Expert Dev, s.r.o.

Jak vyřešit SEO pro e-shop? Přečtěte si, na co nezapomenout

Nejčastější chyba velké části e-shopů je prostá – SEO neřeší vůbec. Jistě, okolo vedení a správy e-shopů, umístěných produktů, vyřizování veškeré administrativy, dotazů zákazníků, reklamací, komunikace s dodavateli (a tak bychom mohli pokračovat do nekonečně) je obrovské množství starostí.

Jenže následně vás může trápit nejen nízká návštěvnost vašeho e-shopu, ale především nízké prodeje a nedostatečný obrat. Zjišťujete, že zákazníků na vaše stránky nezavítá příliš a když už, že se moc dlouho nezdrží.

Co teď? Výdělky nejsou velké a určitě si nemůžete dovolit vzít balík peněz a nacpat jej do masivní reklamní kampaně. Jenomže potřebujete své stránky dostat blíže k zákazníkům.

A právě vám začíná docházet, co všechno jste při tvorbě e-shopu podcenili. Vaše stránky totiž nemají dobré SEO, a tak se internetovým uživatelům zobrazuje na místo vašeho e-shopu vaše konkurence.

Pojďme si vysvětlit, co se za pojmem SEO vlastně skrývá.

SEO je soubor několik a faktorů, které mají vliv na návštěvnost vaší stránky. SEO webu nebo e-shopu se stará o to, aby se stránka zobrazovala cílové skupině, aby web navštívil co největší počet lidí a tím pádem i co největší počet platících zákazníků.

Optimalizace stránkySEO – tedy posouvá váš web výše ve vyhledávačích Google, Seznam a jiné. Díky kvalitnímu a propracovanému SEO se váš e-shop začne zobrazovat na předních pozicích a lidé, kteří vyhledávají konkrétní informace, dané klíčové slovo nebo produkt, kliknou na odkaz směřující na vaši stránku.

SEO pro e-shop – jak jej vylepšit?

1. Firemní blog

Firemní blog poskytuje prostor nejen pro navázání kontaktu se zákazníkem, sdílení odborných rad a zajímavých novinek ze světa vašeho oboru, ale je také účinným nástrojem z hlediska SEO. Na blogu totiž publikujete texty, které by měly být zaměřené na klíčová slova spjatá s vaším e-shopem, tedy na produkty, které prodáváte. Texty, které obsahují dostatečný počet klíčových slov a zpětných odkazů, jsou fungujícím SEO prvkem.

Firemní blog je zajímavým prvkem ohledně SEO pro e-shop.

2. Microsite na podporu SEO pro e-shop

Microsite je jednoduchý jednostránkový web, který slouží jako účelná a efektivní propagace. Je responzivní a rychle se načítá, bývá optimalizovaný pro jedno až dvě klíčová slova, takže jej Google miluje a upřednostňuje. Kvalitně optimalizovaný SEO microsite se tak zobrazuje na vysokých příčkách vyhledávačů.

A právě proto je microsite ideální pro propagaci jednotlivých služeb nebo produktů. Máte novinku, se kterou vstupujete na trh a chcete, aby oslovila co nejširší počet lidí a přilákala nové zákazníky na váš e-shop? Nebo máte svoji „stálici“, nejprodávanější produkt, o kterém víte, že má potenciál prorazit i ve větší konkurenci? S microsite dosáhnete více.

Už jen samotná existence microsite má totiž skvělý účinek na návštěvnost mateřského webu nebo e-shopu, neboť poskytuje prostor pro zpětné prolinkování.

3. Zlepšit rychlost načítání a další technické aspekty

Google a další vyhledávače nevyhodnocují na stránkách pouze psaný text. Pokud není váš e-shop v pořádku po technické – má špatné indexování URL, je pomalý, fotky a videa jsou v neodpovídajícím nebo náročném formátu, není responzivní, jsou tam chyby ve zdrojovém kódu (a tak dále), dobrý text to nezachrání. Je tedy zapotřebí dbát o e-shop jako o celek.

4. Linkbuilding a externí odkazy

Linkbuildingem můžete efektivně zvyšovat povědomí o své značce, o svém webu nebo e-shopu a dostávat se tak postupně do povědomí většího a většího souboru zákazníků. Je to budování zpětných odkazů na vašem webu a významná součást celé SEO optimalizace vaší webové stránky nebo e-shopu. Linkbuilding přispívá k takzvaným off-page faktorům a významným způsobem posouvá web nahoru ve vyhledávačích jako jsou Google nebo Seznam.

5. Klíčové produkty, klíčová slova

Proveďte analýzu klíčových slov a pomocí různých nástrojů (Google Plánovač klíčových slov, Marketing miner a další) a vyberte si klíčová slova spjatá se sortimentem a zaměřením vašeho e-shopu. V analýzách najdete nejen četnost jejich hledání, ale také, jak vysoká je konkurence pro dané klíčové slovo.

Po výběru vhodného klíčového slova se zaměřte na tvorbu textu.

Jako pro spoustu věcí, tak i pro budování SEO e-shopu platí – myslete dopředu. Při budování SEO je zapotřebí mít dlouhodobý plán a veškeré aspekty optimalizace SEO budovat postupně, pravidelně a vytrvale.

Pokud však už nyní víte, že na konstantní tvorbu SEO pro váš e-shop nemáte čas nebo potřebné znalosti nebo dovednosti, obraťte se na externí agenturu. Online marketingová agentura by měla být schopná obsáhnout veškerou problematiku SEO pro e-shop, a to nejen z obsahového a textového hlediska, ale měla by umět vyřešit i všechny ostatní technické, off-page a on-page aspekty SEO.

Správná online marketingová agentura by vám měla dokázat, že SEO skutečně umí, a to nejlépe výsledky, které již má za sebou. Pokud se webové stránky, které má na starosti, zobrazují na předních pozicích Google, můžete si být jistí, že schopnost optimalizovat e-shop z hlediska SEO zvládne.

Chcete se dozvědět více? Přečtěte si naše články o významu dlouhodobého budování SEO nebo 7 tipů, jak vylepšit váš článek z hlediska SEO.

Potřebujete vytvořit nové webové stránky v roce 2021?

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK | SEO A OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK | COPYWRITE GRAFIKA | MARKETING SOCIÁLNÍ SÍTĚ

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA WEBU ZLÍN|TVORBA WEBU PRAHA|TVORBA WEBU BRNO|TVORBA WEBU OSTRAVA |TVORBA WEBU OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Zobrazit článek »
Novinky v PPC 2024
Blog
Expert Dev

PPC novinky 2024 – co se chystá v online marketingu? 

Rok 2024 je tady a s ním přišla i řada novinek v oblasti PPC reklamy. Připravte se na pohled do budoucnosti PPC reklamy a získání cenných poznatků, které vám pomohou dosáhnout maximálního úspěchu ve svém digitálním marketingu v roce 2024 a dalších letech. Ať už se jedná o trendy v oblasti automatizace a personalizace, je důležité být v obraze, abyste ze svých kampaní vytěžili maximum.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »