Expert Dev, s.r.o.

Glossary Category:

Composer

Composer je nástroj určený pro správu knihoven a jiných zdrojů v PHP. Tento nástroj umožňuje programátorovi určit pro daný projekt takové knihovny, které chce používat, a ty poté jednoduše a sjednoceným způsobem spravovat. To zahrnuje například stažení potřebných knihoven, pokud neexistují, jejich aktualizaci, kontrolu požadavků pro každou knihovnu a řízení automatického nahrávání tříd spravovaných knihoven v PHP. […]

Cookies

Jedná se o malé množství dat, které webová stránka pošle prohlížeči, a ten je uloží na uživatelově počítači. Zároveň se do nich ukládají také uživatelské předvolby. Po potvrzením použití souboru cookies při vstupu na jakoukoliv webovou stránkou získají data o vašem chování na dané webové stránce. Cookies nijak neohrožují vaše zařízení, avšak sbírá data přímo o vás, na jejichž základě vám třeba […]

Copywriting

Copywriting je součástí marketingu, přičemž se jedná o tvorbu textace, a to ať už v online nebo offline podobě. Text je psán tak, aby oslovil potenciálního zákazníka a zároveň také představil podnik samotný. Tvorba webu společně s copywritingem jsou jedním ze základů online marketingu pro jakoukoliv firmu a neměly by být brány na lehkou váhu. Za použití optimalizace […]

CPA

V plném znění Cost Per Actoin (Cena za provedení akce), je jedním ze způsobů platby za reklamu na internetu. Částka je tvůrci reklamy účtována až v momentě, kdy návštěvník uskuteční požadovanou akci (zhlédne video, vyplní dotazník, přihlásí se k odběru novinek, apod.) SEO Zlín | SEO Praha | SEO Brno

CPC

V plném znění Cost-per-click označuji cenu za jeden proklik. CPC se využívá při optimalizaci SEO, kde každé klíčové slovo stojí jinou částku za proklik. Zpravidla se ceny pohybují od 0 do 20 korun za proklik. Avšak jsou i  klíčová slova, kde je částka několikanásobně vyšší. Je důležité vyhodnotit případnou výnosnost před zvolením dražšího klíčového slova.

CPM

V plném anglickém znění znamená Cost per Mille. Jinými slovy se jedná o cenu za tisíc prokliků/zobrazení. Je úzce spojen s Cost  per Click. V zahraničních webových stránkách se využívá označení CPT (Cost per Thousand), avšak mezi nimi není žádný rozdíl. Pomocí CPM můžeme porovnávat, zda se náklady, které byly vyloženy na reklamu, podniku vrátily.    Tvorba webových stránek Zlín | Tvorba webových […]

Crawl budget

Označuje množství microsites, které vyhledávač navštíví v určitém časovém horizontu. Na základě hodnot, které vyhledávač získá z vašich webových stránek, může snížit nebo zvýšit pozici na SERPu.   SEO Zlín | SEO Praha | SEO Brno

Crawl demand

Jedná se o požadavek pro vyhledávač, aby danou stránku procházel. Aby vyhledávač registroval vaši webovou stránku je potřeba mít povolené indexování. K tomu, aby vyhledávač vaši webovou stránku navštěvoval co nejčastěji, je potřeba obohacovat svůj obsah například o nové příspěvky na blogu a nebo ty stávající aktualizovat.   SEO Zlín | SEO Praha | SEO […]

Crawling

Crawling označuje proces, který provádí automaticky prohledávající roboti společnosti Google, aby zaindexoval nově registrované stránky. Tento proces probíhá opakovaně, avšak na frekvenci záleží podle toho, jak často je obsah na webové stránce aktualizován, zda přibývají nové příspěvky na blogu, a celkově, zda web není zastaralý.   SEO Zlín | SEO Praha | SEO Brno

CRM

V plném anglickém znění Customer Relationship Management se soustředí na řízení vztahů se zákazníky. Jedná se o firemní databázi, které má v sobě veškeré informace o zákaznících. Shromažďují se zde objednávky, veškeré požadavky, termíny, kdy byly zakázky zaplaceny apod. Pomocí CRM se snaží firma navázat dlouhodobé vztah a postupně zlepšovat služby/produkty přímo pro ně.    Tvorba webových stránek Zlín | […]