Expert Dev, s.r.o.

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Proč je záloha dat z Universal Analytics tak důležitá?

Zachování historických dat

Služba Universal Analytics existovala a mohla shromažďovat data o vašem webu nebo eshopu řadu let. Tady bude záležet od kdy jste měli službu založenou. Tyto nasbírané data představují historický pohled na vývoj vašich webových stránek pomocí metrik jako jsou návštěvnost uživatelů, počet konverzí a interakce zákazníků v průběhu času. Ztrátou těchto dat přijdete nevratně o možnost nahlédnutí do historie vývoje vašich online projektů. 

Analýza trendů

Data z UA vám umožňují zobrazit trendy z průběhu minulých let, které můžete dát do kontextu s novými strategiemi v nových obdobích. Pro někoho může být důležité srovnání dat např. z covidového období. 

Jaké máte možnosti zálohy dat z UA?

Existuje několik způsobů, jak zálohovat data z UA:

  • Manuální export do PDF: Nejjednodušší a nejrychlejší varianta vhodná pro menší projekty. Můžete si stáhnout jakýkoliv report statistik, který vás zajímá a prohlížet si ho v oblíbeném formátu PDF. Nevýhodou je nemožnost jakékoliv filtrace.
  • Manuální export do formátu XLSX, CSV nebo Google Sheets: Tuto variantu zvolíte, pokud máte v úmyslu s daty více pracovat, porovnávat nebo propojovat s dalšími platformy, například Looker nebo GA4. Zachováte si tak i základní možnosti filtrace a interpretace dat. Tuto metodu budou uživatelé využívat nejčastěji.
  • Rozšiřující doplněk v Google Sheets: Tabulky Google nabízí možnost propojení s vaším účtem UA a stáhnutí historických dat. Jedná se vlastně o obrácenou metodu, kdy v Google tabulkách aktivujete rozšíření, ve kterém si navolíte požadované období, metriky, dimenze a necháte si data z analytics stáhnout. 
  • Integrace s cloudovým úložištěm dat BigQuery: Jedná se o pokročilou metodu exportu všech surových dat do placené služby od Google. Nejčastěji ji využijí náročnější uživatelé nebo majitelé větších eshopů. Propojení není úplně jednoduchá záležitost a bude potřeba zapojit specialisty. 

Záloha dat Universal Analytics

Naše doporučení

Začněte řešit zálohu dat co nejdříve – čím dříve začnete, tím více času budete mít na ujasnění vhodné zálohovací metody a vyřešení případných technických problémů. Termín nenávratného smazání dat je 1.7.2024.

Zvažte pro vás vhodnou metodu zálohy – ujistěte se, že zvolená metoda zálohy je pro vás dostatečná a umožňuje vám s daty naložit jak potřebujete. Zvažte také poměr vynaloženého úsilí, času a investic pro zajištění zálohy a následnému využití dat.  

Pokud se na zálohu dat necítíte, svěřte ji odborníkům – jedná se o zásadní krok, kdy data v dnešní době hrají významnou roli a je potřeba nutnost zálohy dobře zvážit. 

 

Expert dev máme tým zkušených odborníků, kteří Vám se zálohou dat rádi pomůžou. Můžete nás kdykoli kontaktovat, ať už telefonicky, emailem nebo přes náš formulář na webu. 

Těšíme se na spolupráci s vámi!

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Zobrazit článek »
Novinky v PPC 2024
Blog
Expert Dev

PPC novinky 2024 – co se chystá v online marketingu? 

Rok 2024 je tady a s ním přišla i řada novinek v oblasti PPC reklamy. Připravte se na pohled do budoucnosti PPC reklamy a získání cenných poznatků, které vám pomohou dosáhnout maximálního úspěchu ve svém digitálním marketingu v roce 2024 a dalších letech. Ať už se jedná o trendy v oblasti automatizace a personalizace, je důležité být v obraze, abyste ze svých kampaní vytěžili maximum.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »