Expert Dev, s.r.o.

...specialisté na digitální marketing

Tvorba webové stránky: Kde začít a jaká jsou největší úskalí?



Rozhodli jste se vstoupit do digitálního světa? Vězte, že v dnešní době to není nic, čeho byste se měli bát. Prostřednictvím webových stránek se o Vás může dozvědět široká veřejnost, a s ní samozřejmě i platící zákazníci. Jste tedy ještě stále na vážkách? Neotálejte už ani minutu. Tvorbou webů a e-shopů Vás v expertdevu provedeme od začátku až do konce.


Není Vám jasné jak na to, čím začít, co udělat?

V prví řadě je nesmírně důležité uvědomit si, čeho chcete docílit, koho a proč chcete oslovit, kdo je Vaší nejsilnější kupní silou, kam až chcete expandovat a jakým způsobem si chcete udržovat stávající klienty. Definujte si vlastní podnikatelský záměr, podnikovou identitu Zanalyzujte silné a slabé stránky Vašeho podniku. Zhodnoťte příležitosti a šance, které můžete vlastním úsilím ovlivnit. Nepodceňujte hrozby, které Vám mohou vlítnout do cesty. Když už jim nejde zabránit, můžete se na ně alespoň připravit.




I web musí mít svou adresu

Když už máte vyřešeno, jak a proč chcete vlastně vstoupit na digitální trh, začíná víc technická část celého plánu. Registrujte si doménu. Vámi vybraná doména musí být v první řadě volná. Pokud byste chtěli vytvořit doménu, které název již někdo vlastní, můžete například pozměnit jedno písmeno, nebo přidat nějaký znak. Jestli daná doména již existuje, si můžete na internetu snadno ověřit.

Dále je potřebné si zvolit registrátora. Momentálně je na českém trhu vícero registrátorů, zvolit si můžete na základě ceny, či doplňkových služeb, které Vám registrátor nabízí. Nezapomeňte, že doménu máte v pronájmu a ten se musí pravidelně platit. Je jenom na Vás zvolit si, jak dlouho chcete doménu provozovat.


Připravte si obsah

Váš web je už připraven k nastoupení do služby po technické stránce. Teď se ale musíte zaměřit na tu nejdůležitější část, a tou je obsah. Text není jen „výplní prázdného místa“, jak si mnoho lidí myslí. Na dobře napsaných stránkách kolikrát stojí a padá byznys.

Nikdy však nepřizpůsobujte obsah vizuálu. Webový design by měl odrážet komunikaci Vaší firmy Nejdříve musíte vědět, kolik jakých informací chcete vašim návštěvníkům poskytnout, jaké fotografie k tomu použijete a jaké konverze chcete aby návštěvníci webu dělali – nakupovali, registrovali se, četli aktuální nabídku, zadávali objednávky do kalendáře…

Nejste si jistí, jestli zvládnete otextovat web? Přečtěte si náš článek Poutavý text na webu? Základ úspěšného byznysu!


Hrajte si, tvořte… Designujte!

Jakmile máte připravenou formu textového obsahu, můžete přistoupit k vizuální stránce webu. Nutno však podotknout, že grafika by neměla být tvořena na úkor čtenářského pohodlí. Stránka by měla být na první pohled nápaditá a kreativně řešená, stále by si však měla zachovat dostatečnou přehlednost a členitost.

K lepší představě zatím neexistující stránky si můžete vytvořit wireframe. Jde o model, který Vám pomůže při návrhu designu, rozložení a funkčnosti stránky. Jeho prostřednictvím si sami vytvoříte různé návrhy výsledné stránky, nebo můžete oslovit přímo grafika. Text, fotografie a všechny zbylé komponenty webu, které teď máte již předpřipraveny, můžete různě ohýbat a skládat až dokud nebudete naprosto spokojeni.

Pro jednodušší vstup do digitálního světa, pohodlnou úpravu textů a jednoduchou editaci fotek a rozložení obsahu na webu můžete také použít redakční systémy. Existuje jich velké množství a pokud si necháte vytvořit web na míru, jednoduchý a uživatelsky přívětivý redakční systém je k němu dodáván jako součást celkové služby.

A o tom, jak posunout Váš web nebo e-shop na přední příčky internetových vyhledávačů, se dozvíte v článku Klíčová slova? Klíč k úspěchu na sítích!



Mohlo by Vás zajímat

Tvorba webových stránek Zlín Tvorba webu | Copywriting |SEO optimalizaceKlíčová slova | Sociální sítě | Grafické práceMarketing | Reklama|PR | Tvorba webových stránek Brno | Tvorba webových stránek Ostrava | Tvorba webových stránek Olomouc |





Sdílet příspěvek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Další články

Blog
Nevařil Jiří

Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku?

Reklamy na sociálních sítích Facebook a Instagram jsou skvělým způsobem, jak rozšířit své podnikání. Mohou vám pomoci získat více sledujících, zvýšit návštěvnost vašeho webu, zvýšit povědomí o značce a prodávat vaše produkty online. Jednou z nejvíce frustrujících věcí na Facebooku však je, že často dochází k zamítnutí reklamy. A není žádnou novinkou, že se s tímto problémem potýkají i ti nejzkušenější marketéři. V tomto článku vám proto poradíme, jak se této nepříjemné skutečnosti vyhnout či ji případně napravit.

Zobrazit článek »
Blog
Nevařil Jiří

9 nejlepších alternativ Google Analytics

Google Analytics je oprávněně jedním z nejpopulárnějších a nejlepších analytických nástrojů, bez kterého by většina webových stránek a e-shopů nebyla tam, kde je nyní. Díky analytice mají provozovatelé internetových řešení přehled o veškerých pohybech a počtech návštěvníků, délce jejich pobytu, zemi původu či o míře okamžitého opuštění (bounce rate). Pokud tedy provozujete e-shop či stránku, sběr a analýza dat je naprosto zásadní. Nejhorší, co totiž může v online světě podnikatel udělat, je spolehnout se na svůj instinkt. Ačkoliv i psychologie hraje při prodeji na internetu roli, tomuto světu vládou data, a je tak potřeba je sbírat, analyzovat, interpretovat a na jejich základě vylepšovat vaše webové řešení. Nejčastěji je k těmto účelům využíván software Google Analytics. Možná jste ale nevěděli, že k němu existuje i celá řada alternativ, které možná vašim potřebám poslouží lépe.

Zobrazit článek »
Rychlost webu
Blog
Nevařil Jiří

Rychlost webu a proč na ní záleží

V digitálním marketingu se podniky zaměřují na celou řadu faktorů, jako je placená reklama, obsahový marketing, sociální média či grafika. Faktorem, který je mnohdy přehlížen či považován za samozřejmost, ačkoliv může být z pohledu zákazníka zcela rozhodující, je výkon webu – konkrétněji rychlost webu. Rozhodně by jí však měla být věnována větší pozornost, protože má schopnost ovlivňovat konverzní poměry, hodnocení ve vyhledávačích či loajalitu zákazníků.

Zobrazit článek »