Expert Dev, s.r.o.




Co je to landing page

Landing page se do češtiny může přeložit jako vstupní, či cílová stránka. Je to první stránka, kterou návštěvník spatří pokud se na Váš web proklikne prostřednictvím reklamy, banneru, odkazu, nebo přímo z vyhledávače. Za přistávací stránku si klidně můžete zvolit svou home page, není to však úplně správná volba. Home page slouží jako rozcestník, naopak landing page má za úkol proměnit návštěvníka v platícího zákazníka. A na to byste se při tvorbě landing page měli stoprocentně zaměřit. Řekněme si pravdu, pokud potenciální zákazník vyhledává typ služby, který poskytujete, nejspíš ho nebude hned od začátku zajímat jakou má Vaše firma historii. Je dobré, když na stránce na kterou se proklikne, uvidí danou službu, kterou hledá, její výhody a cenovou nabídku. Informace o Vaší firmě si následně přečte na staré dobré home page.


Cíle landing page

Některým uživatelům se landing page často plete s microsite. To však není správné. Microsite je samostatná stránka vytvořena pro nějaký akciový produkt či nabídku. Landing page není samostatná stránka, je součástí webu. Její funkce se spojuje s kampaněmi, protože je to stránka, kam směrují všechny linky dané reklamní kampaně. Následně je na ní prezentován produkt, služba nebo nabídka. Podobnost je tedy doopravdy veliká. Avšak landing page by měla vzbuzovat okamžitý zájem, nemá primárně nést informační hodnotu. Měla by mít spíše promující a přesvědčující charakter. Součástí landing page je registrační formulář, nebo kontakt, takže je schopna daný zájem okamžitě vyřešit a dovést zákazníka k cíli.


Tvorba landing page

Již při počáteční tvorbě stránky je vhodné vytvořit si wireframe, který bude přesně znázorňovat kde bude text, kde umístíte tlačítko Koupit, nebo Registrovat, jak velký bude nadpis, jakou fotografii zvolíte… Nezapomínejte, že když člověk čte nějaký leták, plakát nebo si prohlíží webovou stránku, jeho pohled podvědomě napodobuje tvar písmena F. Na svou landing page proto umístěte důležité informace právě na této ose. Určitě nezapomínejte na logo, je to přece pořád Vaše firma. V tomhle případě však není úplně žádoucí prolinkovat logo s vaší domovskou stránkou, návštěvník by se tak lehko zatoulal opět na home page. Používejte titulky a podtitulky, ty jsou totiž mnohokrát čtenější než samotný text. Udělejte je přehledně a jasně, tak aby čtenáře nedonutili stránku opustit.


Na tohle nezapomínejte

Na landing page je velmi důležité mít tlačítko CTA – call to action, neboli výzva k akci. Pod tímhle tlačítkem by se měla schovávat jasná výzva k vykonaní konverze, například koupi, vyplnění dotazníku nebo formuláře. Toto tlačítko by opravdu mělo vypadat jako tlačítko, když ho schováte někde do textu, lidé si ho jen těžce všimnou. Umístění není jednoznačné, určitě nepatří na konec dlouhé stránky, ale ani na samotný začátek. Optimální je umístit jej někam doprostřed.




Mohlo by Vás zajímat

Tvorba webových stránek Zlín Tvorba webu | Copywriting |SEO optimalizaceKlíčová slova | Sociální sítě | Grafické práceMarketing | Reklama | PR | Tvorba webových stránek Brno | Tvorba webových stránek Olomouc | Tvorba webových stránek Ostrava | Tvorba webových stránek Praha






Sdílet příspěvek

Další články

Žena s notebookem obsluhující software pro vývoj webových aplikací
Blog

5 typů webových aplikací pro růst vašeho podnikání

Webové aplikace jsou důležitým nástrojem pro růst a úspěch každého podnikání. Tento software poskytuje firmám nové možnosti pro navýšení konverzí a online marketing, ale také zlepšuje interní procesy a komunikaci. Díky webovým aplikacím na míru od firmy Expert Dev mohou podniky optimalizovat interní operace, lépe porozumět svým zákazníkům a zefektivnit práci vlastních zaměstnanců. Webová aplikace nabízí flexibilitu, dostupnost z jakéhokoli zařízení s internetovým připojením a často také nižší náklady na aktualizace oproti tradičnímu softwaru. V tomto článku se zaměříme na několik typů webových aplikací, které mohou významně přispět k růstu vašeho podnikání.

Přečtěte si více
šablonové webové stránky
Blog

Šablonové webové stránky a webové stránky na míru – jaké jsou hlavní rozdíly?

V dnešní digitální éře je pro firmy a jednotlivce nezbytná online prezentace. Webové stránky slouží jako virtuální výkladní skříně, které oslovují potenciální zákazníky a budují povědomí o značce. Existují však dva hlavní přístupy k tvorbě webových stránek: webové stránky ze šablony a webové stránky na míru. Který z nich je pro vás ten pravý? V tomto článku se ponoříme do klíčových rozdílů mezi těmito dvěma možnostmi a pomůžeme vám ulehčit rozhodnutí pro váš online projekt.

Přečtěte si více
Blog

Konec cookies třetích stran

V roce 2024 Google ukončí podporu cookies třetích stran ve svém prohlížeči Chrome, což zásadně ovlivní digitální marketing a ochranu soukromí uživatelů. Cookies třetích stran, dlouho používané k cílené reklamě a sledování chování uživatelů, brzy zmizí. Zaměříme se na důvody tohoto kroku, jeho dopady a alternativy pro personalizaci obsahu. Připravte se na budoucnost online reklamy a zjistěte, co tato změna přinese.

Přečtěte si více