Title Image

Blog

Jak dosáhnout toho, aby si Váš produkt našel svého zákazníka aneb kouzlo kvalitního marketingu

  |   Blog   |   No comment


Být dobrý ve své práci je určitě úctyhodné, ale co s tím, pokud o vás nikdo neví? Sebepropagace je v dnešním světě důležitější, než si mnozí z nás připouštějí. Ne jen na kvalitním zboží stojí obchod. Prodat prvně sám sebe, to je to hlavní!


V dnešní době existuje velké množství menších i větších podnikatelů s obrovským potenciálem, kterým se však nedaří proniknout na trh. Plavou ve světě online marketingu a často marně tápají, co je špatně nebo v čem konkrétně udělali chybu. Nemůžou přijít na to, proč je konkurence úspěšnější, případně proč se jim nedaří oslovit svou cílovou skupinu, případně proč se jejich služba nebo e-shop ztrácí v záplavě ostatních, mnohdy mnohem horších podniků.



Důležité je nebát se vlastní prezentace a nepodceňovat sílu selfproma. Na dnešním, kolikrát i přesyceném trhu uspěje převážně ten, kdo ví, jakým způsobem oslovit zákazníka.


Co zákazník chce?


Není výjimkou, že zákazník hledá a vlastně neví co. Nebo se jen tak rozhlíží po možných nabídkách a dostupných řešení, porovnává různé alternativy, zhodnocuje nejen ceny, ale i celkový přístup společnosti k zákazníkovi, ověřuje si jejich reputaci a kolikrát nad rozumem převáží emoční rozhodování, jednoduše řečeno, zájemce má z firmy nebo společnosti „dobrý pocit“.


Pro Vás jako pro podnikatele, byznysmeny nebo provozovatele služeb je nasnadě otázka, jak onen dobrý pocit u klienta ovlivnit, případně jej vyvolat. Nákup samotný by neměl být jediným cílem. Dnes už si zákazník nekupuje pouze produkt. Kupuje si celkovou ideu firmy, záleží mu na vystupování společnosti, jejímu směřování, vlastnímu nastavení, postoji ke společnosti. Všechny tyhle aspekty se dají shrnout zkratkou PRpublic relations, v překladu vztahy s veřejností.


Péče o zákazníka by měla být nedílnou součástí každého podniku. Dejte vašemu klientovi najevo, že uzavřením nákupu vaše práce nekončí. Mějte zájem na tom, aby kromě produktu samotného odešel i s pocitem dobře uzavřeného obchodu a chutí se v budoucnu k Vám vracet. Že Vámi nabízený výrobek má přidanou hodnotu, díky které je schopen vyniknout mezi konkurencí. Vyvolejte v zákazníkovi pocit, že pro Vás není jen jedním z mnoha, pouze strojem na peníze, kterého se snažíte získat za jedním jediným účelem – okamžitého zisku.


A jak zákazníka dostat na web?


I když žijeme v době, kdy naši pozornost spíše než psané slovo upoutají vizuální podněty, ve světě webových stránek je to jinak. Základním kamenem marketingového mixu pro firemní webové prezentace a e-shopy je psaný text. Správný webový text by měl být zajímavý nejenom pro čtenáře, ale také pro internetové vyhledávače. Nejpravděpodobnější cesta, jak se klient dostane na váš web, totiž vede právě přes ně.


Internetové vyhledávače jako jsou Google, Seznam, Bing a další, pracují na principu klíčových slov a dalších jiných algoritmů, a proto je dobré, když autor webového obsahu zvládne kromě stylisticky upraveného, gramaticky správného a poutavě napsaného obsahu zahrnout do textu i klíčová slova, která zvýší pravděpodobnost, že se váš web zobrazí na předních pozicích.


Nejvhodnějším nástrojem je SEO optimalizace webu a následné zasazení keywords neboli klíčových slov do obsahu webu. Vyhledávače pracují s určitými algoritmy, které jsou veřejnosti ve většině případů neznámé. Například Google nebo Seznam vyhodnocují obsah, relevantnosti a v neposlední řadě i popularitu vašich stránek a na základě toho je seřazují. Kompletní SEO optimalizace má tak významný vliv na návštěvnost stránek a na množství zájemců o vaše služby či produkty.


Nejen na základě klíčových slov se však tvoří text. Mít uspořádaný text na základě hesel a zkomponovaný do odstavců, aby tak nějak dával smysl, nestačí. Text, který publikujete na svých webových stránkách, musí nejen informovat o produktech, službách a vaší firmě jako takové, musí také předat klientovi důvod, proč by měl nakoupit zrovna u Vás. Je nutné, aby byl hodnotný i z hlediska marketingu, aby uměl upoutat pozornost a nepustit čtenáře až do posledního řádku, aby byl gramaticky a stylisticky správně napsaný.


Vyšplhat na vrchol s microsite


Jednou z účinných a především finančně nenáročných možností, jak rapidně zvýšit návštěvnost stagnujícímu webu, je tvorba dceřinné microiste stránky. Microsite je jednostránkový web, který bude sloužit Vašemu hlavnímu webu nebo e-shopu jako podpůrná propagace. Jelikož je stránka microsite od Expert-devu nenáročná, rychle se načítá, je responzivní, plně optimalizovaná a otextovaná na základě analýzy SEO, okamžitě vystřelí na vrchní příčky vyhledávačů.


Microsite web můžete využít také jako samostatnou propagaci v případě, že uvádíte na trh nový výrobek/službu, která si zaslouží dobrou kampaň. Podnikatelé také pomocí microsite oslovují nové cílové skupiny. No a pokud jste malý živnostník nebo OSVČ, může Vám microsite sloužit jako jediná, ale zato velmi efektivní webová prezentace.



Mohlo by Vás zajímat



Tvorba webových stránek Zlín Tvorba webu | Copywriting |SEO optimalizaceKlíčová slova | Sociální sítě | Grafické práceMarketing | Reklama|PR

Žádný komentář

Přidat komentář