Expert Dev, s.r.o.

...specialisté na digitální marketing

Použití segmentace k optimalizaci e-mailových kampaní

Znáte hodnotu svého e-mailingu? Udělejte z každé e-mailové kampaně smysl za pomoci segmentace, jejíž strategie tkví v zapojení zákazníků a může tak zlepšit konverzní poměry, míru otevření a prokliku a průměrné hodnoty objednávek.

Kolik nepřečtených marketingových e-mailů se ukrývá ve vašem spamu? Podle výzkumu obchodní organizace Data & Marketing Association (DMA) jen 13 % lidí tvrdí, že pouze polovina e-mailů, které obdrží, je opravdu užitečná.

Avšak navzdory této poněkud bezútěšné statistice je e-mailový marketing stále účinným kanálem pro získávání potenciálních zákazníků a zvyšování konverzí. Není divu, že 81 % B2B marketérů uvádí, že jejich nejpoužívanější formou marketingové obsahové strategie jsou e-mailové zpravodaje. 

segmentování e-mailu

Jak ale zajistit, aby vaše e-mailová komunikace nepadala do spamu či koše?

Ať už provozujete kampaně zaměřené na povědomí o značce, generování potenciálních zákazníků nebo konverze, segmentace zákazníků a poskytování cíleného obsahu (na základě demografie, zájmů a chování) vytáhne vaše e-maily z koše a udrží zákazníky, kteří chtějí více. Segmentace využívá sdílenou vlastnost mezi skupinou kontaktů, zatímco personalizace přizpůsobuje obsah každému kontaktu jednotlivě. 

💡 Například: Pomocí segmentace můžete cílit na každého, kdo si u vás zakoupil konkrétní položku a e-mailingem můžete propagovat další relevantní produkty. Tuto kampaň však můžete vylepšit personalizací na individuální úrovni pomocí historie nákupů jednotlivých kontaktů a sdílet doporučení, která jsou pro ně jedinečná a zajímavá. Vyhnete se tak masovému a bezmyšlenkovému rozesílání e-mailů.

Proč segmentace funguje

Ve světě online marketingu, kde technologie nadále ovlivňují téměř každý aspekt našeho osobního a profesního života, spotřebitelé očekávají personalizovaný obsah, který odpovídá jejich vkusu a potřebám.

Segmentace seznamu kontaktů na cílové skupiny lidí, kdy pracujete s konkrétními fázemi cesty zákazníka, vám umožní dodávat obsah, který vyhovuje každé skupině lidi a přiměje je k nákupu nebo dokončení požadované akce. Výsledky mohou být ohromující. Obchodníci, kteří používali segmentované e-mail kampaně, zaznamenali až 760% nárůst příjmů

Co je segmentace?

Segmentace je proces rozdělování trhu do konkrétních podskupin. Tyto skupiny se nazývají segmenty. Marketéři používají segmentaci, aby lépe porozuměli svým zákazníkům a zaměřili se na jejich potřeby.

Existují dva typy segmentace:

  1. Demografická segmentace, která rozděluje populaci do různých skupin na základě společných charakteristik.
  2. Psychografická segmentace, která rozděluje populaci do skupin na základě jejich vlastností a chování.

Jak segmentovat

Složitost dat a informací o publiku může poskytnout nekonečno možností segmentace, proto se majitelům menších firem může zdát, že je to moc složité, že budou zahlceni a nevědí, kde začít. Naše rada zní: „V jednoduchosti je síla“.

Typy segmentace, které upřednostníte, se mohou lišit v závislosti na odvětví, aktuálních cílech vašeho podnikání, produktech a službách, které nabízíte. Začněte se základy, kterými jsou:

  • demografické údaje,
  • cesta zákazníka,
  • zájmy a potřeby,
  • umístění,
  • chování,
  • zapojení.

Demografická segmentace

Jedná se o nejběžnější typ segmentace používaný obchodníky, kteří chtějí lépe porozumět svým zákazníkům. Pomáhá jim identifikovat, kteří zákazníci si s největší pravděpodobností koupí jejich produkt nebo službu a umožňuje jim přizpůsobit jejich marketingová sdělení. Demografickou segmentaci lze provést podle věku, příjmu, pohlaví, vzdělání a zaměstnání. Když pro svého ideálního zákazníka budete přistupovat osobitěji a přizpůsobíte tomu zasílání zpráv, obsah a formátování své kampaně, zvýšíte tak jeho zapojení a konverze.

Míra opuštění a nedokončené objednávky

Nebaví vás sledovat opuštěné košíky ve vašem online obchodě? Nejste sami. V roce 2021 bylo téměř 80 % online nedokončených objednávek. Opětovné oslovení těchto návštěvníků za pomoci stručného a ​​personalizovaného e-mailu, též zvaného jako newsletter, vám může pomoci získat zpět až 1/3 těchto ztracených prodejů.

💡 Například: Použijte konkrétní produkt či službu k segmentaci těch zákazníků, kteří si stejný nebo podobný produkt prohlíželi a doručte relevantní zprávy v rámci aktuální nákupní fáze zákazníka. Automatizované toky opuštěných e-mailů se spustí, když si zákazník prohlédne produkt a poté zavře svůj prohlížeč, zatímco jiný tok nabízející pobídku k nákupu se spustí tehdy, když zákazník přidá produkt do košíku ještě před odchodem. Posilte i komunitu a identitu své značky díky tokům vítání a poděkování. Rozšíříte tak „životní cyklus“ každého jednotlivého zákazníka tím, že se budou cítit viděni a oceňování.

Segmentace zájmů a potřeb

Pamatujete si, kdy se vás nějaká společnost naposledy zeptala na vaše zájmy a hodnoty? Průzkumy a kvízy jsou vysoce efektivní marketingovou strategií pro shromažďování psychografických dat o vašich zákaznících, což vám umožňuje využít personalizovaný obsah na základě jejich preferencí, bolestivých bodů, motivací a spouštěčů. 

Segmentace umístění 

Mobilní prohlížeče si nyní mohou „pamatovat“ vaše stránky a ukládat si data do smartphonu nebo Segmentace založená na umístění je běžně používanou strategií v e-mailovém marketingu. Lokální segmentace se používá pro marketingové aktivity typu B2C (business-to-consumer) i B2B (business-to-business). Geografické údaje lze použít k odesílání informací o událostech na základě místa, nabídkách z místních obchodů nebo k doručování obsahu v časovém pásmu předplatitelů. 

Segmentace chování kupujících

Sledování chování spotřebitelů na vašem webu vám může pomoci posunout segmentaci a personalizaci na další úroveň. Údaje o chování, jako jsou minulé nákupy, průměrné útraty a další nákupní zvyklosti, vám umožňují vytvářet kvalitní obsah, který je přizpůsoben vkusu vašich zákazníků. Doporučení zákazníkovi nejlepších produktů či služeb, které si někdo koupil, nastavení e-mailů s připomenutím na produkty, které nakupují pravidelně nebo nabízení slevových kódů těm nakupujícím, kteří nakupují pouze ve výprodeji či zlevněném zboží. To dokáže zákazníky povzbudit, aby u vás nadále nakupovali. 

Míra otevření a míra prokliku

Jak často lidé interagují s vaším obsahem? Segmentace kontaktů na základě míry otevření a míry prokliku vám umožňuje poskytovat ta nejefektivnější zacílení. Odměňte aktivně zapojené uživatele exkluzivními prodeji, událostmi nebo novými funkcemi.

Neaktivní uživatelé nebo noví odběratelé mohou potřebovat více informací o vaší značce nebo produktech. A/B testování předmětu vašeho e-mailu vám může pomoci optimalizovat kopii mailu a v průběhu času zvýšit míru otevření. 

Využijte sílu e-mailového marketingu!

Nelze popřít, že segmentace e-mailů je velmi mocný nástroj, který dokáže oslovit zákazníky personalizovanějším a cílenějším způsobem.

Segmentace e-mailů nemusí být složitá. Svou e-mailovou strategii můžete nastartovat ještě dnes kontaktováním naší společnosti Expert Dev. KONTAKTUJTE NÁS, pomůžeme vám v růstu vašeho e-shopu a poskytneme vám efektivní e-mailové kampaně. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína.

e-mailing segmentace

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK ZLÍN | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK PRAHA | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK BRNO | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK OSTRAVA | TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU | TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK | TVORBA MICROSITE | TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU | GRAFICKÉ PRÁCE | CRM SYSTÉM | SEO OPTIMALIZACE

Sdílet příspěvek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Další články