Expert Dev, s.r.o.

...specialisté na digitální marketing

Co je to home page a k čemu slouží



Pro pojem home page se v Česku většinou používá výraz domovská stránka. Je to výchozí stránka pro Váš web a zároveň první stránka, kterou návštěvník Vašeho webu uvidí. V podstatě neexistují přesně daná pravidla, podle kterých se dobrá home page tvoří. Pár základních aspektů byste však dodržovat měli.


Domovská stránka a rozcestník



Home page neboli domovská stránka je vlastně takový rozcestník, který vede ke službám, které nabízíte. Buď návštěvník nalezne to, co hledá, a pokračuje dále na jednu z podstránek, nebo zjistí, že na Vaší stránce nevyřeší svou potřebu a odchází. V dnešní době už mnoho vyhledávačů odkazuje přímo na podstránky, přesto však home page neztrácí význam, protože představuje danou firmu a vysvětluje její význam. A to jsou informace, které byste na podstránkách hledali zbytečně. Dalo by se tedy říct, že home page je mozkem celého webu, dostanete se z ní kamkoliv. Ale pozor, jestli nefunguje ona, pokulhává i zbytek.

Domovská stránka Měla by však obsahovat navigační panel, kterým se následně návštěvník prokliká na jiné stránky webu. Navigační panel může směřovat například na sekce „O firmě“, „Historie“, „Kontakty“, „Novinky“, „Služby“ atd.

Svou vlastní domovskou stránku můžou mít i webové prohlížeče. Většinou si uživatel může zvolit, jaká stránka se mu po zapnutí prohlížeče automaticky otevře. Při webové prezentaci Vaší firmy uživatel tuto možnost nemá, zobrazí se mu to, co Vy sami zvolíte.


Jak vypadá dobrá home page

Aby byla Vaše home page smysluplná, měla by návštěvníkovi odpovědět alespoň na tyto základní otázky:

Kdo jste?
Zamyslete se, jak se chcete zákazníkům definovat. Prodejce nebo poskytovatel služby? Děláte s lidmi nebo pro ně? Vyrábíte nebo prodáváte? To všechno je pro uživatele důležité, protože i na první pohled zřejmé věci můžou rozhodnout, jestli se návštěvník stane platícím zákazníkem.

Čím se zabýváte?
Co tedy přesně děláte. Co je náplní Vaší práce. Kam až sahá spektrum Vašich schopností. Použijte klidně fotografie, videa nebo animace, ty nejlépe vystihnou podstatu Vaší činnosti.

Čím jste výjimeční?
Proč by si měl zákazník vybrat právě Vás? Čím konkrétně se lišíte a v čem jsou Vaše produkty nebo služby lepší než ty konkurenční. Co zákazník získá, rozhodne-li se pro Vás.. Zamyslete se nad svými přednostmi a ukažte je světu.

Kde je potřeba se prokliknout pro více informací?
Home page slouží jako rozcestník, udělejte proto navigační panel, který bude přehledný a funkční. Ne všechny informace lze na home page vměstnat, pokud si však uživatel chce o jakékoliv rubrice počíst podrobněji, neztěžujte mu to a jasně na ni odkažte.

Co je potřeba udělat?
Používejte výzvy k akci, prostřednictvím tlačítek a titulků můžete návštěvníka přimět aby si pročetl přesně to, co chcete. Dbejte na grafiku i poutavé texty. Nezahlcujte návštěvníka hned na první straně. Popřemýšlejte, co je pro něj nejpřínosnější a co se naopak vyplatí upozadit.


Jak se o home page starat

Home page by měla být nejčastěji aktualizovanou částí webu. Můžete tam uveřejňovat novinky, fotky nebo prezentovat zajímavé články z oboru. Pokud nebudete home page pravidelně obnovovat, návštěvnost webu může stagnovat. Když však budete pravidelně přidávat nové zajímavé příspěvky, odkazovat na poutavé novinky anebo zveřejníte video, jak se Vám povedla vaše poslední zakázka, návštěvníci Vašeho webu si to zapamatují. A vzpomenou si na Vás, jakmile budou potřebovat Váš produkt nebo službu.

Prostřednictvím home page jednostranně komunikujete se svými zákazníky a návštěvníky webu. Máte-li zájem, aby se komunikace stala obousměrnou, vložte ke svému kontaktu také výzvu k akci, například založení zákaznického účtu, odběr novinek, vyčíslení zakázky atd. Tyhle akce se většinou neprovádějí přímo na home page, avšak měla by tam o nich být alespoň zmínka. Protože jinak hrozí, že by se o nich návštěvník vůbec nedozvěděl.


Mohlo by Vás zajímat

Tvorba webových stránek Zlín Tvorba webu | Copywriting |SEO optimalizaceKlíčová slova | Sociální sítě | Grafické práceMarketing | Reklama | PR | Tvorba webových stránek Brno | Tvorba webových stránek Olomouc | Tvorba webových stránek Ostrava | Tvorba webových stránek Praha |




Sdílet příspěvek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Další články

Šťastný podnikatel sledující svoji e-commerce stránku
Blog
Nevařil Jiří

CRM a jeho vliv na podnikání

Správa vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management, zkráceně CRM) se stala jedním z nejdůležitějších aspektů pro mnoho firem, bez ohledu na jejich velikost nebo odvětví. V dnešní konkurenční době, kdy se počet firem neustále zvyšuje, je klíčové mít správnou strategii pro zákaznický servis, aby byla vaše firma konkurenceschopná a úspěšná.

Zobrazit článek »
Šťastný podnikatel sledující svoji e-commerce stránku
Blog
Nevařil Jiří

Jak integrovat e-commerce funkce do vaší webové stránky (tipy pro prodej produktů online)

Chcete-li být úspěšní a prodávat své výrobky online, není nic důležitějšího než kvalitní webová stránka s e-commerce funkcemi. V dnešní době, kdy se vše děje online, je to dokonce nezbytnost. V tomto článku se zaměříme na základní funkce, které by vaše e-commerce webová stránka měla mít, aby byla efektivní a dokázala uspokojit i ty nejnáročnější zákazníky.
Pokud chcete mít profesionální e-commerce webovou stránku s kompletním e-shopovým řešením, neváhejte a obraťte se na nás – ExpertDev. S našimi zkušenostmi v tvorbě webu a e-shopů dokážeme vytvořit stránku, která bude nejen moderní a atraktivní, ale také plně funkční a připravená na prodej vašich výrobků.

Zobrazit článek »
Člověk spolupracující s umělou inteligencí
Blog
Nevařil Jiří

Jak zvolit ten nejlepší chatbot pro váš byznys: Rozdíly mezi Google Bard a ChatGPT

S rostoucí popularitou chatbot technologie může být obtížné rozhodnout se, který je pro vás nejlepší volbou. Mezi dvěma populárními možnostmi, Google Bard a ChatGPT, existují rozdíly v přínosech a výhodách, které nabízejí. Než se rozhodnete, který z nich budete používat, je důležité porozumět rozdílům, abyste mohli učinit správné rozhodnutí.

Zobrazit článek »