Expert Dev, s.r.o.

V poslední roce se nejen v České republice, ale po celém světě roztrhl pytel s eshopy. Jak tedy vytvořit e-shop, který nebude stejný jako ostatní a vystoupí z davu? V tomto článku se dozvíte pět tipů, jak oživit Váš e-shop a přinést nový zážitek při internetovém nakupování

1. Vyhrajte si s designem

Na co si jako první uděláme názor? Přeci na vzhled. Využijte web design jako nástroj, jak zaujmout nebo dokonce překvapit svého návštěvníka. I ty nejmenší grafické prvky Vám mohou pomoct k oslovení více potenciálních zákazníků. Držte se pár barev, které můžete libovolně kombinovat, ale však nesmíte zapomenout na dodržení určitého kontrastního poměru.

Přidejte neočekávané grafické prvky, které můžou být třeba horizontální „scrollování“, přechodné animace mezi jednotlivými produkty nebo třeba přidáním krátkých videí z výroby nebo samotného používání produktu. V tomto případě si můžete vyhrát úplně s čímkoliv. Pokud Vás však nic nenapadá, tak se můžete inspirovat zahraničními e-shopy nebo si přečíst náš článek, kde rozebíráme trendy ve web designu pro rok 2021, který naleznete zde.

2. Vytvořte komunitu

Posuňte komunikaci se svými zákazníky na další úroveň a nabídněte jim možnost odebírání Vašich novinek. Avšak nesnažte se získat co nejvíce odběratelů tak, že je budete nutit do odebírání newsletteru. Doporučujeme Vám vytvořit pop-up okno, která představuje tuhle možnost, ale není povinná. Pokud by návštěvník musel odebírat Vaše novinky, aby mohl dokončit svůj nákup, tak nemožné, že tento nákup nedokončí nebo se na Váš e-shop už nevrátí.

Pomocí newsletterů můžete také vytvořit svou vlastní komunitu, kterou můžete odměňovat různými věrnostními programy, předčasným přístupem k novinkám v sortimentu nebo slevami. Takto si jednoduše můžete vytvořit svou zákaznickou základnu a nabídnete jim něco navíc.

(freslabels.cz, 2021)

3. Vžijte se do role zákazníka

Mnoho e-shopů dělá tu chybu, že mají skvěle fungující stránky, ale nedělají je tzv. user friendly. Často se stává, že z pohledu zákazníka stránka není přehledná a návštěvník nenalezne to, pro co přišel. Proto Vám doporučujeme se vžít do zákazníka. Udělejte si seznam věcí, které od e-shopu vyžadujete a seznam věcí, které Vám přijdou zbytečné. Díky těmto seznamům můžete zpříjemnit zákazníkův zážitek.

4. Životní prostředí na prvním místě

Stále více diskutovaným tématem nejen v oblasti e-shopů, ale celkově médiích je životní prostředí. Zkuste zakomponovat co nejvíce možností, jak snížit svůj dopad na životní prostředí. Mnoho lidí si vybírá internetové obchody na základě jejich enviromentálního chování. Nemusíte dělat razantní kroky, ale i drobnosti jsou stále lepší cestou k příjemnější budoucnosti. Tohle můžete využít například u využívání recyklovaných matriálů pro tvorbu obalů pro přepravu, spolupracovat s nadací na ochranu životního prostředí a nabízet možnost přispět třeba jen částkou 20 korun. Díky zvýšení spotřebitelské zodpovědnosti se odlišíte od mnoha e-shopů a zároveň uděláte dobrý skutek.

5. Sdělte svůj příběh

Mnoho firem, které vlastní e-shop působí odcizeně. Zkuste vytvořit vztah se svými zákazníky a představte jim svou společnost, aby lépe pochopili Vaše cíle a vize. Ukažte jim firemní kulturu, jak to u Vás funguje a „pozvěte“ je k Vám do firmy. Tohle můžete aplikovat mnoha způsoby:

  • Představte jim zaměstnance firmy
  • Ukažte jim prostředí firmy
  • Umístěte na e-shop videa, jak probíhá výroba produktu
  • Dejte najevo své priority a cíle

Tímto také vytvoříte důvěru v zákaznících a je zde větší šance, že u Vás nakoupí.

Doufáme, že tento článek Vám da tipy, jak oživit nejen Váš e-shop, ale celkově Vašeho podnikání. Pokud si však nejste jisti a budete chtít jakkoliv pomoct, tak se na nás neváhejte obrátit!

Potřebujete vytvořit nové webové stránky v roce 2021?

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE GRAFIKA | MARKETING SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA E-SHOPU ZLÍN | TVORBA E-SHOPU BRNO | TVORBA E-SHOPU PRAHA | TVORBA E-SHOPU OLOMOUC | TVORBA E-SHOPU OSTRAVA

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Sdílet příspěvek

Další články

Blog

Konec cookies třetích stran

V roce 2024 Google ukončí podporu cookies třetích stran ve svém prohlížeči Chrome, což zásadně ovlivní digitální marketing a ochranu soukromí uživatelů. Cookies třetích stran, dlouho používané k cílené reklamě a sledování chování uživatelů, brzy zmizí. Zaměříme se na důvody tohoto kroku, jeho dopady a alternativy pro personalizaci obsahu. Připravte se na budoucnost online reklamy a zjistěte, co tato změna přinese.

Přečtěte si více
Blog

6 nejlepších AI nástrojů pro SEO

V posledních letech hraje umělá inteligence (AI) stále důležitější roli v oblasti SEO. AI umožňuje automatizaci mnoha aspektů SEO, jako je analýza klíčových slov, tvorba obsahu, optimalizace stránek nebo sledování výsledků. V tomto článku se podíváme na šest nejlepších AI nástrojů, které mohou pomoci zlepšit vaši SEO strategii. Tyto nástroje kombinují sílu umělé inteligence s pokročilými technologiemi, aby vám pomohly dosáhnout lepších výsledků ve vyhledávačích. Každý nástroj nabízí unikátní funkce a přínosy pro vaši SEO strategii.

Přečtěte si více
Záloha dat Universal Analytics
Blog

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Přečtěte si více