Expert Dev, s.r.o.

5 kroků ke zlepšení uživatelské zkušenosti s procesem vývoje webu

Bylo zjištěno, že 75 % důvěryhodnosti webových stránek závisí na jejich designu. Proto je nutné investovat do webdesignu, služeb vývoje webu, UX designu a zlepšit image své značky. Je i nezbytné přijmout proces tvorby webových stránek zahrnující všechny základní kroky, které usnadňují správnou strukturu a pořadí v procesu.

Tím je zajištěno, že návrh a vývoj vašeho webu bude:

  • Ziskový.
  • Vysoce funkční.
  • Důvěryhodný.

Při plánování webových stránek a definování vašich požadavků je proto nezbytné zvážit určité aspekty, jako jsou dynamické rámce pro vývoj webových stránek a jejich rozvržení. Abyste dosáhli slibných výsledků, zahrňte do svého webu několik základních kroků.

Takto vypadá struktura webu:

  • Optimalizace rozvržení webové stránky.
  • Průvodce stylem pro lepší navigaci.
  • UX a UI design pro zlepšení uživatelské cesty.
  • Hodnocení kvality.
  • Úspěšné spuštění a taktika po spuštění.

Optimalizace rozvržení webové stránky

Toto je první krok v procesu tvorby webových stránek a pravděpodobně ten nejdůležitější. Chcete-li vytvořit dobře strukturované rozvržení webové stránky, soustřeďte se na podrobné informace o webu. Za tímto účelem naplánujte rozvržení, včetně vytvoření mapy stránek zobrazující strukturu a kostru webu. Kromě toho se zaměřte na zmapování obsahu jednotlivých stránek. Správné služby vývoje webu mohou definovat snadné cesty uživatelů, které vedou ke konverzním bodům. Díky tomu se mohou uživatelé snadno a pohodlně pohybovat po webu.

Dalším krokem je nasměrování konverzního trychtýře webu a k tomu je potřeba rozpoznat důležité stránky a obsah.

Jako služby pro vývoj webových aplikací doporučujeme upřednostnit tyto:

  • Povědomí o produktu nebo značce.
  • Ohleduplnost.
  • Zájem.
  • Konverze.
  • Loajalita.

Chytrý způsob, jak optimalizovat rozvržení stránky, je plánování a splnění všech požadavků před velkolepým spuštěním webu.

Průvodce stylem pro lepší navigaci

Jakmile je celý proces plánování dokončen, mohou služby designu webových stránek vytvořit průvodce stylem, který zajistí jednotnost celého webu.

Průvodce stylem je soubor dokumentů, který obsahuje informace o designu, obsahu a technických aspektech webové stránky. Účelem tohoto dokumentu je sloužit jako reference pro nejlepší postupy v oblasti webdesignu. Poskytuje také příklady běžných prvků, mřížky rozvržení stránky a specifikace pro typografii. Průvodce stylem webových stránek lze také definovat jako dokument, který pomáhá návrhářům a vývojářům vytvářet webové stránky prostřednictvím pokynů pro vizuální design a prezentaci obsahu. Tím se také dá zajistit, že web bude konzistentní a přístupný.

Takto průvodci stylem obvykle definují užitečné prvky na webu:

  • Barvy –⁠ návrháři určují, jaké barvy se mají použít pro různé prvky, jako je záhlaví, tlačítka a další text.
  • Loga –⁠ smluvní menu vs. úplné menu – to je jedna z hlavních věcí, na kterou se návrháři zaměřují při vytváření pokynů pro loga (jak je používat, v jaké velikosti, verzi a barvě).
  • Obrázek a fotografie –⁠ návrháři vytvářejí pokyny pro typy ilustrací a obrázků, které lze použít spolu s jejich barevným zpracováním.
  • Typografie –⁠ Designéři stanovují pokyny pro použití písma v odstavcích, záhlavích a odkazech. Tyto pokyny zahrnují barvy, typy, řádkování, váhy, kerning a další.

UX a UI design pro zlepšení uživatelské cesty

88 % online zákazníků souhlasí s tím, že se po špatné uživatelské zkušenosti na webové stránky nikdy nevrátí. Uživatelská zkušenost je zásadním prvkem webové stránky, a právě ta je vstupní branou ke spokojenosti uživatelů.

Proces návrhu webových stránek zahrnuje dvě hlavní fáze:

  1. Uživatelský zážitek/zkušenost (UX): V této fázi odborníci na UX replikují plán webu v černobílých skicách stránek, obvykle známých jako wireframy. Tyto wireframy zobrazují rozvržení obsahu tak, abyste si mohli představit konverzní trychtýř s vyloučením rušivých prvků, jako je fotografie, barva atd.
  2. Uživatelské rozhraní (UI): Jakmile jsou wireframy schváleny, tým webdesignerů se přesune do drobných detailů, které dodávají webu život. Designéři UI přidávají do wireframů obrazový materiál, barvu, definují tvary, písma a další efekty.

Konečný a schválený návrh uživatelského rozhraní je přeměněn do průvodce styly a předán vývojovému týmu.

Hodnocení kvality

Testování může podpořit úspěšné spuštění webových stránek. Proto je nezbytné, aby odborníci na vývoj webu provedli před spuštěním interní testy. Ti si mohou najmout skutečné uživatele, aby provedli testy pro váš web.

Během tohoto hodnocení kvality digitální a webdesignové firmy ověřují a testují všechny odkazy a obsah zveřejněný na webu. Kromě toho se hledají všechny možné technické abnormality nebo funkční chyby, kterými může být cokoliv od zdlouhavého načítání stránky až po nevhodného chatbota. Odborníci také kontrolují, zda všechny registrace, formuláře a další funkce běží na webu bez problémů.

Poté je důležitá zpětná vazba od uživatelů. Díky této zpětné vazbě máte prostor pro změnu jakýchkoliv zavádějících nebo nechtěných informací. Během této fáze musí digitální stratégové potvrdit, zda CMS webu splňuje následující požadavky:

  • Je responzivní.
  • Má uživatelsky přívětivé prostředí.
  • Není složitý.

Ujistěte se, aby byly vaše webové stránky testovány na více zařízeních a přezkoumány v různých prohlížečích tak, aby byly zajištěny nejlepší postupy kontroly kvality. Udělejte krok dopředu a otestujte je v různých časových pásmech. Pokud je současně spuštěno více vyhledávání, webové stránky se zpomalují, proto nezapomeňte otestovat i tento aspekt.

Úspěšné spuštění a taktika po spuštění

Marketingová agentura by měla mít na paměti následující:

  • Nejprve je potřeba ověřit si s klientem, zda má zakoupený hostingový balíček a svůj plán nebo zda chce, abyste toto všechno zajistili.
  • Zaslání e-mailu s informací, že web bude spuštěn a potřebujete přístup k doméně. Tímto způsobem můžete přenést všechna potřebná data do Cloudflare z důvodu lepší správy a zabezpečení.
  • Sestavte si několikastupňový kontrolní seznam, abyste se vyhnuli promeškaným aspektům a zajistili hladké spuštění.
  • S touto taktikou můžete být pravděpodobně svědky úspěšného spuštění!

Nejvýznamnější chybou firem je ignorování webu po jeho spuštění. Jediným aspektem, který berou v úvahu, je prodej získaný prostřednictvím této webové stránky. Bohužel zapomínají, že existuje něco, čemu se říká údržba po spuštění, a to je významný aspekt, pokud chcete mít z webu výnosy.

Dobré je obrátit se na odborníky, abyste zajistili, že váš web bude bezproblémový a bude fungovat konzistentně. Jako firma pro tvorbu webových stránek máme sladěný proces údržby po spuštění, v němž se zaměřujeme na následující aspekty:

  • Pravidelné vytváření komplexní zálohy webových stránek.
  • Optimalizace rychlosti webu v určitých intervalech.
  • Spuštění bezpečnostního opatření auditu, abychom předešli adwaru, malwaru a dalším virovým hrozbám.
  • Pravidelná aktualizace webové stránky o relevantní obsah.

Závěrečná myšlenka

Probrali jsme 5 hlavních aspektů, které je třeba vzít v úvahu během procesu návrhu a vývoje webové stránky. Kromě nich je však třeba v tomto procesu zohlednit i několik dalších aspektů.

Přečtěte si také více o vývoji webových stránek z našeho blogu!

Své webové stánky můžete vylepšit ještě dnes, stačí kontaktovat naši společnost Expert Dev. Aktivně se učíme a udržujeme si přehled o současných trendech uživatelské zkušenosti a postaráme se o správný vývoj vašeho webu. Pokud byste měli zájem o vytvoření webových stránek nebo úpravu vaší webové stránky, KONTAKTUJTE NÁS. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína.

Webové stránky tvoříme v těchto městech:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK ZLÍN | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK PRAHA | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK BRNO | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK OSTRAVA | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU | TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK | TVORBA MICROSITE | TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU | GRAFICKÉ PRÁCE | CRM SYSTÉM | SEO OPTIMALIZACE

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Zobrazit článek »
Novinky v PPC 2024
Blog
Expert Dev

PPC novinky 2024 – co se chystá v online marketingu? 

Rok 2024 je tady a s ním přišla i řada novinek v oblasti PPC reklamy. Připravte se na pohled do budoucnosti PPC reklamy a získání cenných poznatků, které vám pomohou dosáhnout maximálního úspěchu ve svém digitálním marketingu v roce 2024 a dalších letech. Ať už se jedná o trendy v oblasti automatizace a personalizace, je důležité být v obraze, abyste ze svých kampaní vytěžili maximum.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »