Expert Dev, s.r.o.

Instagram nebo Facebook? Co je pro Vás výhodnější k propagaci

Propagace na sociálních sítích je základem každé kvalitní online kampaně, pro které se využívá zejména Instagram a Facebook. LinkedIn či Twitter nejsou v České republice dostatečně používány na to, aby oslovily širokou veřejnost. Když však máte omezený rozpočet a musíte zvolit pouze jednu sociální síť, kterou si máme zvolit? I když Instagram patří pod Facebook, tak se razantně liší jejich uživatelé. Která platforma je pro Vás tou výhodnější z pohledu propagace přímo pro Vás? To se dozvíte v dnešním článku.

Cílová skupina

Abyste si mohli zvolit, která sociální síť pro Vás bude výhodnější, je potřeba mít jasně stanovenou cílovou skupinu. Více než 60 % uživatelů Instagramu, má méně než 35 let. Přičemž tahle věková kategorie od roku více využívá Instagram a popularita Facebooku u nich upadá. Na druhou stranu Facebook dominuje ve věkové kategorii 40+. I když i tato věková skupina se nachází na Instagramu, tak zde není tak moc zastoupena.

Zde je krásně vyobrazena důležitost cílových skupin. Pokud to tedy vezmeme pouze z pohledu věku a nebudeme brát v potaz ostatní aspekty, tak v případě, že je produkt určen pro populaci do 35 let, tak svou cílovou skupinu lépe oslovíte na Instagramu. V opačných případech je vhodné se zaměřit na Facebook.

Typ produktu

Dalším důležitým parametrem, který Vám pomůže s rozhodováním je typ produktu nebo služby, kterou nabízíte. Toto rozdělení je úzce spojeno s uživateli, kteří se na jednotlivých sítích nachází. Na základě těchto cílových skupin se musíme rozhodnout, kde je jejich větší zastoupení.

Pokud však bychom se pokusili generalizovat, které produkty či služby se více hodí na jednotlivé sociální sítě, tak na Instagramu se nejčastěji setkáváme s produkty, které jsou v kategorii módy, kosmetiky, technologie. Na druhé na Facebooku se více setkáváme s propagací služeb, článků, náborových kampaní. Avšak není pravidlo, že to tak musí být. Všechny tyto kategorie se víceméně prolínají.

Cíl kampaně

Většina kampaní, která se na sociálních sítích nachází je zaměřena na zvýšení prodeje. Avšak ne každá společnost si přeje pouze zvýšit své příjmy, ale třeba zvýšit návštěvnost na jejich webových stránkách, zvýšit povědomí o značce nebo jejím cílem je zvýšit sledovanost videa.

Facebook Vám nabízí mnoho možností, jak definovat cíl reklamy. Instagram tuto funkci nenabízí a má limitovaný počet druhů kampaní.

Formát kampaně

Když se zaměříme na Instagram, tak zde hraje velkou roli vizuální stránka. Jelikož Instgram nepovoluje příliš dlouhé popisky, které navíc nelze vidět na první pohled a musí se rozkliknout, tak je veškerá pozornost směřována na vizuál. Ať už v podobě videa, fotky, nebo stories. Pokud máte kvalitně zpracovaný vizuál, který nevyžaduje dlouhý popis, tak se perfektně hodí na Instagram.

Na druhou stranu Facebook nevyžaduje tak moc vyšperkovaný vizuál. Díky libovolné délce popisku, který se navíc z větší části zobrazuje, se můžete zaměřit také na text, případně popsání produktu přímo u příspěvku. Díky širší nabídce účelů kampaní si zde můžete vybrat formát, který bude odpovídat Vašim požadavkům.

Cena

Cena je asi jedním z nejdůležitějších parametrů, díky kterému se budete rozhodovat mezi jednotlivými sociálními sítěmi. Cena a celkově úspěch kampaně je velmi individuálně. Avšak jako případ můžeme uvést srovnání, které provedlo agorapulse.com. Vytvořili totožnou reklamu jak na Instagram i Facebook. Obě kampaně měly totožný rozpočet a trvaly stejně dlouhou dobu. A zde jsou výsledky, jak si jednotlivé sociální sítě vedly:

Instagram:

  • Dosah: 27 347 uživatelů
  • Počet kliknutí: 393
  • Cena za proklik: $1.33

Facebook:

  • Dosah: 76,971
  • Počet kliknutí: 689
  • Cena za proklik: $0.76

Na základě tohoto testu lze bez kompromisu vyhlásit jako vítěze Facebook. Téměř trojnásobně vyšší dosah, skoro jednou tolik prokliků a poloviční CPC. V čem však Instagram převálcoval Facebook je finální počet konverzí. Na základě několika testů, které byly provedeny, Instagram měl vyšší konverzi o 61 %!

Každá sociální síť má své pro a proti. Je potřeba zvážit veškeré parametry, přičemž na prvním místě mít vždy správné vytvoření své cílové skupiny, protože bez toho to nepůjde.

Věříme, že Vám tento článek byl užitečný a nějaké tyto tipy využijete.

Potřebujete vytvořit nové webové stránky v roce 2021?

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE GRAFIKA | MARKETING SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA WEBU ZLÍN|TVORBA WEBU PRAHA|TVORBA WEBU BRNO|TVORBA WEBU OSTRAVA |TVORBA WEBU OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Zobrazit článek »
Novinky v PPC 2024
Blog
Expert Dev

PPC novinky 2024 – co se chystá v online marketingu? 

Rok 2024 je tady a s ním přišla i řada novinek v oblasti PPC reklamy. Připravte se na pohled do budoucnosti PPC reklamy a získání cenných poznatků, které vám pomohou dosáhnout maximálního úspěchu ve svém digitálním marketingu v roce 2024 a dalších letech. Ať už se jedná o trendy v oblasti automatizace a personalizace, je důležité být v obraze, abyste ze svých kampaní vytěžili maximum.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »