Expert Dev, s.r.o.

SEO a zvýšení návštěvnosti: 7 tipů, jak optimalizovat svůj článek


Pokud jste se rozhodli publikovat texty na svém webu nebo e-shopu svépomoci, přečtěte si několik tipů, jak psát SEO texty tak, aby vaše články, a tudíž i váš web nebo e-shop Google vyhledávač upřednostňoval ve vyhledávání. Nejlepší je myslet na SEO optimalizaci už při vymýšlení námětu, a to platí nejen při psaní článků na blog, ale i při tvorbě jakéhokoliv popisu na web.

Text na webu nebo e-shopu má několik funkcí. Ta první je samozřejmě informativní. Textem chceme zákazníkovi sdělit, v jakém oboru působíme, co prodáváme, na co se zaměřujeme a jaké produkty nabízíme. Další z funkcí je marketingová (nebo propagační) funkce textu. Zákazníkovi musíme dát pádný důvod, proč nakoupit právě na našem e-shopu, co nákupem u nás získá a jaký má nákup u nás přidanou hodnotu.

A teď k tomu hlavnímu – pokud publikujete články v online formě, zajímá vás i poslední funkce, a tou je SEO. SEO (search engine optimization) tedy optimalizace pro vyhledávače je soubor metod, které pomáhají webu se zobrazovat na předních místech vyhledávačů. Váš text by měl tedy sloužit také jako jedna z metod, díky které se vaše stránka bude zobrazovat většímu počtu zákazníků. Jeho správná SEO optimalizace je zásadní.

1. Analyzujte klíčová slova

SEO text pište na základě několika málo klíčových slov (keywords), pro funkci SEO stačí kolikrát i jedno až dvě klíčová slova. S počtem klíčových slov to nepřehánějte, méně je někdy více a těžko se vám podaří optimalizovat text o rozsahu dvou normostran na 10 klíčových slov.

Nejvhodnější klíčová slova můžete vyhledávat a analyzovat pomocí různých „našeptávačů“, například Google Plánovač klíčových slov nebo Marketing Miner, kde je základní analýza keywords dostupná po přihlášení zdarma. Předpovědi Plánovače klíčových slov se aktualizují denně a zohledňují data vyhledávače z posledních 7–10 dnů. Máte tak přehled o veškerých dopadech změn na trhu z daného období.

Ukázka funkce Marketing Mineru pro klíčové slovo „černé boty“.



Jakmile zjistíte, která slova vaši zákazníci nejčastěji vyhledávají ve spojitosti s oborem vašeho podnikání a jaká je konkurence webů a e-shopů pro dané klíčové slovo, pustíte se do psaní. Dobrý text je stěžejní prvek dobré SEO optimalizace. Klíčová slova se snažte do textu zahrnout co nejvíce, ale myslete při tom nejen na Google, ale hlavně na čtenáře. Text by neměl na úkor SEO působit kostrbatě.

2. Na titulku záleží

Google z hlediska SEO vyhodnocuje i různé úrovně textu, což znamená, že rozlišuje běžný text, zvýrazněná slova, titulky i podnadpisy. Nejlépe tedy uděláte, pokud se klíčové slovo, na které bude text zaměřený, objeví hned v titulku. Titulek je navíc to první, co čtenář ve vyhledávači uvidí, takže jej buď motivuje k přečtení vašeho článku, či nikoliv. Zkrátka a dobře, dejte si na něm záležet. Dále pak dodržte přiměřenou hustotu klíčových slov v celém SEO textu a také – nezapomeňte na prolinky! Používejte také podnadpisy různých úrovní (H2, H3 apod.). I tohle vyhledávače v textu rozlišují a mimo to zpřehledníte text čtenáři.

Ukázka blogového článku pro klíčové slovo „partnerská nevěra“.



3. Linkbuilding

O budování zpětných odkazů, takzvaném linkbuildingu, jsme psali v minulém článku. Z hlediska SEO je však důležité jej připomenout. Pokud píšete například blogový článek, prezentujete na svém webu aktualitu a podobně, prolinkujte. Zahrňte do textu odkazy například na konkrétní produkty (které však s textem souvisejí a odkaz na ně má určitý význam).

Ukázka linkbuildingu na firemním blogu.



Odkazovat můžete však i na starší zveřejněný materiál, tím vykonáte SEO službu i pro své starší články. Interní propojení je skvělý způsob, jak rozvíjet kontextový vztah mezi vašimi novými a starými příspěvky a zároveň vylepšit celkové SEO svého webu.

4. Nebojte se multimédií

Pokud máte ke svému postu relevantní fotografie, videa či jiná multimédia (aplikace, animace a tak dále, a tak dále…), přidejte je. Udělejte tak nejen pro dobro čtenáře, kterému se pak obsah bude lépe číst, bude-li mít text „rozbitý“ obrázkem nebo videem, ale výhodu budete mít i při vyhodnocování relevantnosti ze strany Google.

Používejte však fotky a obrázky pouze vlastní, ať nedopatřením neporušíte autorská práva, případně využijte služeb fotobank. U některých si fotografie můžete stáhnout pro vlastní použití bez poplatku, u některých platíte za kus a některé nabízejí stálé předplatné.

5. Metadata

Na tuto složku SEO aspektů často autoři webových textů zapomínají. Metapopis je metaznačka HTML, kterou můžete přidat na libovolnou stránku. Jeho účelem je poskytnout krátký popis vašeho článku pro čtenářovu orientaci a hlavně pro vyhledávač. O čem článek je, s jakými tématy souvisí a na jaká klíčová slova je zaměřen.

Ukázka zobrazeného metatextu ve vyhledávání Google.



Metapopisek by měl obsahovat nejen článek, ale také web samotný, každá jeho podstránka, případně každý samostatný produkt. Metapopisek zobrazují při sdílení také sociální sítě (Facebook, Linkedin). A pro co nejlepší SEO by měl samozřejmě i metapopisek obsahovat klíčové slovo.

6. Nekomplikujte to čtenářovi

Jednoduchý a přehledný text ocení čtenář i vyhledávač. Svůj SEO článek čleňte na odstavce, používejte zvýraznění, rozdělení na podkapitoly, upřednostněte jednoduché věty. Uvědomte si, že čtenář nedrží v ruce knížku, ale s největší pravděpodobností mobilní telefon, případně čte váš článek z obrazovky počítače. Využijte odrážky, důležité věci shrňte v bodech.

Představte si sami sebe, jakým způsobem čtete internetové příspěvky vy. S největší pravděpodobností rozkliknete odkaz, který vás zaujme, a rychle jej projedete očima a během několik sekund se rozhodnete, jestli jej skutečně chcete číst. A stejně tak je na tom váš čtenář. V jednoduchosti je krása. Krása SEO optimalizace 😉

7. Mějte plán

Co se týče zveřejňování SEO příspěvků na vašich stránkách, držte se jasného plánu a při nejlepším i podobných témat. Čím více se budou klíčová slova opakovat v různých článcích a podstránkách vašeho webu, tím lépe pro vyhledávač. Svůj obsah plánujte.

Můžete se vrátit zase k prvnímu bodu – při plánování klíčových slov pro SEO texty si rovnou navrhněte dlouhodobější plán zveřejňování článků a příspěvků na určitá témata týkající se vašeho oboru podnikání nebo nabízeného sortimentu, a podle toho postupujte při psaní SEO textů.

A jak na poutavý a především prodejní text na webu? Čtěte dále!

Potřebujete vytvořit webové stránky v roce 2021?

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE GRAFIKA | MARKETING SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA WEBU ZLÍN|TVORBA WEBU PRAHA|TVORBA WEBU BRNO|TVORBA WEBU OSTRAVA |TVORBA WEBU OLOMOUC|SEO ZLÍN

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Zobrazit článek »
Novinky v PPC 2024
Blog
Expert Dev

PPC novinky 2024 – co se chystá v online marketingu? 

Rok 2024 je tady a s ním přišla i řada novinek v oblasti PPC reklamy. Připravte se na pohled do budoucnosti PPC reklamy a získání cenných poznatků, které vám pomohou dosáhnout maximálního úspěchu ve svém digitálním marketingu v roce 2024 a dalších letech. Ať už se jedná o trendy v oblasti automatizace a personalizace, je důležité být v obraze, abyste ze svých kampaní vytěžili maximum.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »