Expert Dev, s.r.o.

SEO audit: K čemu slouží a co všechno to obnáší?

Optimalizace SEO je základem každé úspěšné webové stránky. Častokrát se však setkáváme s tím, že se snažíme budovat SEO několik měsíců, ale návštěvnost se nám nijak nezvyšuje. V první řadě je potřeba vyčkat několik měsíců, než začne SEO fungovat. Mluvíme zde o době 2-3 měsíců. Pokud i po uplynutí této doby se návštěvnost Vašeho webu nijak nezměnila, tak je potřeba se vrhnout na SEO audit, díky kterému odhalíte chyby, které byly příčinou nízké návštěvnosti.

V tomto článku Vám shrneme pár základních parametrů, které si při SEO auditu zkontrolovat. Pokud však chyba není v žádném z níže uvedených bodů, tak se neváhejte obrátit na nás a my si Váš web proklepneme.

Indexace

Prvním faktorem, který si musíte zkontrolovat je indexace. Indexace slouží k tomu, že povolíte robotům, aby procházeli Vaši stránky a zařazovali je do svých systémů, tím pádem se budete zobrazovat po vyhledávání. Bez povolení indexace se nebudete vůbec vyhledávačích zobrazovat, proto je potřeba dát pozor na to, abyste jej měli povolenou. Například ve WordPressu indexaci povolíte v sekci nastavení – zobrazování – dostupnost pro vyhledávače.

Rychlost načítání webu

Další technický parametr, který potřeba si zkontrolovat je rychlost načítání nejen Vaší home page, ale i ostatních podstránek či microsites. Čím rychleji se Vaše stránka bude načítat, tím lépe ji bude vyhledávač vyhodnocovat. Avšak rychlost načítání stránky neocení pouze Google či Seznam, ale také Vaší návštěvníci. Pokud se Vaše stránka bude načítat pomalu, mnoho lidí nebude ztrácet svůj čas čekáním a rychle Vaší stránku opustí. Ideální délka načítání stránek je do 1,5 vteřin. Pokud to je však do 3 vteřin, tak je to stále v normě. Jestliže je délka už větší, tak je potřeba ji urychlit. Rychlost načítání svých stránek je potřeba měřit nejen na desktopu, ale také ostatních zařízeních, a to zejména kvůli tomu, že využívání desktopu se rok od roku snižuje. Rychlost načítání si můžete zkontrolovat například na PageSpeed.cz.

Analytika klíčových slov

Dalším důležitým parametrem je správný výběr klíčových slov. Tento výběr není vhodné brát na lehkou váhu a použít k tomu nástroje, které naleznete třeba na markeminer.com nebo na sklik.cz, avšak je potřeba věnovat pozornost tomu, že klíčová slova přes marketingminer.com jsou určena pro Google, avšak sklik.cz je určen pro vyhledávání na Seznamu. Avšak práce s klíčovými slovy nekončí v tom momentu, kdy si je jednou najdete. Je potřeba tato klíčová slova kontrolovat, zda jsou stále relevantní a vyhledávaná. Pokud najdete pro Vás výhodnější klíčová slova je vhodné jej využít a upravit svůj web tak, aby maximalizoval svůj potenciál.

Obsah webu

O důležitosti kvalitního a poutavé textu jsme již psali zde, proto není potřeba se znovu zaměřovat důležitost obsahu. Co je však důležité, avšak často opomíjeno je přehledná struktura webu, linkbuilding nebo také viditelnost textu.

Struktura webu

Přehledná webová stránka je základ nejen pro optimalizaci SEO, ale také pro všechny návštěvníky Vašeho webu. Díky rozdělení stránky do jednotlivých sekcí a podstránek je mnohem větší šance, že návštěvník najde potřebné informace, pro které na web přišel. V případě, že se na webových stránkách ztratí, tak většina z nich nemá trpělivost cokoliv hledat a raději přejde ke konkurenci.

Linkbuilding

Linkbuilding je nedílnou součástí optimalizace SEO. Ať už v případě on-page a off-page faktorů. Avšak vnitřní odkazy úzce souvisí se strukturou webu. Nejen že pomůže zákazníka přesměrovat na relevantní informace, které pravděpodobně hledá, tak dokáže provázat jednotlivé stránky. Díky jednotlivým odkazům stráví návštěvník na webu delší čas a je zde větší šance, že najde to, co hledat a konvertuje na zákazníka. O linkbuildingu jsme se rozepsali více zde.

Zobrazení textu

Důležitou součástí je také fakt, jak je text zobrazován. Obsah musí být rozdělen tak, aby byl strukturován tak, že se bude příjemně číst – použití obrázků, odstavců, videí, apod. Zde je však také potřeba dodržet správné použití barev. Mnoho webů využívá své firemní barva, avšak mnohokrát se setkáme s tím, že barvy jsou na spektru moc blízko u sebe a nedochází zde ke kontrastu barev. Když vytváříte své webové stránky, tak použijte barevné spektrum vyobrazené v kolečku, kde barvy naproti sobě kontrastují. Nejen že na některých webech je ze zákona dané, aby barvy byly v určitém kontrastu, tak je přínosné se tímto pravidlem držet i když Vás nic nelimituje.

E.A.T.

E.A.T. neboli zkratka utvořena za slov Expertise (odbornost), Authority (autorita) a Trust (důvěryhodnost). Na základě těchto parametrů posuzují vyhledávače všechny webové stránky. Na základě odbornosti posuzují, na jaké články odkazujete, zda tyto weby jsou relevantní, zda je článek napsán tak na základě odborných a ověřených informací. V případě autority se zaměřuje na to, z jakých zdrojů autor vychází, jestli se nejedná o nedůvěryhodné weby, které šíří pofiderní obsah a informace. V neposlední řadě posuzuje webové stránky na základě důvěryhodnosti, do které spadá posouzení, zda je web aktuální a je jeho obsah nějak měněn či aktualizován, zda je uvedena kontaktní osoba případně kontakt, a nebo také, jestli jsou chráněna data uživatelů. To platí zejména v případě e-shopu, kde zákazníci uvádí své platební údaje.

Doufáme, že se po přečtení tohoto článku lépe orientujete v cenách, které jsou spojené s tvorbou webu. Pokud byste měli zájem o tvorbu webu v šablonovém řešení nebo o vytvoření webu na míru nebo tvorbu e-shopu na míru, KONTAKTUJTE NÁS. Jsme vám k dispozici online, na telefonu i v našich kancelářích v centru Zlína.

Weby tvoříme v těchto městech:

TVORBA SEO ZLÍN|TVORBA SEO PRAHA|TVORBA SEO BRNO|TVORBA SEO OSTRAVA |TVORBA SEO OLOMOUC

Zabýváme se kategoriemi:

TVORBA WEBOVÝCH STRÁNEK NA MÍRU|TVORBA ŠABLONOVÝCH WEBOVÝCH STRÁNEK|TVORBA MICROSITES|TVORBA E-SHOPŮ NA MÍRU

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Zobrazit článek »
Novinky v PPC 2024
Blog
Expert Dev

PPC novinky 2024 – co se chystá v online marketingu? 

Rok 2024 je tady a s ním přišla i řada novinek v oblasti PPC reklamy. Připravte se na pohled do budoucnosti PPC reklamy a získání cenných poznatků, které vám pomohou dosáhnout maximálního úspěchu ve svém digitálním marketingu v roce 2024 a dalších letech. Ať už se jedná o trendy v oblasti automatizace a personalizace, je důležité být v obraze, abyste ze svých kampaní vytěžili maximum.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »