Expert Dev, s.r.o.



Pro pojem home page se v Česku většinou používá výraz domovská stránka. Je to výchozí stránka pro Váš web a zároveň první stránka, kterou návštěvník Vašeho webu uvidí. V podstatě neexistují přesně daná pravidla, podle kterých se dobrá home page tvoří. Pár základních aspektů byste však dodržovat měli.


Domovská stránka a rozcestník



Home page neboli domovská stránka je vlastně takový rozcestník, který vede ke službám, které nabízíte. Buď návštěvník nalezne to, co hledá, a pokračuje dále na jednu z podstránek, nebo zjistí, že na Vaší stránce nevyřeší svou potřebu a odchází. V dnešní době už mnoho vyhledávačů odkazuje přímo na podstránky, přesto však home page neztrácí význam, protože představuje danou firmu a vysvětluje její význam. A to jsou informace, které byste na podstránkách hledali zbytečně. Dalo by se tedy říct, že home page je mozkem celého webu, dostanete se z ní kamkoliv. Ale pozor, jestli nefunguje ona, pokulhává i zbytek.

Domovská stránka Měla by však obsahovat navigační panel, kterým se následně návštěvník prokliká na jiné stránky webu. Navigační panel může směřovat například na sekce „O firmě“, „Historie“, „Kontakty“, „Novinky“, „Služby“ atd.

Svou vlastní domovskou stránku můžou mít i webové prohlížeče. Většinou si uživatel může zvolit, jaká stránka se mu po zapnutí prohlížeče automaticky otevře. Při webové prezentaci Vaší firmy uživatel tuto možnost nemá, zobrazí se mu to, co Vy sami zvolíte.


Jak vypadá dobrá home page

Aby byla Vaše home page smysluplná, měla by návštěvníkovi odpovědět alespoň na tyto základní otázky:

Kdo jste?
Zamyslete se, jak se chcete zákazníkům definovat. Prodejce nebo poskytovatel služby? Děláte s lidmi nebo pro ně? Vyrábíte nebo prodáváte? To všechno je pro uživatele důležité, protože i na první pohled zřejmé věci můžou rozhodnout, jestli se návštěvník stane platícím zákazníkem.

Čím se zabýváte?
Co tedy přesně děláte. Co je náplní Vaší práce. Kam až sahá spektrum Vašich schopností. Použijte klidně fotografie, videa nebo animace, ty nejlépe vystihnou podstatu Vaší činnosti.

Čím jste výjimeční?
Proč by si měl zákazník vybrat právě Vás? Čím konkrétně se lišíte a v čem jsou Vaše produkty nebo služby lepší než ty konkurenční. Co zákazník získá, rozhodne-li se pro Vás.. Zamyslete se nad svými přednostmi a ukažte je světu.

Kde je potřeba se prokliknout pro více informací?
Home page slouží jako rozcestník, udělejte proto navigační panel, který bude přehledný a funkční. Ne všechny informace lze na home page vměstnat, pokud si však uživatel chce o jakékoliv rubrice počíst podrobněji, neztěžujte mu to a jasně na ni odkažte.

Co je potřeba udělat?
Používejte výzvy k akci, prostřednictvím tlačítek a titulků můžete návštěvníka přimět aby si pročetl přesně to, co chcete. Dbejte na grafiku i poutavé texty. Nezahlcujte návštěvníka hned na první straně. Popřemýšlejte, co je pro něj nejpřínosnější a co se naopak vyplatí upozadit.


Jak se o home page starat

Home page by měla být nejčastěji aktualizovanou částí webu. Můžete tam uveřejňovat novinky, fotky nebo prezentovat zajímavé články z oboru. Pokud nebudete home page pravidelně obnovovat, návštěvnost webu může stagnovat. Když však budete pravidelně přidávat nové zajímavé příspěvky, odkazovat na poutavé novinky anebo zveřejníte video, jak se Vám povedla vaše poslední zakázka, návštěvníci Vašeho webu si to zapamatují. A vzpomenou si na Vás, jakmile budou potřebovat Váš produkt nebo službu.

Prostřednictvím home page jednostranně komunikujete se svými zákazníky a návštěvníky webu. Máte-li zájem, aby se komunikace stala obousměrnou, vložte ke svému kontaktu také výzvu k akci, například založení zákaznického účtu, odběr novinek, vyčíslení zakázky atd. Tyhle akce se většinou neprovádějí přímo na home page, avšak měla by tam o nich být alespoň zmínka. Protože jinak hrozí, že by se o nich návštěvník vůbec nedozvěděl.


Mohlo by Vás zajímat

Tvorba webových stránek Zlín Tvorba webu | Copywriting |SEO optimalizaceKlíčová slova | Sociální sítě | Grafické práceMarketing | Reklama | PR | Tvorba webových stránek Brno | Tvorba webových stránek Olomouc | Tvorba webových stránek Ostrava | Tvorba webových stránek Praha |




Sdílet příspěvek

Další články

Blog

Konec cookies třetích stran

V roce 2024 Google ukončí podporu cookies třetích stran ve svém prohlížeči Chrome, což zásadně ovlivní digitální marketing a ochranu soukromí uživatelů. Cookies třetích stran, dlouho používané k cílené reklamě a sledování chování uživatelů, brzy zmizí. Zaměříme se na důvody tohoto kroku, jeho dopady a alternativy pro personalizaci obsahu. Připravte se na budoucnost online reklamy a zjistěte, co tato změna přinese.

Přečtěte si více
Blog

6 nejlepších AI nástrojů pro SEO

V posledních letech hraje umělá inteligence (AI) stále důležitější roli v oblasti SEO. AI umožňuje automatizaci mnoha aspektů SEO, jako je analýza klíčových slov, tvorba obsahu, optimalizace stránek nebo sledování výsledků. V tomto článku se podíváme na šest nejlepších AI nástrojů, které mohou pomoci zlepšit vaši SEO strategii. Tyto nástroje kombinují sílu umělé inteligence s pokročilými technologiemi, aby vám pomohly dosáhnout lepších výsledků ve vyhledávačích. Každý nástroj nabízí unikátní funkce a přínosy pro vaši SEO strategii.

Přečtěte si více
Záloha dat Universal Analytics
Blog

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Přečtěte si více