Expert Dev, s.r.o.

...specialisté na digitální marketing

Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku?

Reklamy na sociálních sítích Facebook a Instagram jsou skvělým způsobem, jak rozšířit své podnikání. Mohou vám pomoci získat více sledujících, zvýšit návštěvnost vašeho webu, zvýšit povědomí o značce a prodávat vaše produkty online. Jednou z nejvíce frustrujících věcí na Facebooku však je, že často dochází k zamítnutí reklamy. A není žádnou novinkou, že se s tímto problémem potýkají i ti nejzkušenější marketéři. V tomto článku vám proto poradíme, jak se této nepříjemné skutečnosti vyhnout či ji případně napravit.

Speciální kategorie reklam

Začněme jedním z nejčastějších důvodů zamítnutí reklamy na Facebooku – zařazením reklamy do speciální kategorie reklam. Speciální kategorie reklam jsou součástí reklam na Facebooku a Instagramu, které jsou často ignorovány. A čeho se tyto reklamy nejčastěji týkají? Většinou stránek, které propagují služby související se zaměstnáním, bydlením, úvěry nebo politikou. Právě těmto kategoriím věnuje Facebook velkou pozornost a pečlivě vybírá, kterým uživatelům bude takové reklamy zobrazovat. Zejména politické reklamy navíc musí procházet i delším schvalovacím procesem, než je tomu u zbytku. Pokud se tedy chcete vyhnout situaci, kdy Facebook vaši reklamu zamítne a neposkytujete výše zmíněné služby, vyhněte se této speciální kategorii obloukem.

Problémy s produktem

Dalším častým důvodem zamítnutí reklamy na Facebooku jsou problémy s produktem. Při vytváření PPC reklamy se proto budete chtít ujistit, že v produktu, který inzerujete, nejsou žádné chyby. Mezi detaily, kterým budete chtít věnovat pozornost během procesu vytváření patří např.:

  • uvedení přesných informací v celé reklamě
  • přidání správných odkazů, které vedou na skutečné webové stránky (ujistěte se, že odkazy nejsou poškozené)
  • gramatické chyby (správný pravopis a omezení množství použitých speciálních znaků)
  • množství textu, který přidáváte
  • snadno čitelná reklama, která během několika sekund upoutá pozornost

Citlivý obsah

Facebook má zavedené zásady, které odmítnou reklamy, pokud porušují pravidla pro omezený obsah. Omezený obsah je povolen, budete se však muset ujistit, že dodržujete pravidla související s tímto konkrétním omezením. Omezení obvykle vychází z oblasti, ve které žijete nebo kde inzerujete. Facebook navíc rozlišuje omezený obsah a zakázaný obsah. Ten omezený může být ve výjimečných případech schválen, avšak reklama musí splňovat určitá pravidla. Jedná se zejména o témata spojená s alkoholem, hazardními hrami, seznamkami, kosmetickými procedurami, léky či službami předplatného.

Zakázaným obsahem se naopak myslí ten, který bude zamítnut za každé situace. Mezi příklady zakázaného obsahu se řadí např. nelegální produkty či služby, diskriminační praktiky, tabák, zbraně a střelivo atd. Pokud tedy vaše reklama spadá do jedné z těchto kategorií, s největší pravděpodobností vám bude zamítnuta. Jestliže však najdete prostor pro její opravu nebo se jednalo jen o nedorozumění např. v kontextu genderové diskriminace, existuje šance, že vám Facebook reklamu nakonec schválí. Seznam zásad pro reklamu má však Facebook skutečně dlouhý a jejich plné znění je k přečtení přímo na oficiálních stránkách.

Jak zjistit, že byla vaše reklama zamítnuta?

Prvním krokem při řešení zamítnuté reklamy je skutečně zjistit, zda byla vůbec zamítnuta. V některých případech se totiž stává, že je reklama zveřejněna, ale krátce na to jsme Facebook opustili a až zpětně zjistili, že kvůli rychlému opuštění reklama vůbec neběžela. Proto doporučujeme zůstat na Facebooku několik minut, abyste zjistili, zda vaše nedávná reklama prošla úvodním automatickým testem. Obecně je nejlepší se znovu přihlásit a ujistit se, že reklama dosáhla úrovně „Publikováno“ nebo „Aktivní“.

Řekněme tedy, že jste reklamu právě publikovali a máte pocit, že jste dodrželi všechna pravidla, navrhli přitažlivou reklamu a nastavili správné publikum. Kam se podíváte, abyste zjistili, zda byla reklama na Facebooku zamítnuta nebo přijata? Nelze plně spoléhat na to, že upozornění o zamítnuté reklamě vám přijde e-mailem či v kartě oznámení. Začněte proto tím, že se podíváte do Správce reklam na hlavním panelu svého profilu na Facebooku. Způsobů, jak zobrazit své minulé reklamy je však více. Jedním z nich je stránka Business Suite, Business Manager nebo Centrum reklam. Domníváme se však, že Správce reklam je zdaleka nejjednodušší možností pro práci s novými, starými a budoucími reklamami, přestože má Business Suite užitečné nástroje pro navrhování větších kampaní.

Co s tím dělat?

Všechny reklamy na Facebooku procházejí před zveřejněním několika automatizovanými kontrolními procesy. O tyto procesy se starají algoritmy a boti, což může být místy frustrující. Pokud bude reklama v tomto procesu zamítnuta, máte možnost oslovit tým zákaznické podpory. Té však může odpověď trvat poměrně dlouho. Nelepší tedy je vzít celý problém do vlastních rukou.
Všechny zamítnuté reklamy totiž obsahují podrobnosti o tom, proč byly zamítnuty. Zobrazí se červená ikona a zpráva spolu s dlouhým popisem pravidla, které jste porušili. Často to má něco společného s obsahem v reklamě nebo s publikem, na které jste plánovali cílit. Bez ohledu na to, zda to považujete za oprávněné nebo ne, neexistuje způsob, jak problém vyřešit, dokud reklamu neupravíte a znovu ji neodešlete k další kontrole. Možná zjistíte, že potřebujete odstranit osobní nebo nevhodný obsah z textu nebo fotografie vaší reklamy. Jindy možná budete muset změnit cílovou skupinu nebo odstranit některé filtry, které jste zahrnuli. Vše záleží na důvodu, který vám ohledně reklamy Facebook poskytne. Poté již stačí znovu požádat o kontrolu a vyčkat.

Na závěr

Klíčem k odmítnuté Facebook reklamě je zachovat klid. Ačkoli může být poměrně frustrující, že Facebook téměř nenabízí žádnou zákaznickou podporu, jednoduše zkuste reklamu upravit požadovaným způsobem a znovu ji odeslat ke kontrole. S kompletní správou vašich sociálních sítí a online marketingu si však poradíme i my – digitální agentura Expert Dev. Pokud se tedy chcete dohadům s Facebookem vyhnout, můžete se na nás obrátit a případné spory nechat na nás a našem marketingovém oddělení.

Sdílet příspěvek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Další články

Blog
Nevařil Jiří

Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku?

Reklamy na sociálních sítích Facebook a Instagram jsou skvělým způsobem, jak rozšířit své podnikání. Mohou vám pomoci získat více sledujících, zvýšit návštěvnost vašeho webu, zvýšit povědomí o značce a prodávat vaše produkty online. Jednou z nejvíce frustrujících věcí na Facebooku však je, že často dochází k zamítnutí reklamy. A není žádnou novinkou, že se s tímto problémem potýkají i ti nejzkušenější marketéři. V tomto článku vám proto poradíme, jak se této nepříjemné skutečnosti vyhnout či ji případně napravit.

Zobrazit článek »
Blog
Nevařil Jiří

9 nejlepších alternativ Google Analytics

Google Analytics je oprávněně jedním z nejpopulárnějších a nejlepších analytických nástrojů, bez kterého by většina webových stránek a e-shopů nebyla tam, kde je nyní. Díky analytice mají provozovatelé internetových řešení přehled o veškerých pohybech a počtech návštěvníků, délce jejich pobytu, zemi původu či o míře okamžitého opuštění (bounce rate). Pokud tedy provozujete e-shop či stránku, sběr a analýza dat je naprosto zásadní. Nejhorší, co totiž může v online světě podnikatel udělat, je spolehnout se na svůj instinkt. Ačkoliv i psychologie hraje při prodeji na internetu roli, tomuto světu vládou data, a je tak potřeba je sbírat, analyzovat, interpretovat a na jejich základě vylepšovat vaše webové řešení. Nejčastěji je k těmto účelům využíván software Google Analytics. Možná jste ale nevěděli, že k němu existuje i celá řada alternativ, které možná vašim potřebám poslouží lépe.

Zobrazit článek »
Rychlost webu
Blog
Nevařil Jiří

Rychlost webu a proč na ní záleží

V digitálním marketingu se podniky zaměřují na celou řadu faktorů, jako je placená reklama, obsahový marketing, sociální média či grafika. Faktorem, který je mnohdy přehlížen či považován za samozřejmost, ačkoliv může být z pohledu zákazníka zcela rozhodující, je výkon webu – konkrétněji rychlost webu. Rozhodně by jí však měla být věnována větší pozornost, protože má schopnost ovlivňovat konverzní poměry, hodnocení ve vyhledávačích či loajalitu zákazníků.

Zobrazit článek »