Expert Dev, s.r.o.

Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku

Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku?

Reklamy na sociálních sítích Facebook a Instagram jsou skvělým způsobem, jak rozšířit své podnikání. Mohou vám pomoci získat více sledujících, zvýšit návštěvnost vašeho webu, zvýšit povědomí o značce a prodávat vaše produkty online. Jednou z nejvíce frustrujících věcí na Facebooku však je, že často dochází k zamítnutí reklamy. A není žádnou novinkou, že se s tímto problémem potýkají i ti nejzkušenější marketéři. V tomto článku vám proto poradíme, jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku, případně chybu napravit.

Speciální kategorie reklam

Začněme jedním z nejčastějších důvodů zamítnutí reklamy na Facebooku – zařazením reklamy do speciální kategorie reklam. Speciální kategorie reklam jsou součástí reklam na Facebooku a Instagramu, které jsou často ignorovány. A čeho se tyto reklamy nejčastěji týkají? Většinou stránek, které propagují služby související se zaměstnáním, bydlením, úvěry nebo politikou. Právě těmto kategoriím věnuje Facebook velkou pozornost a pečlivě vybírá, kterým uživatelům bude takové reklamy zobrazovat. Zejména politické reklamy navíc musí procházet i delším schvalovacím procesem, než je tomu u zbytku. Pokud se tedy chcete vyhnout situaci, kdy Facebook vaši reklamu zamítne a neposkytujete výše zmíněné služby, vyhněte se této speciální kategorii obloukem.

Problémy s produktem

Dalším častým důvodem zamítnutí reklamy na Facebooku jsou problémy s produktem. Při vytváření PPC reklamy je potřeba ujistit se, že v produktu, který se inzeruje, nejsou žádné chyby. Pokud chcete vědět, jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku a čemu byste měli věnovat během procesu vytváření pozornost, přinášíme několik tipů. 

  • dodržování pravidel Facebooku a vyvarování se zakázanému obsahu (diskriminující nebo nelegální materiály)
  • přidání správných odkazů, které vedou na skutečné webové stránky (ujistěte se, že odkazy nejsou poškozené)
  • gramatické chyby (správný pravopis a omezení množství použitých speciálních znaků)
  • zkontrolujte kvalitu obrázků, videí a množství textu, který přidáváte (nepoužívejte nadměrné množství textu)
  • správně cílujte a nekupujte lajkové nebo sledovatelské balíčky, které mohou vést k problémům s Facebookem.
  • snadno čitelná reklama, která během několika sekund upoutá pozornost

Citlivý obsah

Facebook má zavedené zásady, které odmítnou reklamy, pokud porušují pravidla pro omezený obsah. Omezený obsah je povolen, budete se však muset ujistit, že dodržujete pravidla související s tímto konkrétním omezením. Omezení obvykle vychází z oblasti, ve které žijete nebo kde inzerujete. Facebook navíc rozlišuje omezený obsah a zakázaný obsah. Ten omezený může být ve výjimečných případech schválen, avšak reklama musí splňovat určitá pravidla. Jedná se zejména o témata spojená s alkoholem, hazardními hrami, seznamkami, kosmetickými procedurami, léky či službami předplatného.

Zakázaným obsahem se naopak myslí ten, který bude zamítnut za každé situace. Mezi příklady zakázaného obsahu se řadí např. nelegální produkty či služby, diskriminační praktiky, tabák, konopí, sex, zbraně a střelivo atd. Pokud tedy vaše reklama spadá do jedné z těchto kategorií, s největší pravděpodobností vám bude zamítnuta. Jestliže však najdete prostor pro její opravu nebo se jednalo jen o nedorozumění např. v kontextu genderové diskriminace, existuje šance, že vám Facebook reklamu nakonec schválí.

Seznam zásad pro reklamu má Facebook skutečně dlouhý a jejich plné znění je k přečtení přímo na oficiálních stránkách. Pokud si proto chcete být jistí, že v případě potřeby budete vědět, jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku, doporučujeme tyto zásady skutečně pročíst.

Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku

Jak zjistit, že byla vaše reklama zamítnuta?

Prvním krokem při řešení zamítnuté reklamy je skutečně zjistit, zda byla vůbec zamítnuta. V některých případech se totiž stává, že je reklama zveřejněna, ale krátce na to jsme Facebook opustili a až zpětně zjistili, že kvůli rychlému opuštění reklama vůbec neběžela. Proto doporučujeme zůstat na Facebooku několik minut, abyste zjistili, zda vaše nedávná reklama prošla úvodním automatickým testem. Obecně je nejlepší se znovu přihlásit a ujistit se, že reklama dosáhla úrovně „Publikováno“ nebo „Aktivní“.

Řekněme tedy, že jste reklamu právě publikovali a máte pocit, že jste dodrželi všechna pravidla, navrhli přitažlivou reklamu a nastavili správné publikum. Kam se podíváte, abyste zjistili, zda byla reklama na Facebooku zamítnuta nebo přijata? Nelze plně spoléhat na to, že upozornění o zamítnuté reklamě vám přijde e-mailem či v kartě oznámení. Začněte proto tím, že se podíváte do Správce reklam na hlavním panelu svého profilu na Facebooku. Způsobů, jak zobrazit své minulé reklamy je však více. Jedním z nich je stránka Business Suite, Business Manager nebo Centrum reklam. Domníváme se však, že Správce reklam je zdaleka nejjednodušší možností pro práci s novými, starými a budoucími reklamami, přestože má Business Suite užitečné nástroje pro navrhování větších kampaní. Ve správci reklam, ve sloupci doručování můžete vidět, v jakém stavu je Vaše reklama, viz obrázek níže.

Zamítnutí reklamy

Jak dlouho trvá kontrola reklamy na FB?

Všechny reklamy na Facebooku procházejí před zveřejněním několika automatizovanými kontrolními procesy, tzv. kontrola roboty. O tyto procesy se starají algoritmy a boti, což může být místy frustrující. Pokud bude reklama v tomto procesu zamítnuta, máte možnost oslovit tým zákaznické podpory. Té však může odpověď trvat poměrně dlouho. Nelepší tedy je vzít celý problém do vlastních rukou. Všechny zamítnuté reklamy totiž obsahují podrobnosti o tom, proč byly zamítnuty. Zobrazí se červená ikona a zpráva spolu s dlouhým popisem pravidla, které jste porušili. Často to má něco společného s obsahem v reklamě nebo s publikem, na které jste plánovali cílit. Bez ohledu na to, zda to považujete za oprávněné nebo ne, neexistuje způsob, jak problém vyřešit, dokud reklamu neupravíte a znovu ji neodešlete k další kontrole. Možná zjistíte, že potřebujete odstranit osobní nebo nevhodný obsah z textu nebo fotografie vaší reklamy. Jindy možná budete muset změnit cílovou skupinu nebo odstranit některé filtry, které jste zahrnuli. Vše záleží na důvodu, který vám ohledně reklamy Facebook poskytne. Poté již stačí znovu požádat o kontrolu a vyčkat.

Naše zkušenost se zamítnutím FB reklamy

U nastavování Facebook kampaní a po jejich publikaci se velmi často stává, že ačkoliv k tomu nemá FB žádný důvod, reklamy vám zamítne. Bohužel k mylným zamítnutím dochází v posledním roce mnohem častěji než dříve. Pokud jste však přesvědčení o tom, že Vaše reklama splňuje všechny náležitostí které splňovat má, tak nejjednodušším způsobem je odvolat se (na tlačítko jde kliknout přímo v kartě jednotlivé reklamy). Reklamu vám poté zkontrolují, avšak proces kontroly může trvat v rozmezí pár hodin až několika dnů. Nejdéle, co jsme na kontrolu čekali, bylo 7 dní. Většinou vám pak doručí i e-mail ve tvaru: „Na základě vaší žádosti o další kontrolu vaší reklamy jsme zjistili, že naše zásady pro reklamu splňuje.“ Pokud vám i po prvním odvolání se reklamu znovu zamítnou, tak zkuste reklamu poupravit. Vyměňte banner, lehce upravte textaci, cílení atd. (někdy i malá změna pomůže). A dejte znovu se odvolat. Držíme pěsti!

Na závěr

Klíčem k odmítnuté Facebook reklamě je zachovat klid. Ačkoli může být poměrně frustrující, že Facebook téměř nenabízí žádnou zákaznickou podporu, jednoduše zkuste reklamu upravit požadovaným způsobem a znovu ji odeslat ke kontrole. S kompletní správou vašich sociálních sítí a online marketingu si však poradíme i my – digitální agentura Expert Dev. Pokud se tedy chcete dohadům s Facebookem vyhnout, můžete se na nás obrátit a případné spory nechat na nás a našem marketingovém oddělení. Jedná se o elegantní řešení jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku. Pro více informací si můžete přečíst články:

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

Jak vytvořit dokonalý Optiweb?  

V dnešní digitální éře, kde online přítomnost hraje klíčovou roli v úspěchu, je tvorba webových stránek důležitým krokem pro každého, kdo chce oslovit svou cílovou skupinu. V tomto kontextu vzniká otázka: Jak vytvořit webovou stránku, která nejen osloví, ale především přináší výsledky? V tomto článku se zaměříme na koncept mikrostránky, známé též jako Optiweb, a prozkoumáme, proč je její volba klíčová pro dosažení optimálního online úspěchu.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

Proč je výhodné mít blog na vašem e-shopu? 

Pro místní podnikatele a obchodníky s online přítomností se stává klíčovým prvkem nejen kvalitní a atraktivní e-shop, ale také inovativní blog. V našem článku se zaměříme na to, proč by měl mít každý e-shop svůj vlastní blog. Jak může tvorba obsahu přinést zvýšenou viditelnost, budování vztahů s místní komunitou a pozitivně ovlivnit celkový růst online podnikání v regionu. Zjistíme, jak může blogování posílit propojení e-shopů s jejich zákazníky a proč je to klíčový prvek v konkurenčním prostředí moderního online obchodu.

Zobrazit článek »