Expert Dev, s.r.o.

...specialisté na digitální marketing

Google Analytics 4

Co přinese nová verze Google Analytics 4?

Nástroj Google Analytics je již od roku 2005 velmi využívaný zejména v oblasti online marketingu a webových stránek. S jeho pomocí můžeme sledovat veškeré dění na webu jako například návštěvnost, konverzní poměr a informace o tržbách nebo rychlost načítání stránek. Firma Expert Dev taktéž využívá tento analytický nástroj v rámci online marketingových služeb pro klienty po celé republice. Lze tak snadno získat údaje o tom, odkud návštěvníci na váš web přicházejí, jaké používají zařízení, jejich demografické a geografické údaje nebo například jaké jsou nejprodávanější produkty na e-shopu. Bližší informace o Google Analytics 4, ale i starší verzi se můžete dočíst v našem článku „Google Analytics – V čem všem nám můžou pomoct?

Na novou verzi však můžete přejít již nyní. Máte tak možnost se dříve seznámit s novým prostředím a jeho funkcemi. U některých pokročilých e-shopových řešení může být implementace Google Analytics 4 po technické a časové stránce více náročná. Dalším faktorem je nemožnost importace dat z předchozích období. Celkově je tedy výhodnější s novou verzí příliš neotálet.

Jaké změny od nové verze očekávat?

S novým upgradem se můžeme setkat s několika vylepšeními a změnami. Pojďme si společně shrnout ty nejzásadnější.

  • Nová verze se zakládá na tzv. eventech neboli událostech. Veškeré novinky na webu vám přijdou do přehledu ve formě událostí, které lze následně libovolně pojmenovat a přidávat k nim parametry. Lze tak následně vypsat například zákazníky, kteří zakoupili daný produkt třikrát apod.
  • Google Analytics 4 nejsou závislé na úplnosti dat, která přijdou do analytiky. Na základě ostatních událostí si lze snadno domodelovat chybějící informace
  • Podpora Cross Domain měření bez nutnosti jakýchkoli implementačních změn.
  • Pro podrobnější sledování nákupního chování uživatelů včetně transakcí slouží E-commerce reporty.
  • Pro nahrávání dalších dat do Googlu lze využít kromě základního měřícího kódu rozšířený Measurement Protocol. Lze tak měřit data nejen z webu, ale i mobilní aplikace.
  • Data Import sloužící pro nahrávání CSV souborů s rozšiřujícími datovými parametry.
  • Implementace průvodců pro snadnější nastavení a konfiguraci.
  • Modernější zpracování automatizovaných vhledů do dat s následnými doporučeními.
  • Kompatibilita s ostatními operačními systémy, jako například Android a iOS.
  • Větší důraz na soukromí lidí díky zamezení ukládání IP adres.
  • Strojové učení za účelem analytických predikcí jako je například pravděpodobnost nákupu, odhad tržeb apod.

Přechod na Google Analytics 4

Upgrade na Google Analytics 4 by něměl být žádný problém. Lze využít jednoduchého průvodce přímo od Googlu nebo využít nástroj Google Tag Manažer. Rozhodně není správným řešením celou věc ignorovat a čekat až na ukončení staré verze do léta 2023. Kvůli rozdílnosti obou verzí nebude možné srovnávat měřená data. Prozatím je vhodné sledovat data v takzvaném duálním režimu. Ke stávající verzi lze přidat i Google Analytics 4. Po ukončení stávající verze tak můžete čerpat z historie a zároveň budete mít průběžně k dispozici nová data.

Závěr

Brzký přechod na novou verzi je bezpochyby správným řešením, než zbytečně riskovat a v horším případě přijít o cenná data. V každém případě se vyplatí průběžně sledovat aktuální informace o obou verzích a jejich přechodu.

Marketingoví specialisté z firmy Expert Dev zabezpečují pro klienty kompletní online marketingové služby s využitím moderních nástrojů. Kromě prací s Google Analytics je pro nás hračkou například SEO optimalizace, díky které se vaše podnikání dostane na přední příčky ve vyhledávačích na Seznamu a Googlu. Rádi vám také poradíme s nastavením PPC reklam v obsahové i vyhledávací síti s využitím Google Ads a Sklik, kterou následně zacílíme na požadovaný okruh zákazníků. Pokud byste chtěli zefektivnit sebeprezentaci na sociálních sítích, i v tomhle se na nás můžete spolehnout. Naši copywriteři vám mohou kdykoliv napsat poutavé textace všeho druhu. Kromě sociálních sítích se jedná např. o obsah vašich webových stránek, newsletterů nebo pravidelných PR článků.

V případě zájmu o spolupráci s naší firmou neváhejte a kdykoli nás KONTAKTUJTE. Vidět se můžeme v našich kancelářích ve Zlíně nebo formou online konference. Jsme pro vás taktéž k dispozici na uvedeném e-mailu i telefonním čísle.

Online marketing Zlín | Online marketing Praha | Online marketing Brno | Online marketing Olomouc | Online marketing Ostrava |

Sdílet příspěvek

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Další články

Blog
Nevařil Jiří

Jak se vyhnout zamítnutí reklamy na Facebooku?

Reklamy na sociálních sítích Facebook a Instagram jsou skvělým způsobem, jak rozšířit své podnikání. Mohou vám pomoci získat více sledujících, zvýšit návštěvnost vašeho webu, zvýšit povědomí o značce a prodávat vaše produkty online. Jednou z nejvíce frustrujících věcí na Facebooku však je, že často dochází k zamítnutí reklamy. A není žádnou novinkou, že se s tímto problémem potýkají i ti nejzkušenější marketéři. V tomto článku vám proto poradíme, jak se této nepříjemné skutečnosti vyhnout či ji případně napravit.

Zobrazit článek »
Blog
Nevařil Jiří

9 nejlepších alternativ Google Analytics

Google Analytics je oprávněně jedním z nejpopulárnějších a nejlepších analytických nástrojů, bez kterého by většina webových stránek a e-shopů nebyla tam, kde je nyní. Díky analytice mají provozovatelé internetových řešení přehled o veškerých pohybech a počtech návštěvníků, délce jejich pobytu, zemi původu či o míře okamžitého opuštění (bounce rate). Pokud tedy provozujete e-shop či stránku, sběr a analýza dat je naprosto zásadní. Nejhorší, co totiž může v online světě podnikatel udělat, je spolehnout se na svůj instinkt. Ačkoliv i psychologie hraje při prodeji na internetu roli, tomuto světu vládou data, a je tak potřeba je sbírat, analyzovat, interpretovat a na jejich základě vylepšovat vaše webové řešení. Nejčastěji je k těmto účelům využíván software Google Analytics. Možná jste ale nevěděli, že k němu existuje i celá řada alternativ, které možná vašim potřebám poslouží lépe.

Zobrazit článek »
Rychlost webu
Blog
Nevařil Jiří

Rychlost webu a proč na ní záleží

V digitálním marketingu se podniky zaměřují na celou řadu faktorů, jako je placená reklama, obsahový marketing, sociální média či grafika. Faktorem, který je mnohdy přehlížen či považován za samozřejmost, ačkoliv může být z pohledu zákazníka zcela rozhodující, je výkon webu – konkrétněji rychlost webu. Rozhodně by jí však měla být věnována větší pozornost, protože má schopnost ovlivňovat konverzní poměry, hodnocení ve vyhledávačích či loajalitu zákazníků.

Zobrazit článek »