Expert Dev, s.r.o.

Google Analytics 4

Co přinese nová verze Google Analytics 4?

Nástroj Google Analytics je již od roku 2005 velmi využívaný zejména v oblasti online marketingu a webových stránek. S jeho pomocí můžeme sledovat veškeré dění na webu jako například návštěvnost, konverzní poměr a informace o tržbách nebo rychlost načítání stránek. Firma Expert Dev taktéž využívá tento analytický nástroj v rámci online marketingových služeb pro klienty po celé republice. Lze tak snadno získat údaje o tom, odkud návštěvníci na váš web přicházejí, jaké používají zařízení, jejich demografické a geografické údaje nebo například jaké jsou nejprodávanější produkty na e-shopu. Bližší informace o Google Analytics 4, ale i starší verzi se můžete dočíst v našem článku „Google Analytics – V čem všem nám můžou pomoct?

Na novou verzi však můžete přejít již nyní. Máte tak možnost se dříve seznámit s novým prostředím a jeho funkcemi. U některých pokročilých e-shopových řešení může být implementace Google Analytics 4 po technické a časové stránce více náročná. Dalším faktorem je nemožnost importace dat z předchozích období. Celkově je tedy výhodnější s novou verzí příliš neotálet.

Jaké změny od nové verze očekávat?

S novým upgradem se můžeme setkat s několika vylepšeními a změnami. Pojďme si společně shrnout ty nejzásadnější.

  • Nová verze se zakládá na tzv. eventech neboli událostech. Veškeré novinky na webu vám přijdou do přehledu ve formě událostí, které lze následně libovolně pojmenovat a přidávat k nim parametry. Lze tak následně vypsat například zákazníky, kteří zakoupili daný produkt třikrát apod.
  • Google Analytics 4 nejsou závislé na úplnosti dat, která přijdou do analytiky. Na základě ostatních událostí si lze snadno domodelovat chybějící informace
  • Podpora Cross Domain měření bez nutnosti jakýchkoli implementačních změn.
  • Pro podrobnější sledování nákupního chování uživatelů včetně transakcí slouží E-commerce reporty.
  • Pro nahrávání dalších dat do Googlu lze využít kromě základního měřícího kódu rozšířený Measurement Protocol. Lze tak měřit data nejen z webu, ale i mobilní aplikace.
  • Data Import sloužící pro nahrávání CSV souborů s rozšiřujícími datovými parametry.
  • Implementace průvodců pro snadnější nastavení a konfiguraci.
  • Modernější zpracování automatizovaných vhledů do dat s následnými doporučeními.
  • Kompatibilita s ostatními operačními systémy, jako například Android a iOS.
  • Větší důraz na soukromí lidí díky zamezení ukládání IP adres.
  • Strojové učení za účelem analytických predikcí jako je například pravděpodobnost nákupu, odhad tržeb apod.

Přechod na Google Analytics 4

Upgrade na Google Analytics 4 by něměl být žádný problém. Lze využít jednoduchého průvodce přímo od Googlu nebo využít nástroj Google Tag Manažer. Rozhodně není správným řešením celou věc ignorovat a čekat až na ukončení staré verze do léta 2023. Kvůli rozdílnosti obou verzí nebude možné srovnávat měřená data. Prozatím je vhodné sledovat data v takzvaném duálním režimu. Ke stávající verzi lze přidat i Google Analytics 4. Po ukončení stávající verze tak můžete čerpat z historie a zároveň budete mít průběžně k dispozici nová data.

Závěr

Brzký přechod na novou verzi je bezpochyby správným řešením, než zbytečně riskovat a v horším případě přijít o cenná data. V každém případě se vyplatí průběžně sledovat aktuální informace o obou verzích a jejich přechodu.

Marketingoví specialisté z firmy Expert Dev zabezpečují pro klienty kompletní online marketingové služby s využitím moderních nástrojů. Kromě prací s Google Analytics je pro nás hračkou například SEO optimalizace, díky které se vaše podnikání dostane na přední příčky ve vyhledávačích na Seznamu a Googlu. Rádi vám také poradíme s nastavením PPC reklam v obsahové i vyhledávací síti s využitím Google Ads a Sklik, kterou následně zacílíme na požadovaný okruh zákazníků. Pokud byste chtěli zefektivnit sebeprezentaci na sociálních sítích, i v tomhle se na nás můžete spolehnout. Naši copywriteři vám mohou kdykoliv napsat poutavé textace všeho druhu. Kromě sociálních sítích se jedná např. o obsah vašich webových stránek, newsletterů nebo pravidelných PR článků.

V případě zájmu o spolupráci s naší firmou neváhejte a kdykoli nás KONTAKTUJTE. Vidět se můžeme v našich kancelářích ve Zlíně nebo formou online konference. Jsme pro vás taktéž k dispozici na uvedeném e-mailu i telefonním čísle.

Online marketing Zlín | Online marketing Praha | Online marketing Brno | Online marketing Olomouc | Online marketing Ostrava |

Sdílet příspěvek

Další články

Blog
Expert Dev

Blíží se definitivní konec Google Universal Analytics. Nezapomeňte na zálohu dat!

Analytická služba Google Universal Analytics (předchůdce aktuálních GA4) se chystá tento rok nadobro odejít do historie. Stane se tak 1. července 2024 kdy ztratíme přístup do uživatelského rozhraní a služba bude Googlem trvale smazána. To znamená, že pokud neprovedete včasnou zálohu dat, o všechny cenné historické informace, které jste z webových stránek nasbírali, přijdete.

Zobrazit článek »
Novinky v PPC 2024
Blog
Expert Dev

PPC novinky 2024 – co se chystá v online marketingu? 

Rok 2024 je tady a s ním přišla i řada novinek v oblasti PPC reklamy. Připravte se na pohled do budoucnosti PPC reklamy a získání cenných poznatků, které vám pomohou dosáhnout maximálního úspěchu ve svém digitálním marketingu v roce 2024 a dalších letech. Ať už se jedná o trendy v oblasti automatizace a personalizace, je důležité být v obraze, abyste ze svých kampaní vytěžili maximum.

Zobrazit článek »
Blog
Expert Dev

5 kroků k úspěšnému zviditelnění vašeho nového e-shopu 

V dnešní době je online trh přeplněný. Proto je pro každý nový e-shop zásadní vědět, jak vyniknout a zaujmout svou cílovou skupinu. Zviditelnění vašeho e-shopu se tak stává klíčovým faktorem pro dosažení úspěchu. V tomto článku se zaměříme na důležitost efektivního zviditelnění, a co je ještě důležitější, poskytneme vám užitečné tipy, které vám pomohou vytvořit výrazný a úspěšný e-shop.

Zobrazit článek »