. Je velmi důležité, abyste zvolili správný typ obsahu a komunikace, který dokáže oslovit Vaši cílovou skupinu.

Jestliže to vezmeme popořadě tak musíme začít s titulkem. Musíme si uvědomit, že mnoho lidí má zahlcené e-mailové schránky, a proto je potřeba, aby Váš titulek vystoupil z davu. Při vymýšlení předmětu e-mailu se vžijte do role zákazníky, abyste přišli na to, jak jej vytvořit.

Obsah e-mailu by se měl soustředit nejlépe bodů a krátkých vět. Přičemž celý obsah by neměl být příliš zdlouhavý. Dalším tipem je použití jednoduché šablony, kterou budete využívat pro všechny e-maily. Tato šablona ucelí celou Vaši komunikaci a bude působit příjemněji na zákazníka.

Přidaná výhoda pro odběratele newsletteru

Z větší části Vaše newslettery odebírají pouze lidé, kteří jsou spokojeni s Vašimi produkty/službami a chtějí být vždy v obraze. Abyste si tento vztah s nimi udrželi, nabídněte jim něco navíc a odměňte je. Často se můžeme setkávat se slevami, kupóny a nebo dřívějším přístupem k nové kolekci. Díky těmto jednoduchým krokům si vybudujete lepší vztah se svými zákazníky, což se projeví také ve Vašich příjmech.

Vytvořte si seznam, kdy budete e-maily rozesílat

Velmi důležitým krokem k úspěšné marketingové strategii je precizní naplánování, kdy bude rozestlán jaký e-mail. Je potřeba si vše připravit dopředu, abyste vždy v předstihu rozeslali slevy/dřívější přístupy k nové kolekci svým zákazníkům. Jakmile je rozešlete moc brzy, tak se na to dá jednoduše zapomenout.

Když si rozepíšete do svého kalendáře jednotlivé e-maily, můžete podle toho také posoudit, jestli odesíláte adekvátní množství e-mailů. Dále také je potřeba brát v potaz i externí faktory, které mohou jakkoliv ovlivnit Vaši kampaň. Například v době, kdy je termín pro zaplacení daní za účetní období je zbytečné rozesílat slevy v okruhu B2B, protože mnoho firem nemá tolik financí. Je opravdu potřeba vzít potaz všechny maličkosti, které Vám mohou jakkoliv kampaň ovlivnit.

Sledujte výsledky

V neposlední řadě je potřeba sledovat průběžné výsledky, jak se Vaši kampani daří. Na základě této zpětné vazby můžete provádět jakékoliv změny, ať už v celé komunikaci nebo jenom v obsahu e-mailu. Případně můžete provést i A/B testování, které Vám pomůže dosáhnout lepších výsledků.

V tomto případě je vyplatí sledovat čtenost e-mailů, proklik odkazu na Vaši webovou stránku, ale také konverzi.

Věříme, že Vám tento článek pomohl v plánování Vaši e-mailové marketingové strategie. Pokud však máte nějaké nejasnosti, tak se na nás neváhejte obrátit!

 

 

 

Pokud byste měli zájem o tvorbu webu v šablonovém řešení nebo o vytvoření webu na míru nebo tvorbu e-shopu na míru, KONTAKTUJTE NÁS. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína.

Weby tvoříme v těchto městech:

GRAFIKA ZLÍN|GRAFIKA PRAHA|GRAFIKA BRNO|GRAFIKA OSTRAVA |GRAFIKA OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

Jak vytvořit dokonalý Optiweb?  

V dnešní digitální éře, kde online přítomnost hraje klíčovou roli v úspěchu, je tvorba webových stránek důležitým krokem pro každého, kdo chce oslovit svou cílovou skupinu. V tomto kontextu vzniká otázka: Jak vytvořit webovou stránku, která nejen osloví, ale především přináší výsledky? V tomto článku se zaměříme na koncept mikrostránky, známé též jako Optiweb, a prozkoumáme, proč je její volba klíčová pro dosažení optimálního online úspěchu.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

Proč je výhodné mít blog na vašem e-shopu? 

Pro místní podnikatele a obchodníky s online přítomností se stává klíčovým prvkem nejen kvalitní a atraktivní e-shop, ale také inovativní blog. V našem článku se zaměříme na to, proč by měl mít každý e-shop svůj vlastní blog. Jak může tvorba obsahu přinést zvýšenou viditelnost, budování vztahů s místní komunitou a pozitivně ovlivnit celkový růst online podnikání v regionu. Zjistíme, jak může blogování posílit propojení e-shopů s jejich zákazníky a proč je to klíčový prvek v konkurenčním prostředí moderního online obchodu.

Zobrazit článek »