Expert Dev, s.r.o.

SEO vs. SEM vs. PPC – Jaký je mezi nimi rozdíl a co je nejefektivnější?

SEO vs. SEM vs. PPC – Jak poznám tu správnou rovnováhu pro své podnikání? Tato otázka je složitější, než se zdá, ale pokusíme se vám pomoci důkladně porozumět těmto třem kategoriím, jejich schopnostem a tomu, jak je nejlépe optimalizovat.

SEO vs SEM vs PPC

Co je SEO?

SEO neboli Optimalizace pro vyhledávače je implementace různých technik pro optimalizaci vašich webových stránek, abyste dosáhli vyššího hodnocení v organických výsledcích vyhledávačů.

My v Expert Dev navrhujeme strategickou marketingovou kampaň, která využívá různá klíčová slova ke zvýšení vaší online relevance. Výhodou zaměření na tato klíčová slova je to, jakým způsobem se přivede návštěvnost na webové stránky. To může pomoci zvýšit relevanci vašich odkazů a udržet je co nejvýše ve vyhledávačích.

Na SEO je skvělé to, že neplatíte za okamžité výsledky, ale platíte za čas a energii, které věnujete na budování značky prostřednictvím obsahu. Jedná se o organický přístup a přínosy SEO se projeví až po delší době, nicméně za ten čas a úsilí to rozhodně stojí. Při přípravě SEO kampaně, optimalizaci obsahu a efektivnímu oslovení cílové skupiny využijte vždy profesionální agenturu, jako je Expert Dev, abyste zajistili správné provedení práce.

Co je SEM?

SEM neboli Search engine marketing je placená strategie marketingu ve vyhledávání. Náklady s ní spojené mají podobu placené reklamy a kampaní. Firmy podávají nabídky na oblíbená klíčová slova a na základě jejich umístění a výše platby se jejich webové stránky zobrazí jako reklama na stránce s výsledky vyhledávání. Tyto výsledky nejsou viditelné pro každého, jsou však zobrazeny vaší cílové skupině, což je nejdůležitější.

SEM je klíčovou součástí strategie online marketingu, protože většina potenciálních zákazníků najde společnost na základě vyhledávání v Google. A to je obrovská příležitost pro vaši firmu, protože na internetu jsou potenciální kupující, kteří zkoumají vaše produkty nebo služby online a doufají, že najdou to, co potřebují.

Některé platformy budou vedle svých výsledků vyhledávání obsahovat slovo „reklama“, což může zabránit vašemu potenciálnímu zákazníkovi kliknout, proto lidé dávají raději přednost SEO, protože je organické. Pokud však za reklamu platíte, SEM přináší okamžité výsledky.

Co je PPC?

PPC neboli Pay-per-click marketing je velmi podobný SEM, protože oba fungují jako placená reklama. Při rozhodování mezi SEM a PPC je někdy obtížné určit, co je pro vaši firmu lepší. S PPC platí inzerenti poplatek za každé kliknutí na reklamu. Jedná se o způsob, jak si koupit návštěvy na vašich webových stránkách, místo abyste je tam dostali organicky, jako je tomu u SEO.

Firmy nabízejí možnost zobrazit reklamu vedle výsledcích vyhledávání a tyto reklamy mají různé formáty, např. textové reklamy, videoreklamy nebo obrázkové reklamy. Zobrazují se na platformách vyhledávačů Google, Seznam.cz a sociálních sítích Facebook.

Reklamy Google jsou formou PPC marketingu a umožňují zobrazovat reklamy i mimo vyhledávač za pomoci „Google Display Network“. Výhodou PPC je, že si kupujete reklamní prostor pro zajištění viditelnosti ve vyhledávačích u vaší cílové skupiny.

Jaké jsou výhody a nevýhody SEO, SEM a PPC?

Všechny tyto tři možnosti mají své výhody spolu s nevýhodami. Podívejme se na ně podrobněji.

SEO vs SEM vs PPC

SEO – optimalizace pro vyhledávače

  • Nemusíte platit za reklamy.
  • Výsledky trvají déle.
  • Organické vyhledávání = nejvíce důvěryhodné.
  • Spoléhá se na algoritmy a linkbuilding.
  • Náročné na měření průběhu.

SEM – marketing ve vyhledávačích

  • Může být drahý, platí se více za reklamy = vyšší návštěvnost.
  • Výsledky jsou okamžité.
  • Může se snížit vaše důvěryhodnost, protože lidé mají tendenci klikat na výsledky organického vyhledávání.
  • Tyto reklamy nebývají ovlivněny algoritmy.
  • Můžete sledovat všechny své výsledky.

PPC – platba za proklik

  • Platíte za výsledky.
  • Návštěvnost je nekonzistentní.
  • Stejně jako u SEM se může snížit vaše důvěryhodnost, protože lidé mají tendenci klikat na výsledky organického vyhledávání.
  • Díky Googlu můžete svou reklamu prezentovat na několika různých webech.
  • Všechny své výsledky můžete sledovat pomocí nástrojů, např. Google Analytics.

Jak je máme používat – společně nebo samostatně?

  1. Vždy doporučujeme používat hlavně SEO, protože vám pomůže získat organické pozice ve vyhledávačích, a to je z dlouhodobého hlediska velmi výhodné.
  2. Nikdy nedoporučujeme používat SEM bez SEO. Proč? Protože u SEM platí, že když firmy platí za klíčová slova, jejich potenciální zákazníci kliknou na reklamu a přejdou na webové stránky. Pokud webová stránka nenabízí relevantní informace, které uživatel hledá, vrátí se zpět do vyhledávání na Google, aby našel jinou webovou stránku. A to je problém, protože vyhledávače to vysledují a přidělí webu skóre kvality, což může skončit nižším hodnocením vašeho webu a budete muset platit za klíčová slova více.
  3. Kombinaci PPC a SEM můžete s klidem použít, nicméně na jejich použití budete potřebovat vysoký rozpočet. PPC se od SEM liší tím, že ho lze použít na sociálních sítích nebo platformách, což je něco, co SEM neumí.
SEO vs SEM vs PPC

To, co se rozhodnete udělat, je v konečném důsledku jen na vás, nicméně vždy důrazně doporučujeme obrátit se na profesionály, kteří vám s těmito rozhodnutími pomohou. My v Expert Dev vám můžeme pomoci s provedením digitálního auditu na vašich webových stránkách a následně zjistíme, co lze zlepšit. Poté vám pomůžeme vytvořit silnou online strategii, která vám pomůže dosáhnout tížených výsledků. Chcete-li začít, KONTAKTUJTE NÁS. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína.

Marketing tvoříme v těchto městech:

ONLINE MARKETING PRAHA | ONLINE MARKETING ZLÍN | ONLINE MARKETING OLOMOUC | ONLINE MARKETING OSTRAVA | ONLINE MARKETING BRNO

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU | TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK | TVORBA MICROSITE | TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU | GRAFICKÉ PRÁCE | CRM SYSTÉM | SEO OPTIMALIZACE

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Zobrazit článek »
Novinky v PPC 2024
Blog
Expert Dev

PPC novinky 2024 – co se chystá v online marketingu? 

Rok 2024 je tady a s ním přišla i řada novinek v oblasti PPC reklamy. Připravte se na pohled do budoucnosti PPC reklamy a získání cenných poznatků, které vám pomohou dosáhnout maximálního úspěchu ve svém digitálním marketingu v roce 2024 a dalších letech. Ať už se jedná o trendy v oblasti automatizace a personalizace, je důležité být v obraze, abyste ze svých kampaní vytěžili maximum.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »